Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@10:37:08 GMT

پیروزی پرگل پورتو در شب گلزنی طارمی

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۲۰۸

خبرگزاری آریا- در چارچوب رقابت های لیگ پرتغال تیم های پورتو و توندلا از ساعت 21:30 به مصاف هم رفتند که در نهایت این مسابقه با برتری 4-0 پورتو پایان یافت.
به گزارش آریا، مهدی طارمی در این مسابقه 78 دقیقه در میدان بود و گل اول تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. پورتو با این پیروزی 70 امتیازی شد و به صدرنشینی خود ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورتو در چارچوب رقابت های لیگ پرتغال به مصاف توندلا رفت. در دقیقه 44 بازی بود که از روی نقطه پنالتی مهدی طارمی موفق شد پنالتی ای که خودش گرفته بود را به گل تبدیل کند. 
شاگردان کنسیسائو که در طول نیمه اول موفق به باز کردن دروازه حریف قعر جدولی خود نشده بودند با هوشیاری مهدی طارمی، برنده راهی رختکن شدند. مقاومت تیم میهمان در نیمه اول می‌رفت جواب بدهد اما در آخرین دقیقه این نیمه، اتفاقی در محوطه جریمه توندلا رخ داد که به اعلام یک ضربه پنالتی به سود میزبان انجامید. مهدی طارمی که در دوران حضورش در پورتو بارها مهارت بالایش در گرفتن پنالتی را به رخ کشیده، این بار هم با هوشیاری تمام یک ضربه پنالتی برای تیمش گرفت.
در حالی‌که توپ بین مدافع توندلا و مهدی طارمی قرار داشت، مهاجم پورتو برای تصاحب آن اقدام به تکل زدن کرد، همزمان شدن این تکل با تکل مدافع حریف، برخوردی را به‌وجود آورد که سرنگونی هر دو بازیکن را به‌همراه داشت. داور در این صحنه به کمک VAR، خطا روی طارمی را تشخیص داده و یک ضربه پنالتی برای پورتو اعلام کرد. مهدی طارمی که در بازی قبل مقابل لیون، VAR پنالتی‌اش را وتو کرده بود، خود پشت ضربه پنالتی که امشب گرفته بود؛ قرار گرفت و آن را به گل تبدیل کرد. این مهارت برای گرفتن پنالتی، سطح جدیدی بود که طارمی امشب قفل آن را باز کرد تا نشان دهد سلطان محوطه جریمه‌هاست.
در هفته‌ی بیست و ششم لیگ فوتبال پرتغال، تیم پورتو برای حفظ صدرنشینی و فاصله‌ی مطمئن خود با رتبه‌ی دوم جدول، در ورزشگاه دراگائو پذیرای توندلا پایین جدولی‌ای بود که برای فرار از منطقه سقوط به کسب امتیاز مقابل پورتو نیاز داشت. نیمه‌ی اول با درخشش ستاره‌ی ایرانی پورتو دنبال شد؛ چرا که بعد از خلق چند موقعیت گلزنی و ناکامی در باز کردن دروازه، مهدی طارمی با تیزهوشی موفق شد از خط دفاعی توندلا پنالتی بگیرد و در دقیقه 45 طارمی خود پشت ضربه ایستاد و با گلزنی‌اش، شاگردان کونسیسائو را برنده به رختکن فرستاد.
بعد از 10 نفره شدن تیم توندلا در دقیقه 67، راه برای گلزنی بیشتر بازیکنان پورتو هموار شد و در دقیقه 73، گالنو روی پاس اوتایو گل دوم را به سود پورتو به ثمر رساند و سه دقیقه بود، روی فرار عالی مهدی طارمی و سیو ناقص دروازه‌بان توندلا، فابیان ویرا سومین گل را مقابل دروازه‌ی خالی حریف به سود پورتو رقم زد تا مهدی طارمی به جز گلزنی، پایه‌گذار گل سوم تیمش هم باشد.
یک دقیقه بعد از خروج طارمی از ترکیب پورتو و در دقیقه 79، فرانسیسکو کونسیسائو که در ابتدای نیمه‌ی دوم به ترکیب آبی و سفیدپوشان اضافه شده بود برای تیمش گل زد تا جشنواره گل شاگردان کونسیسائو تکمیل شود و آن‌ها با 4 گل در خانه جشن پیروزی بگیرند، بردی که نقش اصلی آن مهدی طارمی ستاره‌ی ایرانی پورتو بود. 
3 امتیاز مسابقه خانگی امشب باعث شد تا پورتو با 70 امتیاز به صدرنشینی‌اش در لیگ پرتغال ادامه بدهد و با یک بازی بیشتر نسبت به اسپورتینگ، فاصله‌ای 9 امتیازی تا رتبه‌ی دوم جدول برای خود ایجاد کند. گفتنی است که 8 هفته تا پایان رقابت‌های لیگ پرتغال باقی‌مانده و پورتو با حضور مهدی طارمی و هدایت سرجیو کونسیسائو بخت اول قهرمانی در فصل 2021-2022 است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پورتو طارمی لیگ پرتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطای پنالتی بر روی سردار آزمون و گلزنی پائولو دیبالا مقابل ناپولی (ناپولی 0-1 آاس رم)

خطای پنالتی بر روی سردار آزمون و گلزنی پائولو دیبالا مقابل ناپولی (ناپولی 0-1 آاس رم)

دیگر خبرها

  • شکست سنگین الاتحاد کلبا برابر الوصل/ مهدی قایدی گلزنی کرد
  • طارمی دومین رئیسش در پورتو را می‌بیند
  • گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا مقابل الوصل در شب گلزنی مهدی قائدی
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا برابر الوصل/ مهدی قایدی گلزنی کرد +ویدئو
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • اینتر تنها طارمی را در خط هجومی جذب می کند
  • ناپولی ۲-۲ رم: تساوی پرگل به سود بولونیا
  • سردار به سبک طارمی پنالتی گرفت! (فیلم)
  • خطای پنالتی بر روی سردار آزمون و گلزنی پائولو دیبالا مقابل ناپولی (ناپولی 0-1 آاس رم)