Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@23:09:42 GMT

نسخه وب واتساپ امن‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۳۰۶۲

نسخه وب واتساپ امن‌تر می‌شود

فرارو-مدتی پس از اینکه واتساپ پشتیبانی همزمان از چند دستگاه را در نسخه بتای خود فعال کرد، یک افزونه مرورگر جدید بنام Code Verify با هدف بهبود امنیت نسخه وب واتساپ معرفی کرده است. هدف از Code Verify اطمینان از ایمن‌بودن نسخه وب واتساپ و جلوگیری از به خطر افتادن رمزگذاری انتها به انتها است.

به گزارش فرارو، با استفاده از این افزونه به خطر انداختن داده‌ها یا حریم خصوصی پیام‌های رمزگذاری‌شده برای هکر‌ها بسیار دشوار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واتساپ می‌گوید پس از اه‌اندازی پشتیبانی چند دستگاهی، تعداد لاگین به واتساپ از طریق وب بسیار زیاد شده است و بدلیل مقاومت کمتر برنامه وب واتساپ، استفاده از ویژگی Code Verify همان سطح امنیت یک برنامه بومی را در ویندوز، iOS یا اندروید تضمین می‌کند.

هیچ چیز جدیدی درخصوص روش‌های امنیتی پشتیبان Code Verify وجود ندارد. این ویژگی فقط یک «هش کد» از کد در حال اجرا در مرورگر شما را با یک Cloudflare قابل اعتماد و ایمن مقایسه می‌کند. خودکار بودن این فرآیند درک و استفاده از آن را برای هر کسی بدون توجه به دانش فنی آسان می‌کند. پس از این بررسی، در صورتی که همه چیز درست باشد، افزونه با استفاده از یک چراغ راهنمایی به شما نشان می‌دهد که آیا مشکلی وجود دارد یا خیر؛ سبز به این معنی است که همه چیز خوب است، رنگ نارنجی نشان می‌دهد که ممکن است لازم باشد صفحه خود را به روز کنید یا اینکه یک افزونه مرورگر جداگانه دارید که با Code Verify تداخل دارد و قرمز به این معنی است که مشکلی وجود دارد و در صفحه راهنمای واتساپ نحوه حل این مشکل به کاربر نشان داده شده است.

طبق گفته مادر واتساپ "متا" این افزونه قادر به خواندن یا دسترسی به پیام‌های شما نیست و هیچ یک از این داده‌ها به Cloudflare ارسال نمی‌شود. متا همچنین کد منبع Code Verify را در GitHub منتشر کرده است؛ این کار در را برای سایر وب سایت‌ها باز می‌کند تا از ویژگی‌های امنیتی آن استفاده کنند. این افزونه اکنون برای مرورگر‌های کروم و Edge در دسترس است و نسخه فایرفاکس نیز به زودی عرضه خواهد شد. در بیانیه مطبوعاتی متا هیچ اشاره‌ای به نسخه سافاری نشده است، اما GitHub اشاره می‌کند که پشتیبانی از آن نیز در راه است.

منبع: theverge

منبع: فرارو

کلیدواژه: واتساپ واتساپ دسکتاپ امنیت پیام رسان وب واتساپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی به قاچاق نسخ خطی اشاره کرد و گفت: این رویه پیش از انقلاب توسط برخی از یهودی‌ها انجام می‌شد. - اخبار فرهنگی -

سیدمحمدرضا رضاپور، رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به برنامه‌های سال جدید این مرکز اشاره کرد و گفت: در سال جدید عکس‌برداری از نسخ و اسناد خطی مجموعه‌ها و کتابخانه‌های مختلف را در نظر داریم تا نسخه پشتیبان به صورت رایگان تهیه شود؛ از این نظر در فراخوانی از مجموعه‌داران اعلام کردیم تا در صورت تمایل برای این امر به کتابخانه آستان قدس مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خرید از نسخ خطی با در نظر گرفتن اولویت‌ها از دیگر برنامه‌های ما در سال جدید خواهد بود.

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی از قاچاق نسخ خطی به خارج از کشور اشاره و اضافه کرد: متاسفانه این امر وجود دارد اما اطلاعات ما از تعداد نسخی که از این طریق از ‌کشور خارج می‌شود، کم است. به همین دلیل همیشه فراخوان داده‌ایم تا صاحبان نسخ با تهیه نسخه پشتیبان یا ارائه آنها برای خرید، از تلف شدن میراث ایرانی اسلامی پیشگیری کنند.

رضاپور یادآور شد: متاسفانه هر سال نسخه‌های خطی ارزشمند به دلایل مختلف و با دست‌های متعدد از کشور خارج می‌شود و سر از حراجی‌های دنیا در می‌آورد.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن بودجه لازم برای خرید و نگهداری میراث ایران و اسلام در مراکز معتبر و استاندارد، گفت: همچنین نیازمند هم‌گرایی کتابخانه‌های‌ بزرگ کشور برای حفظ این نسخ خطی هستیم. متاسفانه هر از چندگاهی شاهد انتشار خبری از عرضه این نسخ خطی در حراجی‌های بزرگ دنیا هستیم که در نهایت سر از کتابخانه‌های واتیکان، آلمان، انگلیس، سرزمین‌های اشغالی و ... در می‌آورند.

قدیمی‌ترین قرآن جهان کجاست؟

وی افزود: این رویه پیش از انقلاب نیز وجود داشت. در آن زمان برخی از یهودی‌ها به تهیه این نسخ خطی و انتقال آن به کتابخانه‌‌های سرزمین‌های اشغالی می‌پرداختند. در آن زمان از بازاریان و کسبه، مردم و مالکان نسخ خطی، اقدام به خرید این منابع و انتقال آن به خارج از مرزهای کشور می‌کردند.

قاچاق نسخه‌های خطی که میراث ارزشمند فرهنگی و علمی کشور است، در سال‌های اخیر همواره از سوی اهالی فرهنگ هشدار داده شده است. هرچند این امر، پدیده جدیدی نیست اما در یک‌دهه گذشته رشد بیشتری داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • خاص ترین نسخه ژیان را هوش مصنوعی بیرون داد! (عکس)
  • پیش‌تولید سریال پایتخت ۷ آغاز شد
  • رولکس ؛ نسخه «چه کسی اهمیت می دهد» (+عکس)
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • خودروی ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • خودرو ایسوزو D-MAX مدل 2024 چه مشخصاتی دارد؟
  • پیش تولید «پایتخت ۷» آغاز شد