Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: در پل امام رضا (ع) قطعاً اولویت ما اولویت زیست‌محیطی خواهد بود و باید تمام خط قرمزها رعایت شود؛ آنانی که پیش از این پروژه را به پیش برده‌اند باید پاسخگو باشند. در حال حاضر این پروژه اتفاق افتاده و باید راه‌حلی برای آن اتخاذ شود تا منابع مردم بهینه مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی اعلایی امروز یکشنبه ۲۲ اسفند در نشست خبری با اهالی رسانه که در سالن باغستان برگزار شد، اظهار کرد: در دوره مدیریتی خود از فعالیت و حضور رسانه‌های حرفه‌ای استان حمایت و تلاش خواهیم کرد تا رسانه‌ها تقویت شوند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت احزاب موضوعی نیست که خودمان تصمیم‌گیری کنیم؛ امکان فعالیت قانونی احزاب شناسنامه‌دار در فضای سیاسی استان وجود دارد؛ از فعالیت احزاب در استان استقبال می‌کنیم تا نشاط سیاسی افزایش پیدا کند.

کارآمدی، شرط انتخاب مدیران

استاندار قزوین تصریح کرد: با تغییر دولت انتظار می‌رود که بدنه دولتی همسو با شعارها و آرمان‌های دولت باشد؛ کارآمدی، شرط انتخاب مدیران است و انتخاب مدیران باید منجر به ایجاد تحول مثبت به نفع مردم در ساختارهای اداری باشد. مدیران بعد از انتصاب هم مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی در خصوص ظرفیت‌های گردشگری قزوین بیان کرد: استان قزوین پتانسیل بالایی در بخش گردشگری دارد اما این ظرفیت‌ها معرفی نشدند و حتی استان‌های همجوار نیز از آن بی‌اطلاع هستند؛ علاوه بر آثار تاریخی، ظرفیت‌های طبیعی و جغرافیایی استان می‌توانند منشاء تحول در اقتصاد منطقه و کشور باشند.

اعلایی اشاره کرد: شعار فرهنگ، تاریخ و طبیعت را برای استان قزوین انتخاب کرده‌ایم تا پرچمدار معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان باشد؛ با سخن گفتن به نتیجه نمی‌رسیم بلکه باید در این مسیر نهضت و حرکتی بزرگ ایجاد کنیم. اقبال جمعی استان باید به سمت احیای ظرفیت‌های گردشگری باشد و دولت نیز با تسهیلگری، شناسایی ظرفیت‌ها و حفظ و احیای آثار تاریخی در این راستا گام بردارد.

وی افزود: از سویی دیگر در استان قزوین شاهد تخریب آثار تاریخی و بی‌توجهی به حفظ و احیای آنان هستیم بنابراین باید به احیای آثار تاریخی توجه داشته باشیم چرا که ظرفیت‌های گردشگری تاریخی و طبیعی قزوین بی‌نظیر است. جوانان و تشکل‌های گردشگری که به فضای مجازی دسترسی دارند باید به معرفی پتانسیل‌های قزوین در این بخش بپردازند؛ همچنین انتظار داریم رسانه‌ها برنامه‌محور عمل کنند. باید نهضتی از فعالین مجازی برای گردشگری قزوین به راه بیفتد و حاکمیت نیز بسترسازی کرده و تسهیل‌گری کند تا با اعتماد به نفس نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها اقدام کنیم.

استاندار قزوین متذکر شد: در برخی از شهرهای کشور رسانه‌ها برای حفظ بناهای تاریخی ورود پیدا کردند؛ مردم، مجموعه‌های مردم‌نهاد، دولت و شهرداری باید دست در دست هم دهند و نسبت به حفظ آثار تاریخی اقدام کنند.

وی گفت: در استان قزوین وجود محورهای مواصلاتی یکی از پتانسیل‌های استان به شمار می‌رود بنابراین باید در برخی از سیاستگذاری‌ها تجدیدنظر کنیم؛ شاید مقصد شدن قزوین ممکن نباشد اما باید برنامه‌های دیگری برای جذب گردشگر در استان داشته باشیم هرچند تلاش‌های انجام شده طی سالیان اخیر را نباید نادیده بگیریم.‌ در برخی از شهرهای استان به خاطر درگیری کوچک بین افراد از ظرفیت‌های موجود استفاده نشده است که رسانه‌ها می‌توانند مطالبه‌گری داشته باشند.

اعلایی مطرح کرد: نگاه مطلق به توسعه صنعت صحیح نیست چون تمام نقاط استان از شرایط مساوی برخوردار نیستند، در توسعه صنعت باید برخی از خط قرمزها مانند شرایط زیستی را مهم بدانیم؛ ظرفیت‌های اشتغال در برخی از بخش‌ها مانند صنعت به اشباع رسیده است بنابراین از توسعه صنعت جلوگیری خواهیم کرد تا محیط زیست آسیب نبیند؛ در حوزه معدن ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در قزوین وجود دارد و در حوزه‌هایی نظیر آلومینیوم و مس ورود نکرده‌ایم که باید ارزش‌افزوده در این بخش‌ها را افزایش دهیم تا آهنگ رشد و ایجاد ظرفیت اقتصادی در استان متوقف نشود.

وی اظهار کرد: برای هر مسئله راه حلی وجود دارد؛ اقتصاد، منشاء تحولات دیگری است که اگر بدان توجه نشود ممکن است در سایر حوزه‌ها با مسئله مواجه شویم؛ باید به سمت توسعه صنایع بزرگ حرکت کنیم تا صنایع بزرگ توسعه پیدا کنند و موتور محرکه اقتصادی باشند و صنایع بالادستی و پایین دستی را برای خود ایجاد کنند.

تلاش برای ایجاد زنجیره ارزش در استان

استاندار قزوین تصریح کرد: در استان برای ایجاد زنجیره ارزش تلاش خواهیم کرد تا عملکرد افزایش پیدا کند این زنجیره در حوزه خودروسازی در حال شکل‌گیری است که باید در حوزه صنایع تبدیلی نیز اتفاق بیفتد؛ این مقوله می‌تواند در بخش کشاورزی قزوین تحول ایجاد کند.

وی گفت: ادعا نمی‌کنیم که در شهرک‌های صنعتی قزوین عامدانه سوء استفاده اتفاق افتاده است، مسئولین سابق استان را زیر سوال نمی‌بریم اما زمینه رانت وجود دارد و ممکن است اتفاقاتی ناخواسته رخ دهد؛ نباید عده‌ای ظرفیت‌هایی را به نفع فرد یا اقلیتی حبس کنند و این به معنای زیر سوال بردن مدیران گذشته نیست. امروز در یک فضای رو به جلو حضور داریم و طبیعی است که محسنات و معایبی وجود داشته باشند بنابراین باید محسنات را تقویت و معایب را رفع کنیم.

اعلایی اشاره کرد: از تجربه مدیران سابق در حوزه پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد و این اقدام را در سطح فرمانداران استان اجرایی کرده‌ایم، در انتصاب مدیران نگاه جنسیتی و امثال آن نداریم و انتخاب ما بر اساس کارآمدی است.

وی در خصوص شفاف‌سازی حقوق کارمندان گفت: حقوق کارمندان شفاف است در خصوص اعلام حقوق‌ها پیش‌قدم می‌شویم؛ شهرداری هم مانند سایر شهرداری‌ها باید حقوق کارکنان خود را شفاف کند.

اولویت نخست استان در سال ۱۴۰۱ آب است

اعلایی مطرح کرد: اولویت نخست استان در سال ۱۴۰۱ مسئله آب است بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری مرتبط با آب هستند و در حوزه خشکسالی بیشترین تنش را داشته‌ایم؛ بارندگی قزوین در مقایسه با گذشته دومین استان کم بارش کشور بوده است بنابراین خشکسالی استان را تهدید می‌کند؛ در سه سال گذشته اقدامات خوبی در راستای بستن چاه‌های غیرمجاز انجام شده است و امروز باید به دنبال احیای دشت باشیم چون دشت هنوز زنده است.

وی اشاره کرد: باید در استان ضریب تبدیل آب به درآمد را افزایش دهیم اگر به این موضوعات توجه نکنیم در آینده گرفتاری اجتماعی را شاهد خواهیم بود؛ در سال آینده بازار آب را برای اولین بار و به صورت پایلوت در استان اجرایی خواهیم کرد؛ امروزه کشاورزان حقابه دارند و اگر از آن استفاده نکنند فکر می‌کنند میزان حق آبه را از دست خواهند داد بنابراین به آبیاری غرقابی اقدام می‌کنند؛ در تلاش هستیم ظرفیتی ایجاد کنیم تا از کسی که کمترین ارزش افزوده را دارد آب را خریداری کرده و به دیگر بخش‌ها نظیر صنعت تزریق کنیم؛ فراموش نکنیم که آب به رونق صنعت، کشاورزی و حتی شهرسازی کمک خواهد کرد.

استاندار قزوین اعلام کد: ۸۸ درصد آب استان در بخش کشاورزی، ۴ درصد مصرف خانگی و بقیه در بخش صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ارزش ‌افزوده صنعت با کشاورزی متفاوت است به همین جهت در بخش کشاورزی باید به سمت اصلاح کشت و کشت قرار دادی حرکت و برای تامین غذا باید به خودکفایی فکر کنیم؛ بیشترین سطح کشت اراضی آبی در کشور به استان قزوین اختصاص پیدا کرده است بنابراین کشت قراردادی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی تشریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل کمبود منابع اعتباری پروژه‌های عمرانی بعضی پروژه‌ها در کشور در معرض فرسایش و استهلاک قرار گرفتند؛ در حال حاضر علاوه بر راه‌ها، پروژه‌های عمرانی حیاتی دیگری مانند بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان منتظر اعتبارات عمرانی است؛ دولت گذشته اوراقی با سررسید ۲ تا ۳ ساله به پیمانکاران داده که دولت سالانه ۲۰۰ هزار میلیارد دلار اوراق سر رسید شده سال‌های قبل را پرداخت می‌کند؛ دولت تا به امروز سعی کرده پرداخت این بدهی با چاپ پول همراه نباشد تا تورم ایجاد نکند.

اعلایی گفت: بودجه‌های دولتی موتور محرکی برای توسعه و اشتغال هستند؛ در خصوص انتقال آب طالقان به قزوین باید بگویم که این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق خواهد افتاد بخش عمده اعتبار انتقال آب طالقان به آبیک تامین شده است و با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی انتقال به سایر مقاصد استان در دستور کار قرار دارد.

وی در خصوص تعاونی‌های مسکن مشکل‌دار استان اظهار کرد: برخی از تعاونی‌ها در استان مشکل دارند که مشکل آنان طی ۲۰ سال ایجاد شده و حل آن در زمان اندک ممکن نخواهد بود؛ برخی از مشکلات آنان حقوقی و قضایی است که با پیگیری دستگاه قضا در حال رسیدگی هستند.

استاندار قزوین در خصوص پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام قزوین اضافه کرد: یکی از محورهای مواصلاتی قزوین مشکل زیست محیطی دارد که استان همجوار باید آن را حل کند. در ابتدای سال ۱۴۰۱ میزبان هیئت دولت خواهیم بود که در آن تمامی مشکلات استان مطرح خواهد شد.

وی مطرح کرد: در پل امام رضا (ع) قطعاً اولویت ما اولویت زیست‌محیطی خواهد بود و باید تمام خط قرمزها رعایت شود؛ آنانی که پیش از این پروژه را به پیش برده‌اند باید پاسخگو باشند. در حال حاضر این پروژه اتفاق افتاده و باید راه‌حلی برای آن اتخاذ شود تا منابع مردم بهینه در مورد استفاده قرار گیرد.

راه‌اندازی دفتر پلیس بین‌الملل در استان

اعلایی اعلام کرد: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی دفتر پلیس بین‌الملل از ابتدای سال ۱۴۰۱ در استان مستقر خواهد شد و تجار می‌توانند سوابق طرف خارجی را در این پلیس استعلام کنند که این امر به صحت، سلامت و عمق مراودات اقتصادی کمک خواهد کرد.

وی بیان کرد: در بخش مسکن ۲ پروژه اقدام ملی مسکن مربوط به دولت گذشته و طرح جهش ملی مسکن را در دولت سیزدهم پیگیری می‌کنیم؛ پروژه دولت قبل به خوبی توسط پیمانکاران پیگیری نشده است که در چند مورد پیمانکاران برکنار شدند. در جهش ملی‌مسکن نیز زمینی در مهرگان شناسایی و انتخاب پیمانکاران انجام شده است؛ در طرح جهش مسکن سرعت، کیفیت و کمیت مورد توجه قرار خواهد گرفت و از تجربه مسکن مهر در آن استفاده کرده و نقاط ضعف را رفع نخواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قزوين استاندار قزوین پل امام رضا ع قزوین ظرفیت های گردشگری پروژه های عمرانی استاندار قزوین آثار تاریخی استان قزوین زیست محیطی ظرفیت ها پروژه ها سال ۱۴۰۱ رسانه ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود

استاندار کردستان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج که در محل سالن جلسات این شورا برگزار شد، گفت: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه‌های مختلف به ویژه توجه به نقاط کم برخوردار، توسعه فضای سبز، اجرای نهضت آسفالت بسیار مثبت بوده لذا نباید این اقدامات ارزشمند تحت‌الشعاع برخی مسائل مانند بیمه قرار بگیرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: جلب رضایت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل شهرداری در زمینه پرداخت به موقع حق بیمه و حقوق و دستمزد موجب رضایتمندی خانواده بزرگ مدیریت شهری است لذا ضرورت دارد برای رفع مشکل پیگیری‌های لازم از طریق سازمان تامین اجتماعی صورت بگیرد و مشکلات به بهترین نحو حل و فصل شود.

وی در ادامه بیان کرد بیان کرد: مطالبات اراضی شهری شهرداری از راه و شهرسازی باید پرداخت شود و در این جلسه مصوب می‌کنیم که ۲ هکتار زمین خالص مسکونی از مجموع مطالبات شهرداری از راه و شهرسازی ظرف ۶ ماهه نخست امسال بازگردانده شود و به مرور مابقی این مطالبه نیز تسویه گردد.

استاندار کردستان با تاکید براینکه شهردار و معاونین شهردار نیز باید پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند، گفت: اینکه شهرداری همیشه مورد نقد هستند طبیعی است، اما عملکرد مطلوب شهرداری در حوزه‌های مختلف نباید تحت‌الشعاع برخی مشکلات داخلی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از زمان شروع خدمت به عنوان نماینده دولت در کردستان از برخی تریبون‌های رسمی و غیر رسمی و برخی شبه رسانه‌ها و افراد کم تخریب نشده‌ایم که البته منشا تمام این تخریب‌ها را می‌دانیم، اما معتقدیم اگر خود را درگیر این حواشی کنیم در مسیر اصلی استفاده از فرصت مسئولیت برای خدمت فاصله می‌گیریم.

استاندار کردستان در پاسخ به مباحث مطرح شده در مورد آلایندگی‌های زیست‌محیطی برخی واحد‌های تولیدی بزرگ در شهر سنندج هم گفت: در موضوع حقوق مردم هیچ تعارفی با کسی نداریم، موضوع وجود آلاینده‌های زیست‌محیطی واحد پتروشیمی باید به صورت ویژه و از مسیر قانونی بررسی شود و یقینا در دفاع از منافع مردم هیچ تعارفی با کسی ندارم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • روز جهانی آزادی مطبوعات World Press Freedom Day + شعار و پوستر
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران