Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-28@14:43:13 GMT

رونمایی از اولین اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۳۶۳۱

شرکت ایران خودرو یکی از شرکت های خودروسازی ایرانی است. ایران خودرو به تازگی به تکنولوژی های جدیدی از خودرو سازی دست پیدا کرده است. ایران خودرو به تازگی خبر از تولید خودرو جدید برقی خودش داده است.

واکنش به حضور ایران خودرو در مزایده سرخابی‌ها

این اولین اتوبوس برقی گروه صنعتی ایران خودرو است که مطابق با استانداردهای بین‌المللی و فناوری‌های روز جهان به تولید رسیده و امروز در مراسمی، به عنوان پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ساخت داخل و با بالاترین ظرفیت باتری، به بازار حمل و نقل عمومی کشور معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‎بر این اساس، در این محصول از بهترین برندهای جهانی موتورهای الکتریکی با توان حداکثری ۴۷۵ اسب بخار و گشتاور حداکثری ۳۵۰۰ نیوتن متر بهره گرفته شده تا عنوان پرقدرت‌ترین اتوبوس برقی ساخت داخل را به خود اختصاص دهد.

‎اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل در عین حال از بهترین برندهای جهانی باتری بهره می‌برد که با ظرفیت ۳۵۰ کیلووات ساعت، بالاترین ظرفیت باتری را در میان اتوبوس‌های برقی ساخت کشور داشته و با کالیبراسیون انجام شده بر روی محصول به منظور استفاده بهینه باتری، امکان پیمایش ۲۵۰ کیلومتر با هربار شارژ را خواهد داشت که از این نظر نیز پیشتاز است.

این محصول با بهره‌مندی از پرقدرت‌ترین موتور بازار و امکان بالاروی از شیب ۲۰ درصد به صورت ممتد و همچنین به کارگیری آخرین فناوری‌های مورد استفاده در اتوبوس‌های برقی در بخش ایمنی، آسایش و راحتی راننده و مسافران، به طور کامل برای استفاده در شرایط مختلف مسیرهای حمل و نقل شهری، آماده است.

‎اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل که می‌تواند سهم بزرگی در هوشمندسازی حمل‌ونقل عمومی کشور ایفا کند، از ویژگی‌هایی همچون طراحی بدنه و شاسی یکپارچه (مونوکوک)، ارتباط با مرکز داده، بازیابی انرژی، سامانه نمایشگر پیشرفته و سامانه خنک‌کاری برخوردار است.

سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو مسدود شد+ عکس

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های تولید این محصول در شرکت ایران خودرو دیزل علاوه بر برخورداری از بزرگ‌ترین خط تولید اتوبوس در خاورمیانه، طراحی و ساخت کاملا بومی این محصول بر مبنای پلتفرم اتوبوس دیزلی آتروس است که باعث افزایش سرعت در تولید محصول نهایی و عرضه آن به مشتری خواهد شد.

‎بر اساس بررسی‌های انجام شده، استفاده از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل برای جایگزینی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری، منجر به کاهش مصرف سوخت سالانه ۴۰ هزار لیتر به ازای هر دستگاه اتوبوس با میانگین پیمایش ۸۰ هزار کیلومتر در سال و همچنین کاهش انتشار سالانه ۲.۳ تن گاز آلاینده به ازای هر اتوبوس خواهد شد.

با توجه به سازگار بودن طراحی این محصول با استانداردهای جهانی، امکان اخذ مجوز و تاییدیه‌های بین‌المللی به منظور صادرات این اتوبوس به دیگر کشورها نیز وجود دارد و هزینه پایین تعمیر و نگهداری آن برای مصرف‌کنندگان، اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل را به گزینه‌ای جذاب برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرها تبدیل کرده است.

‎اتوبوس برقی شرکت ایران خودرو دیزل با دستان توانمند کارگران و کارشناسان ایرانی تولید شده و برنامه‌ریزی لازم برای خودکفایی و ساخت داخل این محصول در دستور کار قرار گرفته است.

رئیسی سر زده به ایران خودرو رفت

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی رویداد، مراسم رونمایی از تابلوی هنری آذرنگاری، اثر هنرمند ایرانی، احد سعدی عصر جمعه ۸ اردیبهشت‌ ۱۴٠۳ با حضور جمعی از فعالان عرصه هنرهای تجسمی، تنی چند از مسؤولان و علاقمندان و هنردوستان برای نخستین بار در هتل استقلال رونمایی شد.

در این مراسم محمدرضا مجیدی دبیرکل اتحادیه پارلمان‌های آسیایی APA و مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو گفت: حضور هنرمندانی، چون احد سعدی با بیش از یک‌ربع قرن تلاش هنری در سطح اول هنرهای تجسمی جهان، در کشور خودش ایران آن‌هم پس از سال‌ها فعالیت در خارج از کشور جای مباهات و خرسندی دارد. احد سعدی در سطح اول جامعه هنری ۱۷ کشور جهان فعالیت داشته است.

وی بیان کرد: از طریق 2 تن از مسؤولان کنسولگری ایران با این هنرمند آشنا و پس از مشاهده آثار وی به این نتیجه رسیدم که ضمن ثبت ملی، این اثر باید در ایران رونمایی شود.

مجیدی در ادامه تاکید کرد: سبک آذرنگاری که استایل و امضای ویژه و منحصر به‌فرد احد سعدی است کمتر از ربع قرن پیشینه فعالیت در ایران دارد و حضور وی و هنرمندان ایرانی چون او که نام ایران را در عرصه‌های بین‌المللی درخشان ساخته‌اند، بسیار غرورآفرین است.

دبیرکل اتحادیه پارلمان‌های آسیایی APA با تاکید بر اینکه هنر آذرنگاری باید هر چه سریع‌تر ثبت ملی شود، تصریح کرد: آذرنگاری گرچه بدیع و مهجور است، اما ریشه در تاریخ کشور ما دارد و به پیشنیه تاریخی ایران کهن برمی‌گردد. این سبک گونه‌ای از هنرهای تجسمی است و باید در هنرستان‌ها و دانشگاه‌های ایرانی وارد شده تا از دست نرود.

مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو با اشاره به اثر «چالش سیمرغ» اظهار کرد: محتوی این اثر کاملا بومی و منطبق با ادبیات کلاسیک و ریشه در افسانه‌های کهن کشور دارد و با الهام از آثار عطار نیشابوری خلق شده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم پس از ثبت ملی این اثر از سوی سازمان جهانی یونسکو نیز این اثر به نام ایران به ثبت جهانی برسد.

در ادامه این مراسم، احد سعیدی، خالق «چالش سیمرغ» گفت: در نهاد همه ما انسان‌ها حالات و درونیات متعدد و متفاوتی وجود دارد، اگر تعداد این حالات درونی بشر عدد ۳٠ باشد سی‌امین کنش، رفتار و حالت انسانی عشق است و جهان بدون عشق غیرقابل تحمل می‌شود. در این اثر نیز سعی کردم سیمرغ را که هر یک مترتب کنشی بشری است، تصویر کنم.

وی بیان کرد: امید دارم مرغ سی‌ام در آسمان زندگی یکایک شما عزیزان به پرواز درآید و امیددارم این سبک آذرنگاری هر چه سریعتر در جهان با نام ایران ثبت شود.

در پایان این مراسم از تابلو آذرنگاری «چالش سیمرغ» رونمایی شد و محمدرضا عمرانی در سخنانی گفت: با توجه به اینکه این هنرمند گرامی در خارج از ایران زندگی می‌کند، تمام تلاشم این بود که این اثر فاخر ایرانی حتما در کشورمان رونمایی شود. واقعیت این است که برای ثبت ملی و جهانی رونمایی از اثر در داخل ایران، بسیار حائز اهمیت بود و خب به طبع این رونمایی هزینه‌هایی داشت. لذا با توجه به علاقه‌ام به هنرهای تجسمی و همچنین اثر منحصر بفرد احد سعدی به عنوان حامی وارد این جریان شدم.

کد خبر 6090029

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • تاکسی های برقی وارد شد
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل
  • تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی