Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@04:05:51 GMT

۱۰ بذر صیفی جات که باید عید امسال بکارید!

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۱۴۵

۱۰ بذر صیفی جات که باید عید امسال بکارید!

نزدیک عید هستیم و بساط کاشتن صیفی جات خانگی از این پس در میان کاربران رایج خواهد شد. - اخبار بازار -

لذت کاشت بذر صیفی جات در خانه و باغچه آن قدری هست که خود ما نیز دوست داریم تا این مقاله را همراه شما چندین بار مرور کنیم. البته که هر گاری چالش‌ها و شرایط خاص خودش را دارد. اولین قدم برای داشتن صیفی جات تازه و خوش طعم در سال جدید، انتخاب بذرهایی مناسب و ایدئال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجربه شیرینی را در این باره کسب کرده‌ایم. دلمان نیامد که آن را با شما در میان نگذاریم. در ادامه شما را با یکی از لذت بخش‌ترین کارها در شروع سال جدید یعنی کاشت بذر صیفی جات همراه خواهیم کرد.

بذر صیفی جات چیست و چه خواصی دارد؟

بذر صیفی جات چیست و هرکدام چه خواصی دارد؟ صیفی جات ازجمله خوردنی‌های مورد علاقه ما ایرانی‌ها همراه با غذا و یا به صورت خام خوری است. از خورشت‌های خوشمزه پخت شده با بادمجان و کدو گرفته تا عصرانه‌های دلپذیری که در تابستان، هندوانه و خربزه را مهمان سفره‌های خود می‌کنیم. بذر صیفی جات بذرهایی است که می‌تواند این محصولات عالی و خوش طعم را برای باغچه شما نیز رقم بزند. هر یک از آنها نیز خواص خود را دارند. کدو می‌تواند در جلوگیری از اضافه وزن به شما کمک کند. بادمجان نیاز بدن به بسیاری از مواد معدنی برطرف خواهد کرد. هندوانه خون ساز است و برای تصفیه خون کاربرد دارد. خیار مزیت‌های بسیار زیادی برای معده داشته و در هضم غذا کمک می‌کند. گوجه فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان و ویتامین سی بوده و در بهبود سیستم دفاعی بدن تأثیر زیادی دارد.

10 بذر صیفی جات که باید در عید کاشته شود

اما کدامیک از انواع بذر صیفی جات را در عید امسال بکاریم؟ عید و تازه شدن سال با بهار فرصت خوبی است تا ما نیز محصولات عالی و لذیذی را به سفره‌های خود اضافه کنیم. بهار با خود برکت و سرزندگی می‌آورد. این سرزندگی با کاشت چند بذر صیفی جات در هر خانه‌ای چندین برابر بیشتر خواهد شد. بهترین بذرهایی که امسال می‌توانید از آنها برای داشتن این لذت استفاده کنید را در ادامه برای شما آماده کرده‌ایم. هرکدام از این محصولات را می‌توانید در سطح گسترده برای کارهای اقتصادی و یا در سطح کم برای استفاده شخصی به راحتی بکارید.

10 بذر صیفی جات که این بهار حتماً باید آنها را بکارید، به شرح زیر هستند:

بذر هندوانهبذر خربزهبذر طالبیبذر دستنبوبذر خیاربذر گوجه فرنگیبذر بادمجانبذر کدو خورشتیبذر کدو حلواییبذر بامیه

هرکدام از این بذرها و محصولات آنها خاصیت‌های خاص خود را دارند. استفاده از آنها نیز هم همراه با غذا و هم به صورت خام خوری کاملاً رایج است. اگر مانند ما با مزیت‌ها و خواص این 10 بذر صیفی جات آشنا بودید، در کاشت آنها تعلل نمی‌کردید. کاشت این بذرها و استفاده از آنها در طول سال، می‌تواند مانع از بروز بیماری‌های مختلف در بدن انسان شده و حتی نیازهای دارویی مختلف را نیز برای بدن ما برطرف کند. امسال به جای خرید این محصولات می‌توانید به صورت ارگانیک و با کیفیت بالا آنها را در منزل خود پرورش دهید. البته که از جنبه اقتصادی نیز کاشت این 10 بذر صیفی جات قابل بررسی خواهد بود.

بهترین خاک برای کاشت بذر صیفی جات چیست؟

یکی از ملزومات اصلی سبزی کاری و کاشت بذر صیفی جات استفاده از خاک مناسب است. هرچقدر کیفیت خاک مورد استفاده بهتر و بیشتر باشد، درنهایت محصول نهایی نیز کیفیت بالاتری خواهد داشت. برای کاشت بذر صیفی جات می‌توانید از خاک‌های مختلفی استفاده کنید. خاک سبزی کاری و خاک بستر کاشت هم برای کاشت بذر صیفی جات مناسب بوده و نیاز شما را برای رشد این بذرها فراهم خواهند کرد. همچنین خاک‌هایی که در ترکیبات خود مواردی مانند خاک ماسه‌ای، کمپوست، پیت ماس و پرلیت را داشته باشند نیز تبدیل به گزینه‌های عالی برای کاشت این بذرها خواهند شد. به راحتی می‌توانید با این خاک‌ها و کمی کود مناسب، بذر صیفی جات را در آپارتمان‌ها نیز بکارید و پرورش دهید.

 

بهترین کود برای رشد سریع صیفی جات چیست؟

بهترین  کود NPK برای کاشت بذر صیفی جات کدام است؟ NPK به کودی گفته می‌شود که سه عنصر اصلی و مهم برای رشد صیفی جات در آنها به وفور یافت می‌شود و سایر عناصر نیز به فراخور در آن وجود دارد. نیتروژن، فسفر و پتاسیم سه عنصر اصلی برای رشد انواع گیاهان و درختان است. برای کاشت و نگهداری از بذر صیفی جات نیز می‌توانید روی این نوع کود حساب کنید. البته این کود با درصدهای مختلفی از این سه عنصر در دسترس است که هر یک باید بنا به شرایط گیاه در مکان و زمان مخصوص مورد استفاده قرار گیرد. سه مورد از پرکاربردترین و رایج‌ترین نوع از انواع کود NPK که معمولاً می‌توانند نیازهای همه ما برای کاشت بذر صیفی جات را برطرف نمایند، کود npk 20 20 20 – کود npk 12 12 36 و کود npk 10 52 10 هستند.

خرید بذر صیفی جات از فروشگاه اطلسی ها

خوب حالا این 10 بذر صیفی جات را از کجا بخریم که هم قیمت خوبی داشته باشد و هم کیفیت آن تضمین شده باشد؟ تجربه چندین ساله ما و همکاری ما با مجموعه اطلسی ها این اعتماد را برای ما به ارمغان آورده که این مجموعه در این زمینه بهترین است. شما می‌توانید از خدمات مختلف این مجموعه مانند دریافت خدمات مشاوره برای کاشت انواع بذر صیفی جات و یا حتی خرید سایر اقلام مورد نیاز برای کاشت این محصولات استفاده کنید. اگر سری به سایت جذاب اطلسی ها به نشانی www.atlasiha.comبزنید، خدمات متنوع آنها را مشاهده خواهید کرد. همچنین مجموعه‌ای عظیم و جذاب از انواع بذرها را نیز در اختیار خواهید داشت.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بذر صیفی جات برای رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نظری شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان گلستان ۲۴ هزار فرهنگی دارد که امسال از بین ۳۲ استان کشور، ۱۴ استان معلم نمونه کشوری داشت و سهم استان گلستان دو معلم نمونه کشوری بود این در حالی است که در سال قبل معلم نمونه کشوری نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه معلمان گلستان دارای همت بالا و کار بلد هستند، افزود: امسال برای انتخاب معلم نمونه شرایط تغییر کرده است، معلم نمونه کاملاً عملی و به صورت آزمون و تدریس و شاخصه هایی که مد نظر بود انجام شد.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در خصوص اعتبارات آموزش و پرورش هم گفت: در سفر اول رییس جمهور حدود ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشتیم اما در سفر دوم با کمک مسوولان هزار میلیارد تومان مصوبه گرفتیم که رشد پنج برابری نسبت به سفر اول داشتیم.

وی افزود: این مصوبات نوید اتفاقات خوب در حوزه های مختلف آموزش و پرورش دارد که در بخش نرم افزاری و هم سخت افزاری می‌توانیم استفاده کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد مصوبه اول تحقق پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: در جذب نیرو در قالب ماده ۲۸، در سال های قبل بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر بود اما در سال ۱۴۰۱ نزدیک به هزار و ۳۰۰ نفر جذب داشتیم و امسال هم با چند آزمونی که داریم بیش از دو هزار و ۲۰۰ نفر جذب آموزش و پروش خواهند شد که با این آمار، رشد ۹۰ درصدی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در جذب نیرو حساسیت خاصی را در نظر گرفته ایم که با اعلام جذبی که شکل گرفته، باهوش ترین و باسوادترین معلمان از استان گلستان بود.

کد خبر 6092557

دیگر خبرها

  • آشنایی با روش‌های بدون جراحی کاشت موی طبیعی
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • وجود ۲ معلم نمونه کشوری در گلستان
  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است