Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرویک یاریجانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان به بررسی معضلات و موانع پیش روی تجار ایرانی برای صادرات و تجارت بین ایران و ارمنستان پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان: برای بهبود تجارت با ارمنستان باید چه مشکلاتی مورد توجه وزیر صمت  و هیئت تجاری  قرار بگیرد؟

هرویک یاریجانیان: مشکل عمده تجارت به ارمنستان مربوط به وضعیت جاده‌هاست که طبق گفته وزیر صمت در سفر تجاری به این کشور به تقویت کریدورشمال- جنوب پرداخته شده و در سال‌های آینده تونلی بین کریدور شمال- جنوب ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه خبرنگاران جوان: آیا رسیدن به صادرات یک میلیارد دلاری ایران به ارمنستان قابل دسترسی است؟

یاریجانیان: صادرات ایران به ارمنستان نسبت به پارسال با افزایش ۲۰ درصدی همراه و به میزان ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است، اگر هر سال به میزان ۲۰ درصد در صادرات به ارمنستان رشد داشته باشیم به صادرات یک میلیارد دلاری خواهیم رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان: ارمنستان نیازمند واردات چه کالا‌هایی است؟

یاریجانیان: ارمنستان دارای اقتصاد و تجارت آزاد است و در واردات کالا به جز مواد مخدر و اسلحه هیچ محدودیتی ندارد، اما بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، کالا‌های ایران در ارمنستان به عنوان کالاهای بنجل شناخته می‌شد، ولی در دو سال اخیر کیفیت کالا‌های ایرانی با ترکیه‌ای برابر می کند به عنوان مثال در صنعت غذایی مانند ماکارونی چیزی از ایتالیا و ترکیه کم نداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان: برای جذب بازار‌های ارمنستان از کشور‌های دیگر چه اقداماتی می‌توان انجام داد؟

یاری جانیان: برای جذاب شدن تجارت ایران با ارمنستان باید از این کشور حتی به میزان کم واردات داشته باشیم  حتی اگر نیاز به واردات نداریم، به علت اینکه واردات باعث جریان یافتن تبادل مالی می‌شود، همچنین بازار سازی و ایجاد نمایشگاه‌هایی در کشور ارمنستان به جذاب بودن بازار‌های صادراتی ایران کمک می کند.

ارمنستان تنها کشور عضو اتحادیه اوراسیاست که با ایران مرز زمینی دارد و این امر می‌تواند دسترسی ایران را به بازار‌های ۲۰۰ میلیون دلاری  اتحادیه اوراسیا هموار کند.  

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تجارت با ارمنستان تبادل تجاری تراز تجاری صادرات کالا وزارت صمت باشگاه خبرنگاران جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

به گزارش اقتصاد ۱۰۰، وی افزود: سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا در یک سند ۵ ساله تجارت دو کشور به ۵ میلیارد دلار دست یابیم. همچنین رؤسای جمهور ایران و پاکستان برای تحقق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری توافق کرده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا نیز در انتظار مصوبه مجلس است. طرف‌های مقابل ما قول داده‌اند که تا پایان بهار امسال مصوبه مجلس را می‌گیرند و لذا ما نیز امیدواریم قبل از پایان دوره مجلس فعلی مصوبه مجلس را دریافت کنیم.

وی در خصوص تجارت ایران و قاره آفریقا اظهار کرد: قاره آفریقا هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد لذا بازار کشور‌های آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و … می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیأت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیأتی وارد نشده است. تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشور‌های مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی در خصوص گوشت‌های وارداتی از آفریقا بیان کرد: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • سهم۱۹درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور