Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:36:57 GMT

تنها اورژانس فعال چشم پزشکی در تعطیلات نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۴۷۷۸

تنها اورژانس فعال چشم پزشکی در تعطیلات نوروزی

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی خداپرست، در نشست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با مدیران بیمارستان فارابی، گفت: اگر نگاهی به خدمات ارائه شده درمانگاه‌های بیمارستان فارابی بیندازید می‌بینید که عملکرد این درمانگاه‌ها با توجه به اینکه فارابی قطب علمی چشم پزشکی کشور است، قابل توجه بوده و برخی از این خدمات فقط در این درمانگاه‌ها ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بیمارستانی را پیدا نکنید که این تعداد از مراجعه بیمار و خدمات رسانی به بیماران را داشته باشد. قاطعانه می گویم اگر زیرساخت‌های بیشتری فراهم شود، بیمارستان فارابی این ظرفیت را دارد که کیفیت خدمات خود را بیش از پیش افزایش دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های این بیمارستان برای توسعه گردشگری سلامت، افزود: از سال‌ها قبل به دنبال جذب بیماران خارجی بودیم اما با چالش‌هایی مواجه شدیم. خوشبختانه به همت بزرگانی که پیش از بنده مسئولیت ریاست بیمارستان را بر عهده داشتند، در حال حاضر ۱۴ تخت VIP داریم که باعث می‌شود شتاب ما نیز در زمینه توسعه گردشگری سلامت افزایش یابد. همچنین طبق آمار در سال ۱۳۹۹ با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌هایی که به همراه داشت، بخش IPD بیمارستان عملکرد خوبی داشت.

خداپرست در ادامه گزارشی از تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه‌ها و اورژانس بیمارستان فارابی تا پایان بهمن ۱۴۰۰ ارائه کرد و اظهار داشت: شرایط اورژانس فارابی به گونه‌ای است که به عنوان مثال اگر بیماری ساعت ۳ یا ۴ صبح به همکاران ما در درمانگاه اورژانس مراجعه کرده و نیازمند جراحی باشد، به سرعت به اتاق عمل منتقل خواهد شد. همچنین آمار پذیرش بیماران در این درمانگاه به ویژه در روزهای تعطیل سال نو افزایش می باید. زیرا تنها اورژانس فعال چشم پزشکی در تعطیلات نوروز هستیم.

وی به نحوه خدمات رسانی به بیماران در زمان همه گیری کرونا اشاره کرد و افزود: با اینکه بیمارستان فارابی مرکز پذیرش بیماران مبتلا به کرونا نیست اما مراجعه به درمانگاه‌ها و اتاق‌های عمل ما در این بیمارستان به صورت روزانه بسیار بالا است و همین موضوع امکان مواجهه با ویروس کرونا را برای کادر درمان افزایش می‌دهد.

کد خبر 5446503

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمارستان فارابی چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسیناسیون آمار کرونا صنعت دارو کووید 19 داروسازی سازمان نظام پزشکی پروتکل های بهداشتی ارز دارو چاقی استرس فشار خون بیمارستان فارابی درمانگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • آغاز واکسیناسیون حجاج البرزی
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان