Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدوحید میرنظامی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بیش از ۶ ماه از دوره ششم شورای شهر اراک گذشته و بنا گذاشتیم که به صورت ادواری با رسانه‌ها گفتگو کنیم و آنچه که نتیجه زحمت همکاران ما در شوراست را به سمع و نظر موکلین خود برسانیم.

وی ادامه داد: همراهی و همکاری با رسانه‌ها و جراید و گروه‌های رسانه‌ای یکی از رسالت‌های شورای شهر در کنار فعالیت‌های ذاتی شوراست تا مردم را در جریان زحمات، مسائل و مصوبات قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر اراک افزود: در مدتی که در خدمت شهروندان اراک بودیم تقریباً ۱۶۲ مصوبه در ۳۲ جلسه داشتیم که مهمترین آنها خریداری اتوبوس به مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان است که در راستای حفاظت از محیط زیست و ارتقا خدمات عمومی و رضایت شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی این مبلغ اختصاص پیدا کرد.

میرنظامی بازسازی ناوگان فرسوده اتوبوسرانی را از دیگر اقدامات شورای شهر برشمرد و گفت: حدود ۱۰ دستگاه اتوبوس را برای بازسازی کامل به تهران فرستادیم و با پیگیری شورای شهر و شهرداری نامه دریافت ۲۲ دستگاه امروز از وزارت کشور ارسال شده است.

وی تصریح کرد: تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ و تصویب لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات ۱۴۰۱ با نگاه توجه به مناطق محروم و عدالت محوری از دیگر اقدامات شورای شهر اراک است.

رئیس شورای شهر اراک با اشاره به تشکیل ستاد سازماندهی اراضی ۹۰ هکتاری اظهار کرد: اراضی ۹۰ هکتاری کوی رضوی یکی از پلاک‌های ارزشمند که در بهترین نقاط شهر است که با اراده شورای شهر تعیین تکلیف می‌شود تا به رفع دغدغه مردم در موضوع مسکن کمک شود.

میرنظامی ادامه داد: تصویب لایحه تشویقی پرداخت عوارض به مناسبت دهه فجر از دیگر اقدامات شورای شهر است که ۴۰% تخفیف به همت اعضای شورای شهر مصوب و به شهرداری ابلاغ شد که در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است.

وی اظهار کرد: تصویب مجوز خرید سه دستگاه خودروی آتش نشانی و خرید دوربین‌های پایش تصویری در سطح شهر و افزایش بودجه شهرداری به اجرای طرح هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی دیگر اقدامات شورای شهر است.

رئیس شورای شهر اراک بیان کرد: دیگر اقدامات شورای شهر اراک تصویب اختصاص تسهیلات بانکی به غرفه‌داران بدهکار شهرداری بود که در ایام کرونا بسیاری از غرفه داران توانایی پرداخت بدهی‌های خود را نداشتند که برای گرفتن تسهیلات و پرداخت بدهی به بانک عامل معرفی شدند.

میرنظامی با اشاره به رویکرد فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: کمک به تیم‌های ورزشی فعال در حوزه‌های مختلف ورزشی در شهر اراک است و ارقام بیانگر این هست که ما نسبت به گفته خود وفادار بودیم و باشگاه‌های مختلف که به دنبال جذب جوانان هستند کمک کردیم.

میرنظامی ادامه داد: طبق قرارداد در پروژه میدان مقاومت عقب ماندگی زمانی نداریم و این تقاطع تا پایان سال آماده بهره برداری خواهد شد، همچنین با توجه به تعدد پروژه‌های نیمه کاره ثقل کار ما در سال آینده این است که پروژه میدان امام حسین (ع) را سریع‌تر به انجام برسانیم.

رئیس شورای اسلامی اراک بحث پرداخت سهم شهرداری از عوارض آلایندگی صنایع را یکی از مطالبات جدی حوزه مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: طبق قانون باید یک درصد عوارض آلایندگی صنایع آلاینده و یک در هزار از درآمد سالانه فروش محصولات در راستای گسترش و نگه داشت فضای سبز اراک به شهرداری پرداخته شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه دو بار با اداره کل محیط زیست برای معرفی صنایع آلاینده و سازمان امور مالیاتی برای اعلام میزان درآمد این صنایع نامه نگاری داشته ایم اما متأسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم، هر چند در این زمینه از حق مردم اراک کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 5446360

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه 1401 اراک شورای اسلامی شهر اراک شهرداری اراک محیط زیست استان مرکزی آلودگی هوای اراک صنایع آلاینده بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی اردوهای راهیان نور شیوع کرونا گردشگری ایلام مشهد عکس استانها جهاد تبیین خراسان رضوی دیگر اقدامات شورای شهر شورای شهر اراک رئیس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • بررسی و تصویب ۱۴ طرح در کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود