Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:59:38 GMT

تشدید بازرسی اصناف در ایام پایانی سال

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۳۸۶۴

تشدید بازرسی اصناف در ایام پایانی سال

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سعید ممبینی، در سیزدهمین اجلاس هفتمین دوره هیئت‌رئیسه اتاق اصناف ایران، با اشاره به ایام پایانی سال و اجرای طرح کنترل و تشدید بازرسی اتاق اصناف، اظهار کرد: مطابق هر سال با توجه به نزدیک شدن روز‌های پایانی سال، برنامه‌های ویژه‌ای در راستای کنترل قیمت‌ها و تشدید بازرسی‌ها در دستور کار تمامی اتاق‌های اصناف کشور قرار گرفته و بازرسان اصناف و اتحادیه‌ها در کنار سایر بخش‌ها، رصد قیمت و کنترل بازار را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با تمهیداتی که دولت در راستای کاهش تورم در بازار انجام داده شاهد کاهش قیمت در برخی از اقلام مانند قیمت مرغ و برنج وارداتی و ایرانی بوده‌ایم که امیدوار هستیم این روند ادامه داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص ضرورت تزریق سه دوز واکسن مدیران واحد‌های صنفی و کارکنان اصناف، تأکید کرد: با شیوع بیماری کرونا و اُمیکرون مباحثی در خصوص کاهش فعالیت صنوف و تعطیلی برخی از گروه‌های صنفی مطرح شد که برای جلوگیری از صدمات وارده در پی تعطیلات واحد‌های صنفی که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، با همکاری وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، شرط الزام واکسینه شدن واحد‌های صنفی و کارکنان‌شان مطرح شد که در سامانه نیز ثبت می‌شود و صنوفی که واکسینه نشده باشند از ادامه فعالیتشان جلوگیری خواهد شد؛ بنابراین ضروری است برای جلوگیری از اعمال محدودیت در فعالیت صنفی، کلیه صنوف با تزریق دوز سوم واکسن کرونا، نسبت به ثبت نام در سامانه ایران من و اخذ QR کد و نصب در محل قابل رؤیت در واحد صنفی اقدام کنند.

ممبینی افزود: یکی از دغدغه جامعه صنفی در ایام پایانی سال، بحث برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا بود که به دلیل ارائه کالای بی‌کفیت و نبود حضور تولیدکنندگان، رضایت مصرف‌کنندگان و جامعه صنفی را به دنبال نداشت و با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی اتاق اصناف ایران و همکاری وزارت صمت، فروش‌های فوق‌العاده در قالب طرح نمایشگاهی به وسعت ایران برگزار شد.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، تأکید کرد: در ارتباط با لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهاد‌هایی به مجلس داده شده و در خصوص تبصره ماده ۱۰۰ و دیگر موارد راهکار‌های مؤثری ارائه شده و رونوشت آن نیز به تمامی استان‌ها ارسال شده و برای تحقق آن نیاز به رایزنی با نمایندگان استانی است که در این زمینه ضروریست نمایندگان اتاق اصناف ایران همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

همچنین در پایان نشست، بودجه پنج اتحادیه کشوری کسب‌وکار‌های مجازی، آسانسور و پله برقی، سوخت‌های جایگزین CNG و صنایع وابسته، گاز‌های طبی و صنعتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به رای‌گیری گذاشته شد که با حداکثر آراء به تصویب اعضای هیئت نمایندگان اتاق اصناف ایران رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت اتاق اصناف ایران بازرسی اصناف کنترل قیمت مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت قیمت گوشی اتاق اصناف ایران پایانی سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار