Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطعا یکی از اتفاقاتی که در روند تولید هر مجموعه تلویزیونی و سینمایی تاثیرگذار است برآورد هزینه ها و میزان هزینه کرد تیم تهیه و تولید است که اصولا می تواند در تولید یک اثر نمایشی تاثیر کمی و کیفی بگذارد. بی تردید تورم و تغییر قیمت ها چه در حوزه تیم تولید و چه در حوزه بازیگری موردی است که اکثر تهیه کنندگان در سال های اخیر از آن می نالند و عملا تغییر هزینه ها و مبالغ رو به رشد دستمزد ها باعث شده است که پروژه ها با یک عددی کلید بخورد اما با آن عدد به پایان نرسد لذا در تولید برخی از آثار رسانه ملی داستان اصلاح برآورد را شاهد هستیم اما در خصوص بعضی از آثار اصلاح برآورد اتفاق نمی افتد در گزارشی موضوع اصلاح برآورد و ماجرای تغییر قیمت ها و تاثیر آن بر هزینه های تولید را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رامین عباسی زاده تهیه کننده «کت جادویی»، «آفتاب هدایت»، «او یک فرشته بود» و... در پاسخ به این سوال که تورم و تغییر قیمت ها در بحث تولید که اعم از اجاره لوکیشن، تغییر قیمت فضا، تغییر قیمت وسایل صحنه، تغییرات دستمزد عوامل تولید و.... در روند کار چقدر تاثیرگذار است و آیا چنین موضوعی باعث می شود از کیفیت اثر بزنید به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: قدر مسلم تغییر و یا در واقع افزایش قیمت‌ها آن‌هم به این شکل فعلی که در فواصل کوتاه اتفاق می‌افتد در دو جنبه روانی و عملیاتی تاثیرات فوق‌العاده مخربی بر جنبه‌های مختلف تولید می‌گذارد. علاوه بر ابعاد فرهنگی جنبه صنعتی فیلمسازی فوق‌العاده اهمیت دارد و این وجه صنعتی همواره تابعی از اقتصاد است. همانطور که فراز و فرودهای اقتصادی سایر صنایع را دچار بحران می‌کند، صنعت فیلمسازی هم از این فراز و فرودها متاثر می‌شود.

او در این خصوص که آیا تلویزیون اصلاح برآورد داشته است یا خیر تصریح کرد: متاسفانه در روال صدا و سیما نیست که برآورد و بودجه پیش‌بینی شده برای یک کار را متناسب با تورم و افزایش هزینه‌ها اصلاح کرده و افزایش دهد، اگر هم در مواردی این اتفاق واقع شود میزان آن تناسبی با واقعیت هزینه‌ها ندارد و همواره این تهیه‌کننده است که ناچار است برای حل این معضل، به دشواری، سیاست‌های جبرانی خاصی طراحی کند که گاهی پیش آمده برای انجام تعهدی که به سازمان داده از دستمزد خود صرف‌نظر کرده و یا حتی سرمایه شخصی‌اش هزینه کرده است. فراموش نکنیم گاه بین برآورد یک پروژه با شروع فیلمبرداری چند ماه فاصله می‌افتد که این زمان برای پایان کار و پخش تا یک سال یا حتی بیشتر هم می‌شود، حالا و با افزایش روز به روز قیمت‌ها حساب کنید وضع تهیه‌کننده‌ای را که مثلا کار را با قیمت‌های فروردین برآورد کرده و با قیمت‌های اسفند به پایان می‌برد.

رامین عباسی زاده در پایان و در این باره که آیا گرانی در تولید فیلم و سریال می تواند عامل اصلی افت کیفیت در سال های اخیر باشد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بله، تردیدی نیست! گرانی و تورم اگر به درستی مدیریت نشود می‌تواند بدل عوارض کیفی جبران‌ناپذیری ایجاد نماید. فیلمسازی فی‌النفسه پر هزینه است و یک بخش مهم از وظایف تهیه‌کننده‌ی حرفه‌ای برنامه ریزی و مدیریت سرمایه و هزینه‌ها به نحوی است که کار با بهترین کیفیت به آنتن پخش برساند، چنانچه این برنامه‌ریزی مثل این روزها به دلیل افزایش مدام قیمت‌ها به هم بریزد، طبعا کنترل کیفی پروژه هم دشوار می‌شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تورم دستمزد فرهنگ و هنر برنا اقتصاد صنعت تلویزیون صدا و سیما بودجه تورم دستمزد سرمایه گرانی گرانی تورم سرمایه بودجه تلویزیون تورم دستمزد رسانه ملی صدا و سیما گرانی قیمت تولید سریال تهیه کننده فیلمسازی رامین عباسی زاده اصلاح برآورد اصلاح برآورد تغییر قیمت تهیه کننده هزینه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی

به گزارش قدس آنلاین، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری با انتشار تصویری از میزان افزایش قیمت کالاهای اساسی در سرزمین های اشغالی، به کابینه حاکم اعتراض کرد.

وی نوشت: قیمت ها در حال افزایش و طبقه متوسط در حال نابودی است، کابینه هزینه های زیادی را به ما تحمیل می کند و اگر نرود، افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ بحران اقتصادی رژیم صهیونیستی به مهاجرت معکوس صهیونیست ها از سرزمین های اشغالی دامن زده است. صهیونیست ها که با وعده زندگی بهتر، از کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند، به دروغ بودن وعده های تل آویو پی بردند.

اگرچه آمریکا و بسیاری از پایتخت های غربی تلاش دارند تا با دادن وام و کمک های مالی بلاعوض جلوی فروپاشی اقتصاد رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما از بین رفتن محصولات کشاورزی و تعطیلی صنایع، کاهش درآمدهای حوزه گردشگری و نبود نیروی کار که اغلب مهاجران فلسطینی یا مهاجرانی از دیگر کشورها بودند، به بحران اقتصادی این رژیم دامن زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • «خوراکی‌ها»؛ عامل اصلی تورم فقرا در فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چهار محصول ایران خودرو گران شد
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی