Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به افزایش بودجه ورزش در شهرداری نسبت به سال گذشته، خانه ورزش محلات در جهت توسعه ورزش، به ۱۰ خانه ارتقا پبدا خواهد کرد.

«محمد مهدی نیکونژاد» در این باره اظهار کرد: با وجود تمام اقدامات خوب و ارزشمندی که در جهت توسعه ورزش شهروندی و محلات در شهر یزد انجام شده اما تا رسیدن به مرحله پایدار ورزش همگانی در یزد فاصله زیادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمارها نشان می دهد کم تحرکی، تنبلی و بیماری‌های قلبی و عروقی و ناهنجاری‌های اسکلتی و قامتی در بین نوجوان و جوانان شهر یزد در متوسط کشوری آمار بالایی است لذا  شهرداری و شورای شهر را بر این موضوع متمرکز کرده که در این زمینه تصمیمات مناسبی  اتخاذ شود و صرفا به فکر برگزاری المپیاد های ورزشی  محلات نباشیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: از جمله کارهای شاخصی که در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده، این است که بودجه و اعتبار حوزه ورزش نسبت به سال  ۱۴۰۰ ارتقا قابل توجه‌ای یافته و برنامه ریزی خواهیم کرد که ورزش را به دل محلات ببریم که به همین منظور خانه‌های ورزش محلات را از چهار خانه، در سال آینده به ۱۰ خانه افزایش داده‌ایم.

نیکونژاد اضافه کرد: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در سال آینده مسابقات ورزشی را  به صورت جشنواره‌ای در دل محلات و در دو بخش خواهران و برادران اجرا می کنیم و پس از آن، خروجی این جشنواره‌ها به  المپیاد اعزام شوند.

 وی تصریح کرد: دلیل این اقدام نیز این است که  در سال ۱۴۰۰ المپیاد ورزش شهرداری حداکثر یک ماه طول کشید و در یازده ماه دیگر سال هیچ خبری از ورزش محلات نبود، لذا  بر همین اساس در سال آینده بنا را بر این گذاشتیم تا در فصل تابستان آغاز رقابتها در محلات را شاهد باشیم و به صورت پایلوت در ۴۰ محله اجرا شود و در این محله‌ها مسابقات ورزشی را به صورت جشنواره‌ای برگزار کنیم.

وی ادامه داد:  این مسابقه به صورت محله به محله با محوریت مساجد بوده و باتوجه به ظرفیت ها و استعداد ها و بافت و بوم محلات، رشته‌های ورزشی از قبیل والیبال، وزنه برداری، فوتبال ساحلی و دیگر ورزش‌ها  محلات را تقسیم‌بندی می‌کنیم و جشنواره را در دل محلات اجرا می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه برای توسعه ورزش محلات اقداماتی خوبی در دست اقدام است، گفت: به همین منظور فرهنگ سازی ورزش و قرار دادن ورزش در سبد هزینه‌های خانواده در دستور کار قرار گرفته چرا که برخلاف هزینه بالای درمان خانواده‌ها، هزینه ورزش در این سبد هزینه‌ها اندک است و متاسفانه در سنین میانسالی که عوارض ناشی از فقرهای ورزشی به سراغ خانواده‌ها می‌آید، این بار به ورزش روی می‌آورند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شوراری  شهر یزد، نیکونژاد در پایان افزود: به همین منظور کمیته ورزش و جوانان در شورای اسلامی شهر یزد تشکیل و تاکنون سه جلسه آن برگزار شده که در آن راهبردهای ورزشی شهر و شورا را تنظیم و به تصویب می رساند و دراختیار سازمان فرهنگی ورزشی قرار می دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عضو شوراي شهر يزد خانه ورزشي محلات شورای اسلامی شهر یزد سال آینده ورزش محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت بهداشت فلسطین ظهر امروز شنبه از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی ها به ۷۷ هزار و ۴۳۷  نفر خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، در چهار مورد جنایت، ۳۲  شهروند فلسطینی را شهید و ۶۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر افزایش یافت
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه / شمار شهدای رسانه به ۱۴۱ نفر افزایش یافت
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران