Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@13:31:14 GMT

فساد گریزی از معیارهای مدیریتی دولت سیزدهم است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۳۲۵۳

فساد گریزی از معیارهای مدیریتی دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن کوشش تبار روز یک شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان شرقی به غیرت مشهور است و همواره موجب سربلندی و سرافرازی ایران در مقاطع مختلف شده است در خصوص ایجاد اشتغال نیز این استان جزو چهار استان برتر و پیشران است.

وی افزود: ستاد تسهیل به مثابه ابزاری برای مواجهه با تهاجم اقتصادی دشمنان است و همانند مدافعان حرم که از حریم شیعه و ایرانی دفاع می‌کنند از اقتصاد کشور محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشش تبار همچنین خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تمام تلاشش را می‌کند که به کمک متولیان، حوزه اقتصادی را از زمین بلند کند و موجب توسعه و بالندگی این حوزه شود.

وی همچنین در خصوص مطالبات استانی بخش صنعت، یادآور شد: به دنبال تحقق افزایش اختیارات استانداران هستیم اما خبرگان اقتصادی استان‌ها نیز می‌توانند موجب حرکت مجموعه شده و با مبنای مسئله محوری همزمان به ارائه راهکار برای رفع مشکلات اقدام کنند بر این اساس خود مدیران جهادی نیز باید پیش از همه به دنبال رفع موانع باشند.

کوشش تبار با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۵۳ واحد تولیدی در آذربایجان شرقی راکد هستند، گفت: یک هزار و ۸۶ واحد در استان قابل احیا است که با رفع مشکلات آنها در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امکان اشتغال به بیش از هفت هزار نفر در استان ایجاد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نمونه‌ای از فعال سازی واحد راکد در آذربایجان شرقی با اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان، گفت: زمینه اشتغال ۲۷۱ نفر با این اقدام فراهم می‌شود که با رفع مشکل مالی این واحد صنعتی از طریق یکی از بانک‌های عامل به زودی فعالیت آن از سر گرفته می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه وزیر کشور خاطرنشان کرد: با روحیه جهادی و به کمک سرمایه بخش خصوصی طرح‌هایی از این دست باید در کانون توجه کارگروه رفع موانع تولید استان‌ها قرار گیرد.

کد خبر 5446350

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت کشور مبارزه با فساد مالی تبریز بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردوهای راهیان نور گردشگری شیوع کرونا ایلام جهاد تبیین مشهد خراسان رضوی گرد و غبار آذربایجان شرقی رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیر فعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

سید عماد شاهرخی‌ سیزدهم اردیبهشت در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی اظهار کرد: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم  به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه  گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار به ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

به گفته شاهرخی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در بخش کشاورزی باعث تامین ادوات و تجهیزات مورد نیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد  معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر  از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره سازی شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد  ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

به گفته شاهرخی در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است