Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@05:10:31 GMT

گسترش نصب مبلمان هوشمند در شهرهای آینده

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۴۶۶۵

گسترش نصب مبلمان هوشمند در شهرهای آینده

بسیاری از مدیران شهرهای هوشمند سراسر دنیا در نظر دارند از طریق نصب مبلمان هوشمند، مناطقی زیست‌پذیرتر برای شهروندان به ارمغان آورند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مهمانان و حتی میزبانان پس از ورود به هر خانه‌ای در همان ابتدا متوجه مبلمان آن می‌شوند و آن‌ها را برای نشستن و استراحت انتخاب می‌کنند. بدون شک، هر چه کیفیت مبلمان بهتر باشد، فضای راحت‌تری برای کاربران نیز تأمین می‌شود و رضایت بیشتر آن‌ها را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین واقعیت در مورد مبلمان شهری نیز صدق می‌کند؛ شهرنشینان در حین عبور و مرور در داخل شهر، مایل هستند لحظاتی را برای استراحت روی مبلمان فضاهای عمومی بگذرانند که هر چه کیفیت آن‌ها بهتر باشد، رضایتمندی شهروندی بیشتری نیز در پی خواهد داشت. امروزه بسیاری از مدیران شهرهای هوشمند در تلاش هستند از مبلمان هوشمند در مناطق بهره گیرند و از این طریق، زیست‌پذیری شهرهای خود را افزایش دهند و رفاه را برای ساکنان به ارمغان آورند.

اما پرسشی که در اینجا ممکن است ذهن همگان را به خود درگیر کند این‌که منظور از مبلمان هوشمند چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تردد در گوشه و کنار شهرهای امروز در هر ساعتی از روز، بسیار چشمگیر است و مردم در هر نقطه‌ای از یک شهر، از ایستگاه‌های اتوبوس گرفته تا خیابان‌ها، پارک‌ها و سایر فضاهای عمومی در حال عبور و مرور هستند. خیابان‌ها نیز از این رفت و آمدها مستثنی نیست، ضمن این‌که علاوه بر مردم، وسایل نقلیه نیز در آن‌ها به تردد می‌پردازد. در بخش‌های مختلف شهر، نیمکت‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، بیلبوردهای دیجیتالی و سطل‌های زباله متعددی به چشم می‌خورد که همگی جز مبلمان شهری به حساب می‌آید. حال تصور کنید که هوشمندسازی تمام این وسیله‌ها چه تحولاتی در یک شهر به وجود می‌آورد و چگونه باعث رضایتمندی بیشتر شهروندان می‌شود.

طی یک دهه اخیر، بسیاری از مدیران شهری تلاش کرده‌اند با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، به هوشمندسازی شهرها کمک کنند و از این طریق، کاهش بودجه‌ها، بهینه‌سازی استفاده از فضاهای عمومی و افزایش رضایتمندی شهری را به ارمغان آورند. در این راستا، هوشمندسازی مبلمان شهری از محبوبیت زیادی در میان آنان برخوردار شده است به طوری که امروزه در هر نقطه‌ای از فضاهای عمومی شهرهای هوشمند، مبلمان مختلفی به چشم می‌خورد که در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها پرداخته می‌شود.

نیمکت‌های هوشمند

شهرنشینان در حین رفت و آمد یا به هنگام انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس مایل هستند لحظاتی را برای استراحت روی نیمکت‌ها سپری کنند. چنان‌چه در ساخت نیمکت‌ها از تکنولوژی روز دنیا بهره گرفته شده باشد، آن‌گاه رضایتمندی کاربران افزایش خواهد یافت چرا که امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، اغلب نیمکت‌های هوشمند از اینترنت بی‌سیم پرسرعت رایگان برخوردار است و می‌تواند کاربران را در حال انتظار سرگرم کند.

همچنین این مبلمان با بهره‌مندی از پنل‌های خورشیدی می‌تواند الکتریسیته تولید کند و وجود تجهیزات شارژ آن برای تأمین نیروی مورد نیاز برای شارژ تلفن‌های همراه هوشمند و لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، اغلب نیمکت‌های هوشمند از تجهیزاتی برخوردار است که به کاربران امکان قرار دادن کتاب‌ها یا لپ‌تاپ‌های خود را برای مطالعه می‌دهد. نیمکت‌های هوشمند در اغلب فضاهای عمومی نظیر پارک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، میدان‌ها، زمین‌های ورزشی، دانشگاه‌ها و مکان‌های تفریحی قابل نصب است.

سطل‌های زباله هوشمند

سطل‌های زباله هوشمند یکی از بهترین و مفیدترین مبلمان در شهرهای هوشمند به شمار می‌رود که از کارایی بسیار بالایی برخوردار است.

بخشی شبیه به یک جعبه روی درب سطل‌های زباله هوشمند نصب می‌شود که امکان اتصال آن به مرکز پردازش داده‌ها را فراهم می‌آورد؛ در نتیجه، امکان ارزیابی میزان زباله موجود در هر سطل امکان‌پذیر خواهد بود و به همین علت در اطراف این نوع مبلمان شهری هیچ‌گاه نشانی از سرریز شدن زباله به چشم نخواهد خورد. در واقع، سنسورهایی که روی درب سطل‌های زباله هوشمند نصب می‌شود، زمان تقریبی پر شدن هر کانتینر را به مرکز پردازش داده‌ها خبر می‌دهد و در نتیجه کارگران شهرداری به موقع برای تخلیه آن‌ها اقدام می‌کنند. علاوه بر این، سنسورهای سطل‌های زباله هوشمند، میزان دمای هر کانتینر را نیز به مقامات مسئول خبر می‌دهند که این امر می‌تواند احتمال وقوع آتش‌سوزی در آن‌ها را به حداقل برساند.

بیلبوردهای تبلیغاتی هوشمند

در میان مبلمان شهری، بیلبوردهای تبلیغاتی از طول عمر بیشتری برخوردار بوده چرا که پیش از همه آن‌ها به وجود آمده است. البته این مبلمان هوشمند همواره در حال تغییر است و در هر بازه زمانی، از امکانات و قابلیت‌های بیشتری برخوردار می‌شود. امروزه استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی نه تنها در شهرهای هوشمند، بلکه در سایر نقاط دنیا نیز در حال افزایش است و وجود آن‌ها در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها، پل‌ها، کوچه‌ها و حتی فروشگاه‌های کوچک و بزرگ به وفور به چشم می‌خورد. جالب است بدانید که متخصصان برزیلی در حال طراحی نوعی بیلبورد تبلیغاتی هستند که از قابلیت جذب آب برخوردار است و می‌تواند ۹۶ لیتر آب را از هوایی با رطوبت ۹۸ درصد رطوبت، در خود جمع کند.

ایستگاه‌های اتوبوس هوشمند

ایستگاه‌های اتوبوس یکی از پرکاربردترین مبلمان شهری به حساب می‌آید بنابراین، هوشمندسازی آن‌ها نقش مهمی در افزایش زیست‌پذیری مناطق ایفا می‌کند. البته این مبلمان نه تنها در ایستگاه‌های اتوبوس بلکه در متروها و سایر ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی نیز وجود دارد و در نتیجه، مجهز کردن آن‌ها به اینترنت پرسرعت بی‌سیم و نقاط شارژ تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها می‌تواند فرآیند انتظار را برای مردم تا زمان رسیدن وسایل نقلیه عمومی خوشایند کند.

کد خبر 561634

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهای جهان کشورهای جهان کلانشهرهای جهان شهر هوشمند طراحی شهر هوشمند هوشمندسازي شهر هوشمند هوشمندسازی هوشمندسازی شهرها تکنولوژی هوشمند سطل هوشمند نیمکت هوشمند مبلمان شهری مبلمان مبلمان خانگی بیلبورد تابلوهای تبلیغاتی برزیل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سطل های زباله هوشمند ایستگاه های اتوبوس نیمکت های هوشمند مبلمان هوشمند شهرهای هوشمند فضاهای عمومی مبلمان شهری نیمکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛جلیل جعفری گفت: برای بهبود عملکرد خدمات شهری، افزایش کیفیت بهداشت شهری و همچنین کاهش آمار خسارات وارده بواسطه زباله گرد‌ها و افزایش فرهنگ ساعت مقرر بیرون گذاری زباله، خدمات شهری منطقه ۲، مرحله دوم طرح جمع‌آوری مخازن و گاری‌های چهارچرخ سطح منطقه را آغاز کرد.
وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح نزدیک به ۱۰۰ عدد مخزن زباله از معابر اصلی منطقه ۲ جمع‌آوری شد.
مسئول خدمات شهری منطقه دو شهرداری شهرکرد گفت: اگر این طرح به درستی اجرا شود، شاهد مهار پدیده زباله‌گردی خواهیم بود و به دنبال آن، مراکز خرید ضایعاتی که چهره نازیبایی برای بعضی از نقاط شهر ایجاد کرده است نیز جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیاردی چالوس تصویب شد
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • اجرای طرح دوم جمع‌آوری مخازن زباله از معابر منطقه دو شهرکرد