Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@04:13:16 GMT

اشتغالزایی اوقاف برای 60 خانواده روستایی در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۴۶۱۴

اشتغالزایی اوقاف برای 60 خانواده روستایی در کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از توزیع 360 راس دام گوسفند مولد نژاد افشار بین خانواده‌های محروم روستایی کردستان خبر داد.

وی افزود: در راستای این طرح با شناسایی محرومین 18 روستای استان زمینه لازم برای کارآفرینی و اشتغال روستاییان محروم فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروند خاطرنشان کرد: در این طرح که برای اولین بار از محل اجرای نیت موقوفات مرتبط با نیات خیرات و مبرات استان اجرا شده است به هر خانواده روستایی که زمینه دامداری دارند از 4 تا 12 راس گوسفند به همراه بره اهداء شده است .

وی یادآوری کرد: توزیع این گوسفندان زمینه اشتغال برای 60 خانواده روستایی در استان را فراهم کرده است.

کاروند با اشاره به نیاز مبرم استان به وجود موقوفاتی با نیات اشتغالزایی و تولید ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان از ابتدای سال جاری با راه‌اندازی 7 کارگاه خیاطی و احیاء باغ‌ها و اراضی کشاورزی موقوفه، تلاش داشته نقش خود را در زمینه تحقق شعار سال ایفاء نموده و اجرای نیات موقوفات با نیات خیرات و مبرات  استان را به سمت پشتیبانی از تولید و اشتغالزایی سوق داده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: اوقاف کردستان اشتغالزایی روستایی کاروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی پیش از ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: روز نهم اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی نامگذاری شده و باید این روز مهم را گرامیداشت.

وی افزود: در آیات و روایات متعددی به اهمیت مشورت پرداخته شده است و لازم است در تمامی مسائل این مشورت صورت بگیرید و در واقع این مهم یکی از محاسن حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بخش روستایی باید شناسایی و تقویت شوند، گفت: دهیاران باید با شناسایی ظرفیت‌های روستاها در راه توسعه بخش روستایی تلاش کنند.

وی اضافه کرد: همه ما اذعان داریم نظام اسلامی خدمات شایسته‌ای در سطح شهر و روستا انجام داده است اما هنوز مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و لازم است شوراها و دهیاران در راستای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه بیجار بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت‌های روستا و بخش‌ها را شناسایی کنیم تا روستاها خودکفا شوند.

کد خبر 6090738

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب