Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیجار، از تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان سال ۱۴۰۱ در این شهرستان خبر داد.

هادی اسکندری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان و مسافران طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از ۱۴ اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ۱۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قالب این طرح اکیپ‌های بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی در دو نوبت صبح و بعدازظهر بر واحدهای توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران‌ها، غذاخوری ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی و سایر اماکن فرآورده های دامی نظارت و بازرسی خواهند کرد، به طوری که در همین راستا و از ابتدای سال جاری تاکنون در بیش از ۱۰ هزار بازدید ۱۴ تن فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ مصرف گذشته ضبط و معدوم شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش های مستمر تمامی همکاران در این زمینه ۹ هزار و ۹۶۹ راس دام سبک و سنگین با وزن تقریبی ۳۲۰ تن مورد بازرسی قرار گرفت که از این میزان چیزی بالغ بر ۱۱ تن لاشه غیر قابل مصرف در کشتارگاه دام شهرداری ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف معدوم سازی شد.

مدیر شبکه دامپزشکی بیجار در خصوص نظارت بر کشتار طیور نیز اعلام کرد: با توجه به راه اندازی چند ماهه کشتارگاه طیور یک میلیون ۲۳۴ هزار و ۱۳۷ قطعه گوشت مرغ، کشتار و مورد نظارت قرار گرفته که از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت استحصالی ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم گوشت سفید ضبط و معدم شده است.

وی تصریح کرد: بازدید از ۲ هزار محموله دامپزشکی وارده به شهرستان توسط کارشناسان قرنطینه از دیگر اقدامات حوزه بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی در سال ۱۴۰۰ بود.

 اسکندری واکسیناسیون جمعیت دامی علیه بیماری های واگیر، بیماری های مشترک بین انسان و دام و به طبع آن کاهشی شدن آمار بیماری تب مالت را از اقدامات شاخص عنوان کرد و افزود: بیش از ۷۴ هزار راس بره مولد و ۳ هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین علیه بیماری تب مالت، ۱۱۷ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۳۰۰ راس دام سنگین علیه بیماری شاربن یا سیاه زخم، بیش از ۱۲۲ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی، ۱۴۰ هزار راس دام سبک علیه بیماری آبله، ۲۷۸ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری لمپی اسکین و طاعون نشخوار کنندگان و یک هزار و ۲۰۰ قلاده گوشت خوار علیه بیماری هاری واکسینه شده است.

وی با یبان این نکته که تمامی خدمات حوزه بهداشت و مبارزه با بیماری ها به صورت رایگان انجام پذیرفته است یادآور شد: با انجام اقدامات مراقبتی و پوشش مناسب، واکسینایون بیماری های ذکر شده و سایر بیماری های اگزوتیک تحت کنترل بوده و این شبکه در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری ها پایش منظم و مراقبت های لازم را به عمل می آورد.

مدیر شبکه دامپزشکی در حوزه ی مدیریت بیماری های طیور، زنبور عسل و آبزیان عنوان کرد: واکسیناسیون بیش از ۹۰ هزار قطعه طیور بومی، انجام بازدیدهای کارشناسی مستمر از واحدهای مرغداری، اجرای طرح عقیم سازی کود مرغی و به کارگیری مسئول فنی برای هر واحد مرغداری اقدامات یک سال اخیر بود که همگی در راستای کنترل، پیشگیری و کاهش کانون های بیماری است.

وی اقدامات حوزه دارو و درمان را بسیار ارزنده خواند و گفت: رصد و پایش تامین تا توزیع داروهای دامپزشکی، پیگیری در خصوص توسعه را کمی و کیفی مراکز مایه کوبی، تاسیس درمانگاه ها و داروخانه توسط بخش خصوصی و نظارت بر عملکرد مراکز بخش خصوصی با مراجعات و بازدیدهای منظم اقداماتی بود که با تلاش شبانه روزی همکاران محقق شد.

اسکندری همچنین در خصوص اقدامات بخش قرنطینه و امنیت زیستی نیز عنوان کرد: تیم دامپزشکی بیجار در یک سال گذشته صدور ۲۰۱ فقره مجوز جوجه ریزی به ظرفیت ۴ میلیون قطعه، صدور بیش از ۲ هزار و ۶۲۰ فقره مجوز حمل دام زنده، صدور بیش از ۲ هزار فقره مجوز حمل طیور زنده به مقصد کشتارگاه های طیور و صدور ۲۵۰ پروانه بهداشتی خودروهای حمل و نقل دام، طیور و فرآورده های خام دامی را با جدیت تمام انجام داده است.

وی فعالیت های شبکه دامپزشکی را قبل از شروع چرخه تولید فراورده های دامی عنوان کرد و افزود: نظارت های ما از زمان تهیه نهاده های دامی از مراکز مبدا آغاز و تا آخرین مرحله یعنی سفره مردم ادامه پیدا می کند.

رئیس شبکه دامپزشکی در پایان از شهروندان و مسافران درخواست داشت که فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در هنگام خرید موارد مشکوک را اطلاع دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فرآورده های خام دامی سنگین علیه بیماری شبکه دامپزشکی هزار راس دام سبک راس دام سبک بیماری ها ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، فاتحی نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام