Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایام نوروز فرصتی برای حضور گردشگران جهت بازدید از آثار، ابنیه تاریخی و طبیعت بکر نقاط مختلف کشور بوده و در این بین شهرستان مرزی پلدشت دارای جاذبه‌های گردشگری از رودخانه ارس تا دخمه سنگی اورارتویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، در آستانه سال نو قرار داریم و ایامی که با تعطیلات آغاز می شود و مردم سعی می کنند در این ایام با سفر به نقاط مختلف کشور از فضای گردشگری و آثار تاریخی چشم نواز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان پلدشت، یکی از شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی بوده و با ۳ کشور اروپایی هم مرز است، شاید بسیاری از ما این منطقه را به نگین سبز آذربایجان غربی ایران بشناسیم ولی جالب است بدانید این شهر آنقدر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در دل خود جای داده که بدون شک از سفر به آن پشیمان نمی‌شوید.

این شهرستان دارای قدمت طولانی بوده و آثار تاریخی و طبیعت بکر بسیاری دارد که آن را به محلی مناسب برای گردشگردی تبدیل می کند، برای اطلاع از جاذبه های چشم نواز شهرستان پلدشت با ما همراه باشید.

حمام تاریخی پورناک پلدشت

حمام تاریخی پورناک مربوط به دوره قاجار و در ۱۵ کیلومتری پلدشت واقع شده و  ابعاد بزرگ بنا نشان‌دهنده آن بوده که این حمام در دوران خود پررونق بوده و مشتریان زیادی داشته است.

این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۲۲۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سنگ‌های آتشفشانی آذرین متخلخل عمده مصالح ساختمانی اثر بوده که باملات آهک کار شده و گنبدهای سه‌گانه مخروطی که با نورگیرهایی روشنایی حمام را تامین می کند.

تون حمام در ضلع جنوب شرقی بنا و آب انبار نیز در ضلع شمالی بنا قرار گرفته است.

کمپ ارس پلدشت

کمپ ارس پلدشت یکی از مناطقی بوده که از ویژگی‌های گردشگری برجسته‌ای در آذربایجان غربی برخوردار است.

آنچه که با نام این منطقه آرامشی را در دل ایجاد می‌کند رودخانه ارس است، رودخانه ای که با آرامش ظاهری، جوش و خروش درونی خود زیبایی صد چندانی را به این منطقه بخشیده است.

مرکز تفریحی و گردشگری کمپ ارس در ۳۵ کیلومتری جاده پلدشت به جلفا واقع شده است.

این منطقه با امکاناتی مانند قایق سواری، رستوران، مکان بازی کودکان، ماهی گیری، اسکان شبانه و پمپ بنزین شرایط مناسبی برای تفریح و سرگرمی دارد و می توانید از تماشای رودخانه ارس نیز لذت ببرید که با فرهنگ مردم این مرز و بوم گره خورده است.

همچنین بر اساس اظهارات کارشناسان، اطراف رودخانه و پشت دریاچه سد ارس یکی از مهمترین زیستگاه های غاز پیشانی سفید در دنیا است.

از ۱۰ هزار غاز پیشانی سفید دنیا، سه هزار غاز در تالاب های شمال آذربایجان غربی و به ویژه حاشیه و دریاچه پشت سد ارس مشاهده شده که این امر بیانگر مطلوب بودن شرایط زیستی برای این پرنده در این استان است.

دخمه سنگی اورارتو در پلدشت

دخمه سنگی شهر اورارتو در روستای شیدی واقع در ۲۰ کیلومتری پلدشت قرار دارد؛ دخمه سنگی شهر اورارتو دارای قدمت ۳ هزار ساله (هزاره اول) است و به عنوان زیارتگاه اورارتوها در سال ۱۳۴۷ جز آثار ملی ثبت شد.

آب انبار اروج محمد پلدشت

آب انبار اروج محمد پلدشت یکی از مکان های گردشگری شهرستان بوده که پذیرای مهمانان نوروزی است.

تالاب عرب گولو

تالاب عرب گولو مانند نگینی برطبیعت آذربایجان غربی می درخشد، طبیعت بکر و تازه ای که کمتر شناخته شده و این تالاب یکی از زیباترین جلوه‌های اکوسیستمی استان آذربایجان غربی است که در سه کیلومتری پلدشت واقع شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آذربایجان غربی رودخانه ارس دخمه سنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر از کشف جسد غرق شده جوان ۲۸ ساله اهل شهرستان پلدختر در رودخانه سیمره بخش ماژین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه خبری پلیس، کرم حسنی اظهار کرد: پس از اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر پیدایش جسد مردی در کنار رودخانه سیمره در بخش ماژین، بلافاصله عوامل گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور مأموران انتظامی مشخص شد مرد جوانی پس از غرق شدگی در کنار رودخانه افتاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر با بیان اینکه با تحقیقات پلیس هویت جسد شناسایی شد، ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد جسد مربوط به جوان ۲۸ ساله، اهل شهرستان پلدختر است که در داخل رودخانه دچار حادثه و غرق شده است.

حسنی با اشاره به اینکه جسد جهت تحقیقات بیشتر تحویل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر داده شد، گفت: با توجه به فصل گرما و حضور نوجوانان و جوانان در کنار رودخانه‌ها، ضرورت دارد شهروندان از شنا کردن در مناطق پرخطر پرهیز کنند و والدین نیز فرزندان خود را از خطرات شنا در رودخانه‌ها آگاه سازند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 748839

دیگر خبرها

  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌های کشور
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر