Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@09:01:57 GMT

ویژگی های انواع دوربین مداربسته

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۰۵۰

در این مقاله می خواهیم در رابطه با هارد اکسترنال و دوربین مدار بسته صحبت کنیم.

 

انواع دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته مدل های مختلفی دارد، که بر حسب فضای موجود از این مدل ها استفاده می شود. دوربین مدار بسته چندین سال است که برای امنیت محیط در اکثر مکان ها نصب می‌گردد. مدل های این دوربین متنوع می باشد، برای فضاهای سربسته از دوربین دام استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربین دام به شکل گرد و کروی می باشد، که در فضاهای سربسته نصب می شود. علت این که این نوع دوربین برای فضاهای سربسته استفاده می شود این است که، این مدل دوربین ها نباید در معرض آفتاب و یا آب باران قرار گیرند، زیرا جوری طراحی شده اند که آب و آفتاب مشکلاتی را در عملکرد آنها به وجود می آورد.

نوع دیگر دوربین مدل بولت می باشد، که مخصوص فَضاهای سرباز است. این نوع دوربین که به صورت کشیده طراحی شده است، در فضاهای بیرونی نصب می شود. طراحی این مدل از دوربین ها به صورتی است که در اثر برخورد باد و باران و آفتاب مشکلی در عملکرد آن به وجود نمی آید. حتی گرد و خاک موجود در هوای بیرون نیز به لنز آن صدمه ای ایجاد نمی کند.

دوربین های مداربسته اسپید دام نیز وجود دارد، این نوع از دوربین ها به علت بزرگی و دقتی که دارند بیشتر در فضاهای صنعتی و بزرگ استفاده می شوند. زیرا برد بالایی دارند و تا فاصله چند متری خود را می توانند به وضوح نشان دهند.

دوربین مدار بسته برای نشان دادن تصاویر باید توسط کابل ها به دستگاه دی وی آر نصب شود، به این صورت می تواند تصاویر محیط را بر روی مانیتور نشان دهد.

کاربرد این دستگاه

تعداد دوربین بستگی به فضایی دارد که دوربین را در آن نصب می‌کنند. متخصص مربوطه با توجه به فضای مورد نظر تعداد دوربین ها را مشخص می‌کند، و جایگذاری آن را نیز تعیین می نماید. تعداد دوربین مدار بسته به متراژ محیط بستگی دارد، باید تعداد دوربین ها به گونه ای باشد که بتواند تمام فضا را پوشش دهد.

دستگاه دی وی آر کانال های متفاوتی دارد، که بسته به تعداد دوربین ها کانال های دی وی آر نیز‌مشخص می شود. دستگاه دی وی آر ۴ کاناله، ۸ کاناله، ۱۶ کاناله، ۳۲ کاناله و… وجود دارد. در دوربین مدار بسته لنز ها قدرت بالایی در ثبت تصاویر دارند. این تصاویر به وسیله ای به اسم هارد ضبط می گردد، تا در موقع لزوم بتوان تصاویر مورد نظر را مجدد بازبینی کرد.

با دوربین مدار بسته می توان گفت که امنیت بالاتر رفته است. از این نوع دوربین ها در اکثر فضاها استفاده می شود. مثل پاساژ ها، مدارس، شرکت ها، کارخانجات ها، تولیدی ها و…

 

هارد اکسترنال

این نوع هارد از طریق کابل و سیم به لپ تاپ و کامپیوتر متصل می‌گردد، و دارای قاب و پوشش محافظ می باشد. با استفاده از این هارد می توانید اطلاعات زیادی را ذخیره کنید. می توانید عکس ها، آهنگ ها، فیلم ها، اسناد و مدارک و… را در این هارد ذخیره نمایید. این هارد را به راحتی می توانید حمل کنید و با خود همراه داشته باشید.

ذخیره تصاویری که توسط دوربین مدار بسته ضبط شده است بر عهده هارد اکسترنال می باشد. هارد ها گنجایش و ظرفیت متفاوتی دارند. با توجه به تعداد دوربین مدار بسته ای که در محیط تعبیه شده است، ظرفیت هارد دستگاه دی وی آر خود را تعیین می کنید.

اگر تعداد دوربین مدار بسته زیادی داشته باشید ولی هاردی با ظرفیت کم بر روی دی وی آر خود نصب نمایید، ممکن است تصاویر زود به زود پاک شوند، و اگر شما نیاز به فیلم های گذشته پیدا کنید، دیگر نمی توانید دسترسی به آن ها را داشته باشید. در نتیجه انتخاب درست گنجایش و ظرفیت هارد بسیار مهم و ضروری می باشد. 

مزیت دوربین مدار بسته یا دیدنگار

به علت افزایش جرم‌و جنایت وجود دوربین مدار بسته امری ضروری می باشد. استفاده از این نوع دوربین برای حفظ امنیت و آرامش افراد مورد نیاز می باشد. با استفاده از دوربین مدار بسته می توان محیط اطراف را رصد کنیم، و از اتفاقاتی که در محیط مورد نظرمان افتاده است آگاه شویم.

در محیط کار استفاده از دوربین مدار بسته سبب می شود تا بر فعالیت کارمندان نظارت شود، و به این طریق راندمان کارمندان و فعالیت آنها با این نوع نظارت ها افزایش می یابد.

امروزه بیشترین استفاده از دوربین مدار بسته توسط سیستم های امنیتی و پلیس ها می باشد. این نوع دوربین ها تا امروز باعث کشف جرم و جنایت های بسیاری شده اند.

فایده های بیشتر این نوع دوربین

سبب کاهش هزینه می‌گردد، باعث آرامش و آسایش خیال افراد می شود، برای حفظ مال و اموال افراد به صرفه می باشد، سبب کشف جرم می گردد و در بیشتر مواقع باعث جلوگیری از ایجاد جرم و جنایت می شود. 

استفاده از دوربین مداربسته برای پوشش کامل محیط مورد نظر بسیار مناسب است، و به طور کامل تمام زوایا و نقاط را نیز نشان می دهد. با این وسیله کارمندان شما همیشه صادق می‌مانند و راندمان کاریشان بالا می رود، زیرا می دانند همیشه چشم های تیزبینی نظاره گر بر کارشان است.

 دوربین مداربسته کمک به اجرای قانون می کند، در بسیاری از پرونده ها دوربین مداربسته حکم یک شاهد راستگو و صادق را برای دادگاه دارد. با استفاده از این دستگاه پلیس راهور تمام ترافیک های اتوبان ها را رصد می کند، و می تواند به روان شدن حمل و نقل عمومی کمک کند.

یکی دیگر از مزیت های مهم آن، جلوگیری از بروز حوادث امنیتی می‌باشد، اگر دوربین ها را در مناطق پر خطر نصب کنند، می توانند بروز یک حادثه را به سرعت پیش بینی کنند.

نصب دوربین از ایجاد یک حادثه فاجعه بار و بزرگ جلوگیری می کند.

 

در نتیجه امروزه استفاده از دوربین ها در اکثر جاها مورد نیاز می باشد، و بیشتر افراد تمایل به استفاده از این وسیله پرکاربرد و با دقت را دارند.

منبع: الف

کلیدواژه: استفاده از دوربین مدار دوربین مدار بسته دوربین مداربسته نوع دوربین استفاده می شود تعداد دوربین دوربین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟

پس از استقرار موفق «سیستم پیشرفته بادبان خورشیدی کامپوزیت» موسوم به ACS3 در مدار زمین، ناسا از باز شدن موفق بادبان ۸۰ مترمربعی این مدارگرد پیشرفته خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، ناسا اعلام کرد که مأموریت ACS3 (سرنام «سیستم پیشرفته بادبان خورشیدی کامپوزیت» که هفته گذشته با موشک الکترون از نیوزیلند به مدار کم‌ارتفاع زمین پرتاب شده بود، توانسته است با موفقیت بادبان خورشیدی خود را کامل بگشاید.

بادبان خورشیدی، پرده فلزی نازک، سبک و وسیعی است که با انعکاس نور، پیشرانش فراهم می‌کند. ذرات نور خورشیدی وقتی از سطح بادبان بازتاب می‌شوند، همانند توپی که به جسمی ساکن برخورد می‌کند، آن را در جهت مخالف هل می‌دهند و بدین‌ترتیب به بادبان خورشیدی نیرویی هرچند اندک وارد می‌کنند. اگر بتوان این نیروی اندک را در بازه زمانی طولانی‌مدتی مهار کرد، می‌توان بادبان (و محموله متصل به آن) را تا سرعت‌های بسیار زیادی شتاب داد و ازآنجایی‌که نور خورشید به رایگان و تا فاصله‌های بسیار دور در اختیار بادبان قرار می‌گیرد، می‌توان با استفاده از آن فضاپیمای فوق‌العاده کارآمدی ساخت.

تاکنون چندین آزمایش توسط ناسا، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ژاپن برای بررسی عملکرد بادبان‌های خورشیدی انجام شده و آزمایش ACS3 نیز گام مهمی از ادامه این فرآیند به شمار می‌رود. در این آزمایش که ناسا موفقیت آن را اعلام کرد، حدود ۲۵ دقیقه طول کشید تا بادبانی به ضلع ۹ متر و مساحت ۸۰ مترمربع در مدار زمین باز شود.

بنا به اعلام ناسا در صورت مساعدت هوا می‌توان این بادبان خورشیدی را از سطح زمین مشاهده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو