Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@08:47:51 GMT

مسواک‌زدن، فشار خون را کنترل می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۳۱۹۷

مسواک‌زدن، فشار خون را کنترل می‌کند!

باکتری‌های دهان نقش مهمی در ابتلا به فشار خون بالا دارد بنابراین برای حفظ سلامت میکروبیوم‌های دهان، محققان توصیه می‌کنند که افراد دندان‌های خود را دو بار در روز با یک خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنند.

به گزارش برنا؛ فشار خون بالا ناشی از فشاری است که خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌ کند. افزایش و کاهش فشار خون در طول روز طبیعی است، اما اگر بالا بماند، می‌تواند باعث مشکلاتی برای سلامت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان تاکید می‌کنند که احتمال ابتلاء به سکته مغزی یا بیماری قلبی در فرد مبتلا به فشار خون بالا بیشتر است.

محققان داده‌های ۱۲۱۵ زن را که در دوره یائسگی بودند، با میانگین سنی ۶۳ سال، که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ در این مطالعه ثبت‌نام کرده بودند، بررسی کردند.

در ابتدای مطالعه، محققان نمونه‌هایی از باکتری‌های دهان آن‌ها را از زیر خط لثه برداشتند و فشار خون آن‌ها را اندازه گرفتند. محققان همچنین سوابق پزشکی شرکت کنندگان و دارو‌های مصرفی آن‌ها را ثبت کردند.

در ابتدای مطالعه، ۴۰ درصد از شرکت کنندگان از دارو‌های فشار خون بالا استفاده می‌کردند.حدود نیمی از شرکت‌کنندگانی که فشار خون بالا نداشتند یا در ابتدا برای این بیماری درمان نمی‌شدند، در طی ۱۰ سال پیگیری، مبتلا به فشارخون بالا تشخیص داده شدند.

پس از تجزیه و تحلیل نمونه‌های باکتری‌های دهان، محققان ۱۰ گونه را شناسایی کردند که با افزایش خطر فشار خون بالا از ۱۰ تا ۱۶ درصد مرتبط بودند.محققان همچنین دریافتند که بین پنج باکتری و ۹ تا ۱۸ درصد کاهش خطر فشار خون بالا ارتباط وجود دارد.

پروفسور «مایکل لامونتی»، استاد محقق از دانشگاه بوفالو نیویورک، گفت: «تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چه چیزی ممکن است باعث ارتباط بین باکتری‌های خاص دهان و افزایش خطر فشار خون در زنان مسن باشد، ضروری است.»

او توضیح داد: «همچنین، ما می‌دانیم که باکتری‌های دهان می‌توانند از دهان فرار کرده و از طریق گردش خون به سایر قسمت‌های بدن منتقل شوند.»

برای حفظ سلامت میکروبیوم‌های دهان، محققان توصیه می‌کنند که افراد:

• دندان‌های خود را دو بار در روز با یک خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنند

• روزانه نخ دندان استفاده کنند

• از یک رژیم غذایی سالم با محدودیت مصرف نوشیدنی‌ها و میان وعده‌های شیرین پیروی کنند

• برای پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فشار خون سلامت سکته مغزی بیماری قلبی فشار خون بالا درمان زنان رژیم غذایی فشار خون مسواک باکتری های دهان فشار خون بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، طبق این گزارش؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «بر اساس اطلاعاتی که وب سایت روسی “وستی” منتشر کرده است، روش جدید استخراج این فلز گرانبها توسط دانشمندان دو دانشگاه فدرال در کراسنویارسک و یاکوتسک و با همکاری دانشمندان شاخه سیبری آکادمی علوم روسیه ابداع شده است».

در رابطه با این موضوع، ناتالیا الجبریستوا، استادیار گروه فرآوری مواد معدنی در موسسه سیبری آکادمی علوم روسیه، گفت: «باکتری‌هایی که در استخراج طلا به آن‌ها تکیه می‌کنند، با محیط حوضچه‌های زباله سازگار هستند و در زباله‌های فرآوری فلزات ذخیره می‌شوند».

وی افزود: استفاده از این گونه میکروارگانیسم‌ها به طور قابل توجهی برای محیط زیست ایمن‌تر از استفاده از روش‌های شیمیایی سنتی است، علاوه بر این، روش جدید به طور قابل توجهی ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خود است و تولید یک تن مواد غلیظ با استفاده از میکروارگانیسم‌ها به سه برابر برق کمتر نیاز دارد.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که باکتری‌هایی که دانشمندان در روش جدید ابداعی خود اتخاذ کرده‌اند در ذخایر طلا در منطقه کراسنویارسک کشف شده‌اند و پس از پردازش اولیه سنگ معدن، این باکتری‌ها به استخراج طلا و بقایای فلز آنتیموان کمک می‌کنند.

کد خبر 848364 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر مهم روسیه

دیگر خبرها

  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • بیماری هزار چهره‌ای که همه را گرفتار می‌کند
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟