Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحمید بلوچزاده گفت: وجود آب و هوای مطلوب، سواحل و چشم انداز‌های زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی، بازار‌های سنتی و مدرن و ده‌ها جاذبه دیگر؛ نوار ساحلی چابهار تا زرآباد را به مقصدی شایسته و مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

اوگفت: چابهار بهشت گمشده‌ای است که زیبایی‌های طبیعی آن کمتر میان ایرانیان شناخته شده و این منطقه جزو بی نظیرترین مناطق گردشگری در ایران و جهان و یکی از ۱۰ نقطه مهم راهبردی جهان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار گفت: این شهرستان به عنوان یکی از بهترین نقاط ایران از ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است.

بلوچزاده گفت: قلعه تیس (پرتغالی ها)، آرامگاه سید غلامرسول، ساختمان قدیم فرمانداری (موزه محلی)، حسینیه آل رسول، ساختمان‌های قدیمی گمرک و پست و روستای تیس از جمله آثار تاریخی شهرستان چابهار به شمار می‌روند.

او گفت: ساحل ماسه ای، کوه‌های مینیاتوری، اسکله ها، تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، ساحل درک زرآباد، صخره‌های مرجانی و غار‌های بان مسیتی تیس از جمله آثار طبیعی چابهار است.

او گفت: چابهار نزدیکترین بندر به آبراه‌های بین المللی و از نقاط مهم راهبردی برای گردشگران محسوب می‌شود که هر ساله میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی و هیات‌های متعدد تجاری، اقتصادی و سیاسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بندر چابهار گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا

ایسنا/سیستان و بلوچستان نشست مشترک سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار با نماینده سازمان بهداشت به منظور بررسی آسیب‌های پساسیل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های ناشی از سیل، برگزار شد.

دکتر ضاربان امروز پنجشنبه در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم عزم همگانی به منظور مهار بحران‌های پس از سیل به ویژه در حوزه سلامت گفت: هم مرز بودن استان سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه، به خصوص مناطق تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار باعث شده طی رفت و آمدهای مرزی بیماری مالاریا از کشور همسایه وارد شود و سیل اخیر نیز خطر شیوع این بیماری را افزایش داده است.

دکتر ضاربان تصریح کرد: اقدامات گسترده بهداشتی در منطقه از سیل گذشته تاکنون ادامه دارد، اما عزم همگانی و بین‌المللی برای پیشگیری از بیماری مالاریا و سایر بیماری‌های منتقله از آب و غذا نیازمند نقش آفرینی همه ارکان سلامت است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی چابهار در این جلسه ضمن دعوت از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی جهت بررسی وضعیت منطقه، اختصاص اعتبارات ویژه جهت مقابله با بیماری مالاریا را خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است