Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@03:43:09 GMT

تاریخچه ساعت و معرفی انواع مدل های ساعت

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۲۸۴

تاریخچه ساعت و معرفی انواع مدل های ساعت

شاید زمان یکی از مهمترین موضوعاتی باشد که در سال‌های اخیر جوامع بشری با آن مواجه بوده‌اند. - اخبار بازار -

این مواجهه تا حدی بوده است که تمامی جنبه های زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده است، از دنیای مد و فشن گرفته تا اهالی علم و هنر را به نحوی در گیر خود کرده است. اما این تاثیر در دنیای مد بیشتر هم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از گذشته تا به امروز مدیریت زمان را می‌توان مهمترین مسئله بشر دانست. حتما شما هم با این جمله مواجه بوده‌اید که "وقت ندارم! " این جمله خود سرآغاز موضوعی است به نام مدیریت زمان و این خود امکان ندارد مگر با داشتن وسیله ای برای مدیریت زمان. ساعت ها را می‌توان از نخستین سال های پیدایش حیات در این کره خاکی یافت، اما آنچه به شکل تاریخی مکتوب به دست ما رسیده است سال 1571 را نشان می‌دهد، سالی که "رابرت دادل " ساعت مچی زنانه ای را به "الیزابت اول" ملکه انگلستان هدیه داد. ساعت های مچی از ابتدای پیدایش شان بخشی از اکسسوری های خانم ها به حساب می‌ آمدند و از آنجا که ظاهری زینتی داشتند علاوه بر مدیریت زمان وسیله ای تزیینی هم محسوب می‌شد.

اولین ها در ذهن می مانند

در تاریخچه‌ی ساخت ساعت همیشه نام سوییس به عنوان یکی از کشورهای صاحب نام در این حوزه شنیده می‌شود. کشور سوییس تاریخی طولانی و با احترام در طراحی و ساخت ساعت دارد اما نکته قابل توجه آن است که بعضی از ساعت ها ساخت سوییس نیستند و تها تحت لیسانس این کشور تولید می‌شوند. اما رعایت استاندارد های لازم برای قرار گرفتند در سطح ساعت های سوییسی خود کار دشواری است و بدین صورت عملکرد بالا و کیفیت فوق العاده آنها تضمین شود.

ژاپن و ساختار جدید زمان

دهه 1970 است و این موتورهای کوارتز ساعت های ژاپنی هستند که انقلابی عظیم را در صنعت تولید ساعت مچی زنانه آغاز کردند. دهه هشتاد ساعت های ژاپنی با رهبری برند سیکو توانست به اوج شکوفایی خود برسند، تولید ساعتی که با حرکت دست می‌توانست انرژی مورد نیاز خود را تامین کند و این نخستین گام برای رشد و تغییر در دنیای مدیریت زمان به شمار می‌رفت. شما هم حتما با این سوال رو به رو شده‌اید که از میان ساعت های سوییسی و ژاپنی کدام یک کیفیت بهتر و طول عمر بالاتری دارند؟ برای پاسخ به این سوال باید این مورد را در نظر داشته باشید که سوال را از چه کسی و برای چه استفاده ای قصد خرید ساعت دارید. اما موردی را که می‌توان به صورت قطعی اشاره کرد آن است که بی شک برند هایی نظیر جی شاک، سیتیزن قطعا از ساعت هایی هستند که به راحتی در برابر ضربات آسیب نمی‌بینند و ساعت های سیکو هم در سال های اخیر نشان داده است که در ردیف ساعت های لوکس قرار می‌گیرد.

انواع ساعت زنانه ژاپنی

بهترین مارک های ساعت زنانه  همواره میان ساعت های زنانه ژاپنی و سوییسی تقسیم می‌شوند، در ادامه به معرفی برندهای معتبر و محبوب می‌پردازیم؛

سخت مثل سیتیزن

به عنوان یکی از معتبرترین ساعت های مچی ژاپن سال هاست که به یکی از پیشگامان این عرصه شناخته و معرفی شده است. برند سیتزین در سال‌های اخیر با کار بر روی ساعت هایی با نور خورشید باتری شان شارژ می‌شود توانسته است خود را در بازار این محصول بیش از پیش مطرح کند. سیتیزن در سال 1918 در ژاپن تاسیس شد و تا امروز توانسته است به عنوان برندی چشم نواز، دارای عملکرد خوب و مقرون به صرفه مطرح کند. گروه سیتیزن در سال های اخیر برندهایی نظیر بولوو و کنستانت را نیز به مجموعه خود اضافه کرده است تا با سرعت بیشتری به پیشرفت خود ادامه دهد.

دقیق مثل سیکو

سال 1969 است که سیکو خالق بزرگترین انقلاب دوران مدرن نام گرفت. سیکو در سال 1881 تاسیس شد و توانست نام خود را به عنوان برندی صاحب سبک معرفی کند. سیکو ساعت مچی هایی با موتورهای کوارتز، اتوماتیک و مکانیکی طراحی می کند و تمام نیاز های بازار را پوشش می‌دهد. سیکو ساعت مچی های متنوعی دارد به طوری که از مقرون به صرفه تا ساعت های مجلسی و لوکس، با هر استایلی که دارید ساعت سیکو می‌تواند شما را به فردی خاص تبدیل کند.

به اعتبار اورینت

اورینت هم یکی از برندهای زیر مجموعه سیکو محسوب می‌شود، پس می‌توانید به اعتبار سیکو از این برند خرید کنید و اطمینان داشته باشید که برندی را با بهترین کیفیت خریداری کرده‌اید. برند اورینت در ساخت ساعت های مچی با موتورهای مکانیکی و اتوماتیک با کیفیتی بی نظیر تبحر دارد. اورینت در سال 1950 و در توکیو تاسیس شد.

انواع ساعت زنانه سوییسی

ساعت مچی با نام کشور سوییس همواره عجین بوده است. در ادامه تعدادی از بهترین و صاحب نام ترین برندهای ساعت سوییس را معرفی خواهیم کرد؛

رولکس و دیگر هیچ

بی تردید رولکس یکی از بهترین و معتبرترین برندهایی است که در زمینه تولید ساعت مچی در جهان فعالیت می‌کند. قدرتی که رولکس را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند اصالت و تاریخچه ای است که دارد و از این حیث هیچ نشان و برندی نمی‌تواند با آن رقابت کند. در این میان اما نحوه مدیریت و و ابتکارات بازاریابی رولکس هم توانسته است به موفقیت رولکس هم کمک کند. قیمت بالای رولکس آن را در ردیف برندهای گران و لوکس قرار داده است.

شناخته شده مثل امگا

جورج کلونی نامی است که با این برند همواره مطرح می‌شود. امگا برندی شناخته شده و معتبر در بازار ساعت مچی است. در سال های اخیر امگا در ردیف برندهای معتبری مانند رولکس مطرح شده است و توانسته است تا افراد مطرح و مشهوری را به خود جذب کند. این ساعت در کنار مدل های کلاسیک به طراحی و تولید مدل های اسپرت و زیبا پرداخته است. پس شما با هر استایلی می توانید از ساعت های امگا استفاه کنید.

در هنگام خرید ساعت زنانه حتما باید به فرم صفحه، نوع بند و اندازه ساعت مچی دقت کنید تا بتوانید ست زیبا و مناسب برای خود ایجاد نمایید. در هنگام خرید انواع لباس زنانه باید این نکته را توجه داشته باشید تا اگر لباس مجلسی و یا رسمی خریداری کرده‌اید دیگر به سراغ ساعت زنانه اسپرت نباید بروید.

فردریک کنستانت

از سال 1988 کنستانت خود را به عنوان برندی جدید در میان ساعت های مچی شناخته شده سوییسی مطرح کرد، اما این شرکت نشان داد که از زمان تاسیس خود در ساخت ساعت تخصص لازم را دارد. فردریک کنستانت در همه مراحل تولید خود از طراحی اولیه تا مونتاژ تخصص لازمه را دارد و از برند های شناخته شده ساعت قرار دارد که مورد توجه دوستداران ساعت مچی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سال های اخیر ساعت های مچی مدیریت زمان ساعت زنانه شناخته شده ساخت ساعت ساعت مچی ساعت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب کمری اظهار کرد: بیش از ۲۱۸ هزار تن انواع کالا، فروردین ماه سال جاری از طریق مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

وی بیان کرد: این میزان کالا ارزشی بالغ بر ۹۲ میلیون و۳۲۰ هزار دلار داشته است.

کمری افزود: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، محصولات پتروشیمی، تجهیزات نیروگاهی، مصالح ساختمانی، کاشی و سرامیک، مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

سرپرست گمرکات ایلام اظهار داشت: تعداد پروانه‌های خروج موقت صادرشده در این مدت رشد ۵۶۵ درصدی را داشته است.

کمری همچنین به آمار تردد مسافر از مبادی ورودی و خروجی مرز مهران در فروردین ماه اشاره و گفت: تشریفات گمرکی کالاهای همراه بیش از ۳۶۰ هزار نفر مسافر در کمترین زمان توسط کارکنان گمرک ایلام دراین بازه انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6088335

دیگر خبرها

  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • جیمزوب پازل شکل‌گیری کهکشان‌ها را به هم ریخت
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • قیمت انواع ملک در تهران در سال ۱۳۵۳
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد