Web Analytics Made Easy - Statcounter

  سیدمحمد هاشمی‌شهری گفت: از این تعداد واکسن تزریق شده ۵۴۹ هزار و ۳۷۱ دُز به عنوان دُز سوم واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان تزریق شده است.

او درصد تزریق نوبت دوم و نوبت سوم واکسن کرونا در افراد بالای ۱۸ سال سیستان و بلوچستان را نیز به ترتیب ۷۱ و ۳۳ درصد عنوان کرد و  گفت: هرچند تعدادی از هم استانی‌های عزیزمان منتظر هستند تا زمان تزریق نوبت دوم و سوم واکسن آن‌ها فرا برسد امّا همچنان تعدادی از هم استانی‌های برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان  گفت: هم‌اینک کودکان پنج تا ۱۲ سال یک نوبت واکسن، افراد ۱۲ تا ۱۸ سال ۲ نوبت و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند سه نوبت واکسن کرونا را دریافت کنند، ضمن اینکه همکاران ما آماده هستند تا دُز چهارم واکسن کرونا را به افراد دچار ضعف سیستم ایمنی که از دُز سوم واکسن آن‌ها بیشتر از چهار ماه گذشته است نیز تزریق کنند.

او گفت:افراد دچار سندرم نقص ایمنی اکتسابی یا همان ایدز و کسانی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی را دریافت می‌کنند از جمله افرادی هستند که دُز چهارم واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

هاشمی شهری ضمن دعوت مجدد از همه هم استانی‌ها برای تکمیل واکسن کرونا برای خود و فرزندانشان  گفت: براساس آمارهای جهانی، کشوری و استانی، افراد واکسن نزده ۸۰ درصد بیشتر از افرادی که واکسن زده‌اند به دلیل کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند و خطر فوت ناشی از این بیماری هم به همین نسبت در افراد واکسن نزده بیشتر است.

او گفت: در پیش بودن تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، از هم استانی‌های عزیز خواست تا برای عادیتر شدن اوضاع و استفاده مطلوب از فرصت‌های فرهنگی و مذهبی این ۲ رویداد بزرگ اجتماعی حتما فرایند تزریق واکسن خود و فرزندانشان را در فاصله باقیمانده تا پایان سال تکمیل کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به آمار پایین واکسیناسیون دُز سوم در سطح سیستان و بلوچستان و مصوبات ستاد کرونای استان، تشکیل تیم های سیار واکسیناسیون و حضور در حاشیه شهرها، بازارها، مساجد، اماکن پرتردد و مناطق صعب العبور را یکی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به منظور افزایش پوشش واکسیناسیون عنوان کرد و گفت:تاکنون هزاران نفر از هم استانی‌های عزیز توسط این تیم‌های سیار واکسینه شده اند.

او  در عین حال شرایط خاص نگهداری و آماده‌سازی واکسن کرونا و همچنین متنوع بودن سبد واکسیناسیون را از مشکلات تشکیل و فعال‌سازی تیم‌های سیار واکسن کرونا عنوان کرد و گفت: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم تا برای حفظ سلامت خود و دیگران و با صرف اندکی از وقت خود به مراکز تجمعیعی واکسیناسیون، مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت که مشغول ارائه خدمات واکسیناسیون هستند مراجعه کنند.

هاشمی شهری گفت: هم‌اینک علاوه برهفت پایگاه تجمیعی و ۵۸ مرکز جامع سلامت، تمامی پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال هستند و هم استانی‌های عزیز در هر جای استان که هستند می‌توانند برای اطلاع از نشانی و ساعت کار مراکز واکسیناسیون سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر، علاوه بر تلفن‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ به پایگاه‌های اطلاع رسانی این سه دانشگاه نیز مراجعه کنند.

او گفت: همشهریان عزیز زاهدان می توانند با استفاده از برنامه‌های کاربردی ایرانی که بر روی تلفن‌های همراه نصب می‌شوند از قبیل برنامه "نشان" و "بلد" نیز از نشانی و ساعت کار نزدکترین مرکز واکسیناسیون به محل کار و زندگی خود مطلع شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به روند نزولی موج اخیر همه گیری کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: براساس آمارهای موجود در هفته منتهی به امروز شنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰ تعداد موارد جدید مثبت شناسایی شده در استان معادل ۵۸۲ نفر بودهکه خوشبختانه ۴۱ درصد نسبت به هفته قبل از آن کاهش داشته است.

او  تعداد موارد مثبت جدید بستری در بیمارستان‌های استان در هفته گذشته را نیز ۱۷۶ نفر اعلام کرد و گا: این تعداد نیز نسبت به هفته قبل از آن ۳۰ درصد کاهش داشته است.

دکتر هاشمی شهری  گفت: با وجود ترخیص ۳۸۹ نفر از بیماران تنفسی از بیمارستان‌ها استان در هفته منتهی به شنبه ۲۱ اسفند ماه، متاسفانه تلاش‌های همکارانم برای نجات جان هشت نفر از بیماران با نتیجه مثبت آزمایشگاهی کرونا موثر واقع نشد و هرچند تعداد موارد فوت بیماران کرونا مثبت استان نیز به نسبت هفته قبل از آن ۳۵ درصد کاهش یافت امّا به هرحال ۸ خانواده دیگر در استان عزادار شدند.

او در خصوص آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم‌اینک شهرستان زابل وضعیت قرمز، شهرستان زاهدان وضعیت نارنجی، شهرستان‌های چابهار، کنارک، نیکشهر و زرآباد وضعیت آبی و سایر شهرستان‌های استان وضعیت زرد دارند، هر چند رعایت شیوه نامه‌های بهداشت از قبیل استفاده مستمر از ماسک، فاصله ایمن با دیگران، تهویه هوا در فضاهای بسته و شستشوی منظم دست‌ها به عنوان مکمل واکسیناسیون در هر شرایط رنگبندی ضرورت دارد.



باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونا دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر پنجشنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای همه مناطق استان به ویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تندباد موقتی پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از پیش از ظهر پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ الی ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد: از فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات خودداری و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی پرهیز شود و در ترددهای دریایی احتیاط لازم صورت گیرد. همچنین از سفرهای غیرضروری پرهیز و از پوشش گلخانه ها محافظت شود. برای کاهش خسارات احتمالی نیز تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور