Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

یک مطالعه تازه امکان از بین بردن حساسیت به بادام زمینی را با استفاده از سوزن‌های میکروسکوپی فراهم کرده است.

به گزارش العربیه، دانشمندان دانشگاه میشیگان و Moonlight Therapeutics به دنبال آزمایش تکنیک چسب میکرونیدل هستند که شامل مجموعه‌ای از سوزن‌های کوچک پر از دارو در قسمت زیرین آن است.

این سوزن‌ها با فشار دادن چسب به بدن بیمار به لایه بیرونی پوست نفوذ می‌کنند و به دلیل اینکه به اعصاب نمی‌رسند، دردی ایجاد نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که سوزن‌ها به طور بی ضرر با پوست تماس پیدا می‌کنند، قبل از اینکه به تدریج وارد جریان خون شود، دارو را به مایع بین بافتی بین سلول‌های پوست تزریق می‌کنند.

در طول مطالعه جدید، محققان پوششی از پودر بادام زمینی را به جای دارو در سوزن قرار دادند و هر وصله را روی پوست یک موش که به بادام زمینی حساسیت داشت به مدت پنج دقیقه یک بار در هفته قرار داده شد.

پس از ۵ هفته، موش‌ها نسبت به گروه کنترل مبتلا به آلرژی به بادام‌زمینی که درمان قدیمی را دریافت کردند، به طور قابل توجهی تحمل بیشتری نسبت به بادام‌زمینی داشتند.

جسیکا اوکونک، سرپرست این تیم تحقیق، گفت: «این مطالعه پتانسیل استفاده از میکروسوزن‌ها را برای بهبود ایمونوتراپی برای آلرژن‌ها از طریق پوست نشان می‌دهد.»

او افزود: «گزینه‌های درمان آلرژی غذایی محدود است، بنابراین انگیزه زیادی برای توسعه درمان‌های جدید وجود دارد و تماشای پیشرفت بالینی فناوری جدید هیجان‌انگیز خواهد بود».

شایان ذکر است که حساسیت به بادام زمینی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است باعث آسیب به سلامتی شود که منجر به مرگ می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلرژی بادام زمینی سلامت بدن بادام زمینی سوزن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۲۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر سید مهدی هاشمی باجگانی افزود:این اقدام در راستای سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی جهت ارائه خدمات درمانی مناسب و ارزان قیمت به آحاد مردم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: از امروز هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.
رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند