Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، برای بررسی ابعاد مختلف حمله موشکی ایران به پایگاه‌های جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل عراق با سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل و منطقه به گفت‌وگو پرداختیم. او در ابتدا به اهداف ایران از حمله موشکی به پایگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل پرداخت و گفت: «یکی از مهم‌ترین اهداف حمله‌ موشکی ایران به پایگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل در ساعت یک‌ و ۲۰ دقیقه‌ بامداد یکشنبه، دادن این پیام به اسرائیل بود که هیچ اقدام ضدامنیتی این رژیم از سوی ایران فراموش نخواهد شد و هر اقدام خرابکارانه‌ای که رژیم‌صهیونیستی علیه مستشاران ایرانی در سوریه و سایر کشورهای منطقه انجام می‌دهد، به همان شکل پاسخ داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل با اشاره به راهبردی و استراتژیک بودن اقدام ایران در حمله به پایگاه‌های جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل تاکید کرد: «برای انجام عملیات شجاعانه‌ موشکی دیروز، شناسایی دقیقی نیز از پایگاه صهیونیست‌‌ها صورت گرفته ‌بود، پایگاهی که حتی ساکنان بومی آن منطقه نیز نمی‌دانستند متعلق به چه کسی است و در آن چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. نقطه‌ای که دیروز مورد هدف موشک‌های ایرانی قرار گرفت، در اصل مقری با هدف کسب اطلاعات و جاسوسی برای رژیم‌‌صهیونیستی بود که در آن نیروهای صهیونیست برای آموزش دیدن و انجام فعالیت‌های جاسوسی در استان‌های کردنشین عراق و منطقه مستقر شده‌ بودند. از مدتی قبل دستوراتی که رژیم‌صهیونیستی برای ایجاد شرارت و ناامنی علیه ایران می‌داد کاملا مشخص بود و جمهوری اسلامی ایران نیز با دقت بالا و اشراف اطلاعاتی کامل توانست دو مرکز جاسوسی متعلق به رژیم‌صهیونیستی را مورد آسیب جدی قرار دهد.»

در ادامه از صدرالحسینی خواستم تا درباره میزان خسارت واردشده به این پایگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی بگوید و پرسیدم به مناطق بومی و مردم آسیبی وارد شده‌ یا نشده‌ است؟ او در پاسخ گفت: «در این رابطه ذکر این نکته‌ مهم لازم است که مطابق اعلام مقامات شهری و محلی مستقر در استان صلاح‌الدین عراق در پاسخ موشکی بامداد یکشنبه مردم بومی ساکن اربیل هیچ‌گونه آسیبی ندیده‌اند و هیچ‌گزارشی مبنی‌بر کشته‌ یا مجروح شدن مردم عادی از سوی مقامات محلی مخابره نشده ‌است که خود این موضوع نیز نشان‌دهنده‌ دقت عمل بسیار بالای پاسخ موشکی بامداد یکشنبه ایران علیه رژیم‌صهیونیستی در اربیل است.»

او ادامه داد: «در حمله‌ موشکی بامداد یکشنبه به پایگاه جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل تعدادی از افسران اطلاعاتی این رژیم کشته شدند که البته اجازه‌ رسانه‌ای شدن خبر کشته شدن افسران صهیونیست به رسانه‌ها داده نشده‌ است که خود این بایکوت خبری ما را یاد واقعه حمله‌ موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد بعد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌اندازد؛ در آنجا ابتدای امر آمریکایی‌ها گفتند موشک‌های ایران به هدف نخورده است. بعد از گذشت مدتی از زمان حمله به عین‌الاسد و با انتشار تصاویر ماهواره‌ای خسارت‌های واردشده به این پایگاه از سوی ایران، آمریکایی‌ها گفتند نیروهای ما در این حمله اندکی آسیب مغزی دیده‌اند و درنهایت با گذشت یک‌سال از واقعه حمله به عین‌الاسد درنهایت آنها اعتراف کردند تعدادی از نیروهایشان در حمله‌ موشکی ایران به این پایگاه نظامی کشته شده‌اند. از بعدی دیگر حمله‌ موشکی بامداد یکشنبه ایران به مرکز جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل پاسخی بود به همه کسانی که در ذهن‌شان رویای ناامن‌سازی جمهوری اسلامی ایران را دارند، این حمله‌ به آن کشورها هشدار داد که نیروهای مسلح ایران برای حفظ امنیت کشور با هیچ‌کس تعارف نخواهند داشت.»

در ادامه‌ این مصاحبه، از صدرالحسینی پرسیدم که اقدام موشکی ایران علیه پایگاه‌های جاسوسی رژیم‌صهیونیستی در اربیل چه تاثیری بر بازدارندگی دفاعی ایران دارد؟ او تاکید کرد: «آمادگی نظامی جمهوری اسلامی از گذشته تاکنون به حد بازدارندگی و بیش از آن رسیده‌ است و برای رسیدن به این مرحله بومی بودن امکانات و تسلیحات نیروهای مسلح بسیار موثر بوده است، نیروهای مسلح ایران از همه‌ توان‌ داخلی مانند جوانان، دانشمندان و صنعتگران در جهت اعتلای توان نظامی ایران بهره‌ کامل برده‌اند و قدرت بازدارندگی ایران را به دشمنان همواره ثابت کرده‌اند، حمله‌ موشکی دیشب نیز در این چهارچوب قابل‌تعریف است.»

در پایان گریزی به تاثیر اقدامات موشکی ایران بر مذاکرات هسته‌ای زدم و از تاثیر چنین بازدارندگی‌های دفاعی ایران در مذاکرات هسته‌ای پرسیدم. این کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسائل نظامی و امنیتی خود مانند چهار دهه‌ گذشته نه با کسی گفت‌وگو کرده و نخواهد کرد و نه کلید آن را به کسی خواهد داد، گفت: «اگر درحوزه‌ دیپلماسی ضعیف عمل کنیم، قطعا دشمنان نیز طمع پیدا می‌کنند تا با جمهوری اسلامی ایران پیرامون کاهش توان نظامی و برد موشک‌ها به گفت‌وگو بنشینند. اما ایران براساس دکترین دفاعی خودمان همواره عمل کرده و هیچ‌گاه سراغ مذاکره با کشورهای دیگر بر سر مسائل نظامی و موشکی خود نرفته ‌است. البته جمهوری اسلامی ایران هیچ‌‌گریزی از گفت‌وگو ندارد، همان‌طور که اکنون بر سر مسائل هسته‌ای در وین مشغول مذاکره هستیم اما در هیچ‌مذاکره‌ای به طرف‌های دیگر اجازه ورود به مسائل مربوط به امنیت کشور و استفاده ایران از سلاح‌های متعارف نظامی را نخواهیم داد.»

منبع:‌ روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صدرالحسینی اربیل حمله موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست

معاون دبیرکل جهاد اسلامی با اشاره به اینکه حماس به نمایندگی از کل مقاومت فلسطین در مذاکرات، از حقوق فلسطینی‌ها دفاع می‌کند گفت عملیات «وعده صادق» ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد و کشور‌های منطقه باید در محاسباتشان تجدید نظر کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، در سایه تحولات اخیر مربوط به جنگ غزه، از مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا گرفته تا افزایش تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح، «محمد الهندی» معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به سرنوشت آخرین دور مذاکرات قاهره درباره آتش بس غزه اشاره و اعلام کرد که در حال حاضر در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده اما از آنجایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه نیاز به این مذاکرات دارند انتظار می‌رود که مذاکرات از سر گرفته شود.

موضع حماس در مذاکرات به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت فلسطین است

الهندی در گفتگو با العربی الجدید درباره پیشنهاد جدید آمریکا در مذاکرات آتش بس که اخیرا از طریق میانجی‌ها مطرح شد اظهار داشت که پیشنهاد آمریکا در دور قبلی مذاکرات، یک بازاریابی گمراه کننده برای رژیم صهیونیستی بود. مقاومت در پاسخ به این پیشنهاد واشنگتن موضع خود را قاطعانه درباره مسائل اساسی مربوط به حقوق فلسطینیان و شروط اصلی مقاومت مطرح کرد که شامل عقب نشینی کامل نیروهای اشغالگر از نوار غزه، برقراری آتش بس جامع و بازگشت آزادانه آوارگان به مناطق خود بود.

وی افزود که مقاومت همچنین در راستای منافع مردم فلسطین نرمش زیادی از خود در مذاکرات نشان داد اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال فریبکاری بودند و پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد در واقع یک پیشنهاد کاملا آمریکایی بود که به شکل کامل در خدمت رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار داشت. مقاومت نیز پاسخ این پیشنهاد آمریکا را قاطعانه داد و تاکید کرد که از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

این مقام جهاد اسلامی در ادامه اظهار داشت که جنبش جهاد اسلامی هیچ موضع جداگانه‌ای ندارد و جنبش حماس مجاز است به نمایندگی از کل گروه‌های مقاومت مذاکره کند. در این میان ادعاهای رژیم اشغالگر و شخص بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مبنی بر اینکه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین در مذاکرات مانع تراشی می‌کنند دروغی بیش نبوده و با هدف به تعویق انداختن مذاکرات و طفره رفتن از انجام معامله‌ای است که صهیونیست‌ها مجبورند بهای آن را بپردازند.

محمد الهندی تصریح کرد که خود اعضای تیم مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نیز به این موضوع اذعان دارند و منابع صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که نتانیاهو در مسیر مذاکرات مانع تراشی می‌کند.

شکست صهیونیست‌ها در مناطق مختلف غزه در رفح هم تکرار خواهد شد

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی میان مذاکرات و توقف حمله رژیم صهیونیستی به رفح وجود دارد یا نه گفت که رژیم صهیونیستی بحث حمله به رفح را به عنوان تصویری از پیروزی و رسیدن به هدف خود در نابودی مقاومت در رسانه‌ها تبلیغ می‌کند اما ما اطمینان می‌دهیم که اگر اشغالگران تجاوزی علیه رفح انجام دهند، سرنوشت آن مانند حمله به خان یونس یا شمال یا مرکز غزه خواهد بود و همه چیز برای صهیونیست‌ها به نقطه صفر برمی گردد و اشغالگران مجددا هیچ دستاوردی جز جنایت علیه غیرنظامیان نخواهند داشت.

پاسخ ایران نشان داد که اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد

وی در ادامه به عملیات «وعده صادق» جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اعلام کرد که این پاسخ تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر در این شکل و اندازه بیانگر ناتوانی اسرائیل در محافظت از خود بوده و این عملیات ایران ثابت کرد که اسرائیل برای محافظت از خود نیاز کامل به آمریکا دارد. عملیات وعده صادق همچنین نشان داد که وزن اسرائیل در منطقه رو به کاهش بوده و بازدارندگی آن در حال فرسایش است و این رژیم نمی‌تواند آنگونه که خودش و آمریکا برنامه ریزی کرده بودند بر منطقه مسلط شود.

محمد الهندی تاکید کرد که بنابراین کشورهای منطقه باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند. صد سال است که مردم غزه و فلسطین در مقابل چشم و گوش رژیم های عربی رنج می‌کشند.

احتمال انتفاضه جدید در کرانه باختری وجود دارد

وی درباره اوضاع متشنج کرانه باختری نیز اظهار داشت که در حال حاضر کرانه باختری در سایه تشدید حملات وحشیانه نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست تبدیل به یک عرصه داغ شده و همه احتمالات در این منطقه از جمله وقوع انتفاضه جدید هم وجود دارد. به ویژه اینکه جنایات بی‌سابقه ارتش صهیونیستی و حمله شهرک نشینان مسلح به کرانه باختری و نیز یورش‌های مداوم صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی در سایه بسته شدن کامل هرگونه افق سیاسی موجب می‌گردد تا هر گزینه‌ای برای تشدید اوضاع از جمله انتفاضه، محتمل باشد.

دیگر خبرها

  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم