Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@16:40:48 GMT

دمنوش‌های قولنج باز کن

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۳۸۷۴

مصرف دمنوش‌های معرفی شده در این بخش به شما کمک می‌کند تا دیگر قولنج نکنید. ناطقان: گیاهان دارویی سال‌های متمادی در فرهنگ ایران و ایرانی نقش دارد و تقریبا بخشی از این گیاهان همواره در آشپزخانه یا گنج‍ه‌های اکثر ایرانی‌ها وجود داشته که مردم براساس آموزه‌های قدیمی از خواص مفید آن‌ها استفاده می‌کنند.

اما حالا چند سالی می‌شود که برچسب دمنوش به دم کرده و عصاره این گیاهان زده شده و شکل مدرن به خود گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمنوش‌ها همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها است که هرکدام برای یک درد یا بیماری خوب هستند، امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند.

صرف نظر از شکل و نام آنها، باید گفت که دمنوش‌ها لذت بی مانندی دارند و علاوه بر رفع مشکلات جسمی، روح آدم را تازه می‌کنند.

پس برای آشنایی با روش تهیه انواع مختلف آنها با ما همراه باشید.

برای درمان قولنج به جز مواقعی که قولنج در اثر ورم یا غده یا پیچیدگی روده عرض شده باشد پزشک باید اقدام به باز کردن مجرای روده نموده و رفع انسداد نماید.

پزشکان سنتی بکار بردن هر گونه مواد مخدر و مسکن را در قولنج، چون سبب کندی حرکات روده و احتباس بیشتر می‌گردند ممنوع دانسته و معتقدند بکار بردن این مواد در قولنج خطر مرگ را به دنبال دارد، اما جهت رفع انسداد روده می‌تاون از دمنوش‌هایی برای رفع قولنج استفاده کرد.

دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

گل گاو زبان، طبیعتی گرم وتر و ضدسودا و صفرا دارد و آرام بخش اعصاب، خواب آور و مسکن سردردهای عصبی و دردهای کلیوی و کاهش دهنده فشار خون است. سنبل الطیب هم با طبیعت گرمی که دارد؛ ضدّ قولنج و اسپاسم‌های عضلانی و مفید در درمان تشنّج و صرع است.

مواد لازم

گل گاوزبان      ۲ قاشق غذاخوری

سنبل الطیب    یک قاشق مرباخوری

لیموعمانی       یک عدد

طرز تهیه

ابتدا گل گاوزبان را با سنبل الطیب داخل یک قوری چینی بریزید سپس آب جوش را به آن اضافه کنید. چند قطعه نبات اضافه کرده، بگذارید نیم ساعت دم بکشد به رنگ آلبالو درآید. این دمنوش آرام بخش، ضداسپاسم و گرفتگی عضلات، از بین برنده سنگ کلیه، افزاینده ادرار، کاهنده فشارخون می‌باشد.

دمنوش ضد نفخ با نعناع و لیمو

اگر معده تان بدقلقی می‌کند یا در فصل زمستان از دست سرفه‌های پی در پی رهایی ندارید، ما به شما چای لیمو و نعناع را توصیه می‌کنیم و طرز تهیه آن را برای شما شرح می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه دمنوش:

برگ نعناع     ۶ تا ۸ عدد

شکر             ۶ قاشق سوپ خوری

آب لیمو از ۲عدد لیموی تازه

چای کیسه‌ای   یک تا ۲ عدد

چوب دارچین   مقداری

میخک   ۸ تا ۱۰عدد

آب جوش  یک لیتر

طرز تهیه

۱- همه مواد را در ظرف تمیزی بریزید و در آن را محکم ببندید.

۲- در محیط آشپز خانه قرار دهید تا مزه اش برای دم کردن بهتر شود.

۳- ظرف را روی شعله قرار داده تا بجوش آید، بگذارید ۱۰ دقیقه جوش آید، سپس زیرش را کم کنید.

۴- چای را داخل فنجان ریخته و با تکه‌ای لیمو فنجانتان را تزیین کنید. منبع: مشرق برچسب ها: دمنوش ، قولنج بازکن ، گیاهان دارویی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دمنوش گیاهان دارویی دمنوش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی در این فصل از سال انواع گیاهان کوهی با خاصیت‌های غذایی و دارویی از دامن طبیت برداشت و برای تهیه انواع غذا‌های سنتی استفاده می‌شود.

هر سال از اردیبهشت بازارچه‌ای برای عرضه گیاهان کوهی در مراغه راه اندازی و ده‌ها گونه توسط روستائیان حاشیه مراتع از دامن طبیعت چیده و عرضه می‌شود.

علاقه مردم مراغه و شهر‌های منطقه به تهیه غذا‌های محلی و سنتی از جمله، آش، آبگوشت، بورانی با این گیاهان رونق این بازار را دو چندان کرده است.

در این بازار بیشتر از ۱۵ نوع انواع تره کوهی از جمله قار ترسی، کنگر، ریواس، قازی یاغی، سورولو، گل آقا و بزگوش به فروش می‌رسد.

البته برداشت و فروش بی رویه و غیر اصولی این گیاهان سالهاست دوستداران طبیعت و محیط زیست را نگران کرده است.

برداشت بیش از ظرفیت با گذشت زمان موجب کاهش سطح رویش و جمعیت این گونه ها‌ی باارزش گیاهی در مراتع و طبیعت سهند شده است.

در بیشر موارد بهره برداران به علت بی توجهی به اهمیت این گیاهان آنها را از ریشه برداشت می کنند و با پیاز از خاک بیرون می‌آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برداشت بی رویه و غیر اصولی این گیاهان در طول سال‌های گذشته موجب به خطر افتادن تنوع گیاهی مراتع سهند شده است.

زارع افزود: میزان بالای برداشت این گیاهان موجب وارد آوردن آسیبهای جبران ناپذیر به ذخایر ژنتیکی سهند شده است. با مدیریت در بهره برداری می‌توان فرصتی فراهم کرد تا این گونه‌های باارزش به نسل‌های آینده نیز حفظ شود.

در مراتع سهند بیش از یک هزار گونه گیاهی شناسایی شده که از این گیاهان ۵۰ گونه آن خوراکی است و خاصیت غذایی و دارویی دارد.
کوه سهند با ۱۲۹ هزار هتکتار مرتع در شمال شرقی شهرستان مراغه در آذربایجان شرقی واقع شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه