Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس کمیسیون عمران شورای شهر اراک گفت: طرح جامع اراک فاقد پیوست فرهنگی و اجتماعی است.

علی چگینی ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰ در نشست مطبوعاتی شورای شهر اراک اظهار کرد: در مباحث عمرانی وارث مشکلات فراوانی در پروژه ها بودیم به طوری که اکثر پروژه ها با قراردادهای کارشناسی شده به شکل کامل همراه نبودند و مجتمع آفتاب یکی از این پروژه ها بود که کار این پروژه در کمیسیون پیگیری شد و پیمانکار تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اختصاص ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: ۴۵ دستگاه اتوبوس و میدل باس به ناوگان شهری اضافه شد و ۱۰ دستگاه بازسازی شد در حالی که طی ۴ سال اخیر چنین اقداماتی انجام نگرفته بود، همچنین هفت میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقطه حادثه خیز محور طرمزد اختصاص یافته است.

چگینی با تاکید بر رشد و توسعه ای شهر اراک، گفت: طرح جامع تدوین شده برای اراک دیدی کالبدی دارد ولی این دید دارای نواقصی است، طرح فاقد پیوست های فرهنگی و اجتماعی است و یکی از علل این چالش این است که مشاوری قدرتمند و بومی در زمان تدوین آن در اختیار نبوده است. این طرح باعث فرار سرمایه گذاران حوزه مسکن شده و افزایش قیمت مسکن را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه پیگیری های بسیاری در این راستا صورت گرفته است و این چالش را به سمع و نظر وزیر راه و شهرسازی رساندیم تا مشکلات حل شود، گفت: قطعا کار سخت و طاقت فرسایی را پیش رو خواهیم داشت.

چگینی با اشاره به افزایش بودجه های عمرانی، افزود: در موضوع بافت فرسوده شهری، به مسئله بازآفرینی شهری ورود کردیم. ۴۰ درصد اراضی اراک، بافت فرسوده و حاشیه نشین است که باید سرمایه گذاری درخصوص آنها صورت گیرد و در این راستا اقداماتی انجام گرفته است. همچنین پیگیری ها جهت اجرای تقاطع غیرهمسطح سنجان از طریق وزارت راه و شهرسازی، مطالعات انبوه بر و BRT، اجرای پروژه های متوسط و کوچک در مناطق کمتر برخودار به منظور تحقق وعده های عدالت محوری و توانمندی سازمان عمران شهرداری نیز انجام گرفته است.

وی در خصوص وضعیت پل محسنی اظهار کرد: هیچ برنامه ای برای برداشتن پل محسنی نداریم و مباحثی که در این خصوص مطرح می شود در واقع شایعه است و حتی مسئولان ثبت جهانی بازار و کارشناسان امر در بازدید از بازار تاریخی اراک هیچ اشاره ای به وجود پل و لزوم برداشتن آن نکردند.

چگینی با اشاره به اینکه طرح ۵۸ متری می توانست ترافیک خیابان امام را تخلیه کند، اما لغو شد، گفت: پس از آن پروژه ۲۴ متری مطرح شد که اثربخشی ترافیکی آن با توجه به تبعات و هزینه های آن مثبت نیست و تاکنون درخصوص این پروژه قانع نشده ایم.

وی در خصوص پروژه میدان مقاومت و میدان امام حسین(ع) گفت: قرارداد میدان مقاومت ۳۰ ماهه است، میزان عملکرد پروژه در شورای قبل، قسمت روگذر بود و در شورای ششم، قسمت زیرگذر که در واقع ۷۰ درصد کار را تشکیل می دهد را دنبال کردیم و ظرف ۴ ماه کار انجام شد و منتظر مساعد بودن هوا بودیم تا آسفالت در شرایط مطلوب ریخته شود و قبل از پایان سال شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان مرکزی اراك استانی اجتماعی شهرداري شوراي شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) با بیان اینکه تمام فعالیت‌ها در این آستان پیوست رسانه‌ای دارد، گفت: در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود و در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاورد‌های وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم (ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن (ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم (ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره‌هایی که برگزار می‌کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می‌کند و برنامه فرهنگی برگزار می‌شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه‌ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می‌کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه استتاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه‌ای در نظر می‌گیریم.

مدیر اجرایی امامزاده قاسم (ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه‌ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» ویژه خادمیاران و فعالان فرهنگی اجتماعی