Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با رفع تصرف ۶۹ هزار متر دیگر از حریم دریا در قشم، سواحل این جزیره به صورت کامل آزادسازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم به نقل از روابط عمومی ‌کل دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی اعلام کرد: در راستای اجرای دستور ریاست قوه قضائیه و تاکیدات رئیس جمهور، با رفع تصرف حدود 46 کیلومتر معادل 176 هکتار از حریم 60 متری دریا در جزیره قشم طی 12 مرحله، تمامی سواحل این جزیره به طور کامل آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، طول اراضی ساحلی آزادسازی شده در قشم را مساحتی بالغ بر یک میلیون و 761 هزار و 200 متر مربع عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: با رفع تصرف 69 هزار و دویست متر از اراضی باقی‌مانده در روستاهای باسعیدو و سرریگ و شهر سوزا و یکی از مناطق شهر قشم، عملیات آزادسازی حریم و بستر دریا در این جزیره به طور کامل اجرا شد و امروز می‌توانیم ادعا کنیم که در تمامی مناطق جزیره قشم حریم 60 متری دریا آزادسازی شده و مورد دیگری باقی نمانده است.

54 هکتار از سواحل استان بوشهر در تصرف تأسیسات آزادسازی شد282هزار متر مربع از اراضی ملی فیروزکوه آزادسازی شدمعاون اجرایی رئیس‌جمهور در آبادان: سواحل ‌در اختیار دستگاه‌های دولتی آزادسازی شد/ تصرفات بخش خصوصی در گام دوم آزادسازی می‌شود36 کیلومتر از سواحل جزیره قشم آزادسازی شد/ رضایت مردم از آزادسازی سواحل

وی تصریح کرد: به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم تمامی مستحدثات غیرمجاز واقع شده در این اراضی نیز توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و مأمورین دریابانی و نیروی انتظامی تخریب شده است.

قهرمانی در ادامه افزود: حدود 53 کیلومتر معادل 350 هکتار از اراضی حریم 60 متری دریا در مناطق مختلف استان هرمزگان نیز تاکنون رفع تصرف و آزادسازی شده که این سواحل برای استفاده در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری خوب دولت، استانداری هرمزگان و تمامی دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی که داوطلبانه اقدام به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر و حریم دریا نموده‌اند، تأکید کرد: خوشبختانه هماهنگی و همکاری دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های مختلف با دستگاه قضایی در راستای آزادسازی حریم دریا نشان داد که عزمی ملی برای تعیین تکلیف سواحل کشور وجود دارد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان کل دادگستری آزادسازی شد حریم دریا جزیره قشم رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود

به گزارش قدس خراسان به نقل از مدیریت رسانه و روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، فرزاد بهشتی اظهار کرد: در ادامه اقدامات گذشته برای ساماندهی کشف رود، بهره‌برداری از تصفیه خانه سپتاژ تا پایان سال جاری صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد افزود: انتخاب پیمانکار حفاظتی جهت کنترل و حفاظت از اراضی تحویلی در بستر رودخانه و جلوگیری از تصرف اراضی از طریق گشت‌های شبانه روزی، ساخت و نصب ۱۰۵ تابلوی هشدار دهنده در طول رودخانه کشف رود، ساخت و نصب ۱۰ دکل جهت نظارت هوشمند و تصویری کمربند شمالی، رفع تصرف و آزادسازی اراضی مازاد بر بستر کشف رود و برنامه اجرایی فضای سبز عمومی که حدود ۲۵۰ هکتار فضای سبز در کشف رود نگهداری می‌شود و کاشت ۱۹۰ هکتار باقیمانده تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات مهم در این زمینه است.

دیگر خبرها

  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • هشدار دانشمندان در مورد «سندرم غرق شدگی» شهر‌های ساحلی جهان 
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۳۰۰ هکتار در چهارباغ
  • رفع تصرف ۸ هزار متر از اراضی ملی در رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود