Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@17:50:18 GMT

وزرای خارجه آمریکا و اوکراین گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۳۵۷۷

وزرای خارجه آمریکا و اوکراین گفتگو کردند

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه اوکراین شبانگاه یکشنبه به وقت تهران از تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود و تشکر بابت حمایت‌های واشنگتن از کی‌یف حین نبرد با روسیه خبر داد.

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشت: «ما حمایت بیشتر از اوکراین را هماهنگ کردیم. ما هر دو موافقیم که باید اقدامات بیشتری برای توقف تجاوز روسیه انجام شود و روسیه در قبال جنایاتش پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ایالات متحده برای ایستادگی قاطعانه کنار مردم اوکراین سپاسگزاریم. اوکراین پیروز خواهد شد.»

وزیر خارجه اوکراین در حالی از آمریکا تشکر می‌کند که بعد از مخالفت چندباره آمریکا با برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین، پنتاگون این بار با ارائه جنگنده به کی‌یف هم مخالفت کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا  پنجشنبه  گذشته گفت واشنگتن از ارائه جنگنده‌های «میگ ۲۹» به اوکراین حمایت نمی‌کند.

کربی طی نشست خبری روزانه در پنتاگون توضیح داد: «لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به همتای لهستانی خود گفت که واشنگتن از انتقال جنگنده‌ها به اوکراین حمایت نمی‌کند.»

وی با بیان اینکه ارائه جنگنده های میگ به اوکراین خطرات زیادی را به همراه دارد، افزود: « ارزیابی اطلاعاتی نشان داد که انتقال جنگنده‌ها به اوکراین می‌تواند منجر به تشدید تنش بین روسیه و ناتو شود.»

 در رویدادی مرتبط با تحولات میدان نبرد بین روسیه و اوکراین، وزارت دفاع روسیه از حمله دقیق به تاسیسات نظامی ارتش اوکراین خبر داد. «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه  در نشست خبری گفت، نیروهای روسیه با استفاده از سلاح های دوربرد به 2 تاسیسات نظامی در منطقه «لویو» در اوکراین حمله کرده‌اند.

کوناشنکوف گفت: «این حمله با سلاح‌های دقیق دوربرد به مراکز آموزشی نیروهای مسلح اوکراین در شهرک استاریچی و در محدوده یاووریف صبح روز ۱۳ مارس (یکشنبه ۲۱ مارس) انجام شد.»

روسیه اخیرا عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

منبع: فارس اخبار مرتبط ۰۰:۵۲:۱۸ کی یف آماده مذاکره برای پایان جنگ است، اما تسلیم نمی شود ۰۰:۵۰:۳۳ همه نیروهای روسیه وارد اوکراین شدند ۰۹:۱۲:۰۳ آمریکا کانال های ارتباطی با ارتش روسیه ایجاد کرده است ۰۰:۵۳:۴۳ ارتش روسیه در خرسون ۱۸:۱۲:۳۴ بلینکن: رییس جمهور روسیه برای سقوط دولت اوکراین تلاش خواهد کرد ۱۰:۳۲:۱۳ بلینکن: آمریکا تسلیحات جدید تحویل اوکراین می‌دهد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو روسیه اوکراین ارتش روسیه آنتونی بلینکن حمله روسیه به اوکراین جنگ اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

به گزارش ایسنا، طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899643

دیگر خبرها

  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه