Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از جمله اولویت‌های برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی است.

به گزارش ایسنا، حمید طریفی حسینی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی که به ‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، ضمن پاسداشت «روز بزرگداشت شهدا» گفت: زیر نظام پژوهش و ارزشیابی به ‌عنوان یکی از زیر نظام‌های شش‌گانه سندتحول بنیادین با تولید دانش کاربردی و مبتنی بر نظام معیار اسلامی، به ما در توسعه و ارتقاء مستمر کیفیت آموزش و تربیت نسلی پژوهنده، کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه مهارت‌های پژوهشگری در معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه ازجمله اولویت‌های برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش  استثنایی است، گفت: در برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی «پژوهش» از فرآیند «آموزش و پرورش» جدا نیست و رویکرد حاکم بر آموزش و پرورش استثنایی «پژوهش محوری» است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه نهادینه کردن پژوهش در برنامه آموزش دانش آموزان از همان سال‌های اولیه تحصیلی زمینه را برای خلاقیت و تفکر آن‌ها فراهم می‌کند، گفت: مهارت‌های مشاهده گری، پرسشگری، جستجوگری باید به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی تصریح کرد: معلمان باید روش‌های تدریس فعال و مبتنی بر حل مسئله را به کار بگیرند تا مهارت‌های پایه پژوهشگری در دانش آموزان شکل بگیرد.

طریفی حسینی به متنوع سازی موقعیت‌های یاددهی و یادگیری اشاره کرد و گفت: دانش آموزان نباید فقط در کلاس درس، آموزش ببینند و باید از اردوهای علمی و  آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های خارج از مدرسه در زمینه تقویت مهارت پژوهشی دانش آموزان استفاده شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به توانمندسازی معلمان در مهارت‌های پژوهشی اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی و جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری و درس پژوهشی ویژه معلمان می‌تواند در این زمینه به توانمندسازی آن‌ها کمک کند.

وی افزود: هم‌چنین مدیران مدارس به‌عنوان راهبران آموزشی می‌توانند در توانمندسازی معلمان و ایجاد موقعیت‌های متنوع یادگیری نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان گفت: باید از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در استان‌ها در زمینه فعالیت‌های پژوهش محور آموزش و پرورش استثنایی استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان آموزش استثنایی پژوهش رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۴۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در آیین افتتاح هیات صلح دانش آموزی و مراسم اعطاء ابلاغ صلح یاران و یاران صلح که با حضور معاون حل اختلاف دادگستری کرمان، معاون قضائی دادگستری کل استان کرمان و رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از فرهنگیان، دانش آموزان برگزار گردید، بیان داشت:به همت صلح یاران استان تعداد ۱۱ پرونده قصاص، ۸۶ پرونده قومی و قبیله ای، ۳۶۴ پرونده مالی و ۱۶۴ پرونده نزاع دسته جمعی منتهی به صلح و سازش شده است.

رئیس شورای قضائی استان کرمان افزود: در حادثه تروریستی کرمان ۲۶ دانش آموز شهید شدند، که این امر نشان از همراهی دانش آموزان و معلمین با انقلاب است.

وی ادامه داد: دشمن در حال تلاش در جهت فریب دانش آموزان می‌باشد و سعی می‌کند با روش‌های گوناگون قشر‌های تاثیرگذار را از سنگر‌های دفاع اسلام دور کند.

حجت الاسلام حمیدی بیان داشت: دو مقوله‌ای که در این جلسه مطرح است از ارزشمندترین مبانی دینی و ایرانی ما می‌باشد، یکی اهمیت به موضوع علم، تزکیه نفس و انسان سازی و دیگری موضوع صلح و سازش و ترویج فرهنگ بخشش و گذشت در بین مردم می‌باشد.

وی ادامه داد: صلح و سازش پس از اختلاف بین دو نفر، به معنی بی عدالتی نمی‌باشد و درصورت تعدی به فرد دیگری، وی اختیار قصاص را دارد، اما در کنار این مطالب خداوند متعال مردم را به صلح دعوت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که تاکنون ۴۱ هیات صلح در استان راه اندازی شده است، گفت: در قوه قضائیه با ایجاد شورا‌های حل اختلاف، صلح یاری و گذشت فرهنگسازی شده است و هیات‌های صلح در سال گذشته به توفیقات بسیاری دست یافتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: امیدواریم با راه اندازی هیات صلح در اداره کل آموزش و پرورش اختلافات بین معلمان با یکدیگر و دانش آموزان به سازش ختم شود و نهایتا فرهنگ بخشش و‌گذشت نهادینه شود.

وی اظهار داشت: انشالا دانش آموزانی که ابلاغ صلح یاری دریافت کردند در مدرسه و خانه نیز همیار صلح باشند.

رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در ابتدای این نشست بیان داشت: تعداد زیادی از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدا از دانش آموزان و معلمان بودند که نشانگر این است آموزش پرورش زنده است و معلمان و دانش آموزان در خط انقلاب حرکت می‌کنند.

گفتنی است در پایان این نشست به تعدادی از دانش آموزان و معلمان ابلاغ صلح‌یاری اعطا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است