Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: نوزده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور می گذرد. تهاجمی که تحولات و رویدادهای زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

قدیروف به مشاور زلنسکی: بیام در خونه‌تون؟! ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۳۱

رئیس جمهوری چچن به اظهارات تهدیدآمیز مشاور رئیس جمهوری اوکراین درباره هرگونه نزدیک شدن به کی‌یف، پایتخت اوکراین پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روسیا الیوم، قدیروف، رهبر منطقه چچن روسیه و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفته است که برای دیدار با نیروهای چچنی به اوکراین سفر کرده است.

شبکه تلویزیونی چچن گروزنی اوایل روز یکشنبه ویدئویی را در کانال رسانه اجتماعی تلگرام خود منتشر کرد که نشان می داد قدیروف در اتاقی تاریک در حال گفتگو با نیروهای چچنی در مورد عملیات نظامی است که به گفته آنها در ۷ کیلومتری پایتخت اوکراین انجام شده است. در این پست مشخص نشده است که این دیدار کجا و چه زمانی برگزار شده است.

بعداً قدیروف پست دیگری مشاور زلنسکی را که نسبتب ه سفرش به کی‌یف ابراز تردید کرده بوده بود مورد تمسخر قرار داد و در حساب رسمی خود در تلگرام نوشت: "چرا "اگر"؟ آیا ویدیو را ندیدید."

قدیروف که اغلب خود را «سرباز پوتین» توصیف می‌کند، ویدیوهایی از نیروهای چچنی به‌شدت مسلح در منطقه کی‌یف منتشر کرد.

رمضان قدیروف، در پاسخ به اظهارات مشاور رئیس جمهور اوکراین که در آن گفته بود اگر قدیروف به کی‌یف نزدیک شود، ارتش او را در هم خواهد شکست، در "تلگرام" نوشت: "چرا اگر؟ آیا تصاویر و فیلم‌های منتشر شده را ندیده‌ای؟ یا باید در خانه شما را بزنم تا باور کنید من اینجا هستم؟"

رئیس جمهوری چچن در ادامه نوشت: غیرنظامیان عزیز اوکراین، به هشدار من توجه کنید. به فراخوان های ملی گرایان برای پیوستن به صفوف داوطلبان پاسخ ندهید."

وی افزود: از شما می‌خواهم که مراقب بستگان و خانواده‌های خود باشید، زیرا به زودی زندگی آرامی فرا خواهد رسید و برای ساختن آن بدون ملی گرایان به ما نیاز خواهید داشت.

او افزود: سرویس امنیتی اوکراین فهرست داوطلبان را به قیمت یک پنی به فروش می‌رساند.

او تاکید کرد که "اداره سرویس امنیت دولتی اوکراین نگران امنیت داوطلبان نیست، لذا اطلاعات آنها را می فروشد. من لیستی از داوطلبان در منطقه ژیتومیر دارم که توسط یکی از ادارات محلی نوشته شده و حاوی گذرنامه است. اطلاعات و آدرس‌ها."

و در پایان گفت: "این لیست برای حسین مجیدوف، فرمانده گردان جنوب نیروهای چچنی ارسال شده است... مواظب خود باشید و فریب نخورید."

گفت‌وگوی وزرای امور خارجه آمریکا و اوکراین برای پایان جنگ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۲۷

وزرای امور خارجه آمریکا و اوکراین به بررسی تلاش‌های دیپلماتیک جاری برای پایان جنگ پرداختند.

به گزارش شبکه خبری اسکای، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن و دمیترو کولبا، وزرای خارجه آمریکا و اوکراین درباره "تلاش برای پایان بخشیدن به جنگ انتخابی ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) پرداختند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: بلینکن در این گفت‌وگو بر همبستگی استوار آمریکا با اوکراین در دفاع در برابر حمله روسیه تاکید کرد.

این گفت‌وگو در میان گزارش‌هایی مبنی‌بر "پیشرفت قابل‌توجه" مذاکرات و نزدیک بودن دستیابی به یک "موقعیت مشترک" صورت گرفت.

چین گزارش‌ها درباره درخواست کمک نظامی مسکو از پکن را رد کرد ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۲۶

سفارت چین در آمریکا در واکنش به گزارش رسانه های غربی درباره درخواست سلاح مسکو از پکن تاکید کرد که در حال حاضر مهمترین مساله این است که از خارج شدن اوضاع از کنترل جلوگیری کنیم.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن با بیان اینکه اوضاع در اوکراین بسیار نگران کننده است اضافه کرد، هرگز نشنیده ام که روسیه از چین درخواست کمک نظامی کرده باشد.

وزنامه آمریکایی فایننشال تایمز روز یک شنبه در گزارش ادعا کرد که یک مقام آمریکایی گفته روسیه از زمان آغاز حمله به اوکراین، از چین درخواست تجهیزات نظامی و دیگر کمک‌ها کرده است.

مقام‌های آمریکایی عصر یکشنبه به وقت تهران اظهار داشتند که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز دوشنبه برای گفت‌وگوهای سطح بالا با «یانگ جیچی» مقام ارشد سیاست خارجی دولت چین به شهر «رم» سفر خواهد کرد و در زمینه بحران اوکراین با این مقام ارشد پکن گفت‌وگو می‌کند.

زلنسکی: منتظر فرود موشک‌های روسیه در قلمروی ناتو باشید

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در یک پیام ویدئویی با اشاره به حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی این کشور در مرز لهستان به ناتو هشدار داد که قلمروی اعضای این سازمان ممکن است به زودی از طرف ارتش روسیه مورد حمله قرار بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی مناطق غربی اوکراین تا کنون از حملات روسیه در امان بود، حمله هوایی شنبه شب و روز یک شنبه به یک پایگاه نظامی این کشور در مرز لهستان نشان داد که روسیه جنگ را به عمق مناطق غربی نیز کشانده است.

اوکراین اعلام کرد که در نتیجه حمله به این پایگاه در شهر لویو 35 نفرکشته و 134 نفر مجروح شده‌اند.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود خطاب به مقامات ناتو گفت: اگر آسمان اوکراین را نبندید حمله به قلمروی شما، به قلمروی ناتو و خانه‌های شهروندان ناتو فقط به مساله زمان وابسته است.

وی با این مقدمه بار دیگر خواستار برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین شد.

آمریکا و کشورهای اروپایی درخواست کی‌یف برای اعمال منطقه پرواز ممنوع را رد کرده و آن را عامل تشدید تنشها و احتمال وقوع جنگ همه جانبه میان ناتو و روسیه خوانده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به تحریمهای غرب علیه مسکو خواستار اقدامات بیشتر علیه روسیه شد.

زلنسکی پیش از این درباره کمکهای آمریکا به اوکراین و توانایی واشنگتن برای کمک به کی‌یف گفته بود، مطمئنم جوبایدن رئیس جمهور آمریکا کار بیشتری می‌تواند انجام دهد. مطمئنم می‌تواند و دوست دارم باور کنم که او قادر به انجام این است.

وی افزود: سال گذشته من هشدار دادم که اگرتحریمهای پیشگیرانه علیه روسیه وضع نکنید ممکن است به سمت جنگ برویم. و ما درست پیش بینی کردیم.

مکرون و بایدن بر تقویت تحریم‌های روسیه توافق کردند

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه عصر یکشنبه (به وقت محلی) در تماس تلفنی با جو بایدن همتای آمریکایی‌اش درباره حمله روسیه به اوکراین گفت وگو کرد و طرفین در این رایزنی بر تقویت تحریم‌های مسکو توافق کردند.

به گزارش"سی ان ان"، بر اساس بیانیه کاخ سفید، روسای جمهور دو کشور در این گفت وگوی تلفنی تعاملات دیپلماتیک اخیر را بررسی کرده و بر تعهد خود برای پاسخگو ساختن روسیه به خاطر اقدامات آن و حمایت از دولت و مردم اوکراین تاکید کردند.

در همین حال یک مقام آگاه فرانسوی گفت: بایدن و مکرون توافق کردند که تحریم‌های روسیه را تقویت کنند و با حمایت از اوکراین، تمام اقدامات برای توقف درگیری‌ها را انجام دهند.

مکرون همچنین عصر یکشنبه (به وقت محلی) با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت وگو کرد.

یک مقام آگاه فرانسوی در این باره گفت: مکرون در این تماس تلفنی با زلنسکی، وضعیت اوکراین را بررسی کرد. او همچنین حمایت کامل خود را از کی‌یف اعلام کرد و در خصوص کمک‌های اضافی اتحادیه اروپا به اوکراین توضیح داد. آن‌ها در مورد ادامه مذاکرات بین روسیه و اوکراین نیز تبادل نظر کردند.

هشدار آمریکا به چین درباره روسیه

دولت آمریکا به چین درباره عواقب هرگونه تلاش برای حمایت از اقتصاد روسیه هشدار داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری ایالات متحده، به چین درباره «هرگونه تلاش برای حمایت از اقتصاد روسیه و تقلیل عواقب تحریم‌های غرب علیه روسیه» هشدار داد.

سالیوان روز یکشنبه(۲۲ اسفند) به سی‌ان‌ان گفت: «ما از نزدیک میزان واقعی حمایت مالی و اقتصادی چین از روسیه را دنبال می‌کنیم. ما به پکن اطلاع داده‌ایم که به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد تا برای جبران خسارات اقتصادی روسیه تلاش کند».

وی بدون این‌که مشخص کند که آیا ایالات متحده آماده اعمال تحریم‌ها علیه پکن است یا خیر، اظهار داشت که «چنین تلاش‌هایی برای کشور چین عواقب خواهد داشت».

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت تحولات اوکراین جنگ اوکراین روسیه چین اروپا آمریکا مذاکرات وین جهاد تبیین حقوق کارگران موشک بالستیک سود سهام عدالت قیمت گوشی رئیس جمهور اوکراین چین درباره خارجه آمریکا نیروهای چچنی رئیس جمهوری گفت وگو برای پایان تحریم ها روز یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

به‌رغم هزینه‌های سیاسی و مالی که ایالات متحده برای اوکراین اختصاص داده و تازه‌ترین آن هم بسته کمکی به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار بوده، برخی مقامات دولت «جو بایدن» نسبت به پیروزی اوکراین در برابر روسیه تردید دارند.

به گزارش ایسنا، اوکراین در ماه‌های اخیر با وضعیت وخیمی در میدان نبرد دست‌وپنجه نرم می‌کرد زیرا بسته کمکی واشنگتن به کی‌یف با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان مواجه شده بود البته این اوضاع برای اوکراین همچنان ادامه دارد و روسیه در نقطه مقابل دستاوردهایی را بعضا در میدان نبرد کسب می‌کند.

سه تن از مقامات آمریکایی به شرط آنکه نامشان فاش نشود در گفت‌وگو با نشریه پالتیکو ضمن اذعان به برتری تسلیحات و نیروهای روسیه، گفتند: «اولویت فوری متوقف کردن خسارات اوکراین و کمک به تغییر جریان میدان نبرد است. بعد از آن اولویت کمک به اوکراین جهت بازپس‌گیری قلمروهایش است. آیا آنها آنچه را که برای پیروزی نیاز دارند، خواهند داشت؟ بله اما این مورد تضمینی برای پیروزی آنها نخواهد داد. عملیات‌های نظامی بسیار پیچیده‌تر هستند.»

گزارش شده که در کنگره ایالات متحده هم این بحث میان قانونگذاران به دغدغه‌ اصلی آنها بدل شده است و دائما این پرسش را مطرح می‌کنند که آیا تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا می‌تواند منجر به «شکست روسیه توسط اوکراین» شود و یا اینکه راه‌حلی موقتی برای جلوگیری از حمله خواهد بود.

یکی از این منابع ناشناس گفت: «بحث‌های زیادی وجود دارد درباره اینکه آخر این بازی و پیروزی اوکراین به چه شکل خواهد بود؟»

به طور کلی با وجود کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که روز چهارشنبه توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امضا شد و به تصویب رسید، بسیاری از مقامات دولت این کشور نسبت به «پیروزی اوکراین» شک دارند و خودشان هم می‌دانند که این کمک‌ها احتمالا نمی‌تواند مانع پیشروی نیروهای روسیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • پنتاگون مخفیانه موشک‌های ATACMS به اوکراین داد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست