Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@22:30:01 GMT

همکاری اوکراین با شرکت بدنام تشخیص چهره در آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۳۴۴

همکاری اوکراین با شرکت بدنام تشخیص چهره در آمریکا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مدیر اجرایی شرکت کلیرویو گفت وزارت دفاع اوکراین روز شنبه استفاده از فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی این شرکت را پس از پیشنهاد استارت آپ آمریکایی با هدف شناسایی مهاجمان روسی، مبارزه با اطلاعات نادرست و شناسایی کشته شدگان آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لی وولوسکی، مشاور کلیرویو و دیپلمات سابق در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما و جو بایدن، اضافه کرد اوکراین به موتور جستجوی قدرتمند این شرکت برای  شناسایی چهره‌ها دسترسی رایگان دریافت می‌کند و مقامات اوکراینی از این طریق می توانند افراد مورد نظر را در پست‌های بازرسی شناسایی کنند.

کلیرویو تصریح کرده این فناوری را به روسیه که اقدامات خود در اوکراین را "عملیات ویژه" می‌خواند، ارائه نکرده است. وزارت دفاع اوکراین به درخواست ها برای اظهار نظر در این مورد پاسخی نداد. پیش از این، سخنگوی وزارت تحول دیجیتال اوکراین گفته بود که در حال بررسی پیشنهادات شرکت‌های هوش مصنوعی مستقر در ایالات متحده مانند کلیرویو است. بسیاری از کسب‌وکارهای غربی با ارائه سخت‌افزارهای اینترنتی، ابزارهای امنیت سایبری و سایر پشتیبانی‌ها، به اوکراین کمک کرده‌اند.

بنا براعلام کلیرویو این شرکت بیش از 2 میلیارد تصویر از شبکه اجتماعی روسی VKontakte در اختیار دارد که بخشی از یک پایگاه داده هویتی روسی شامل بیش از 10 میلیارد عکس را تشکیل می دهد.

کلیرویو به علت نقض حریم شخصی و امنیت کاربران در کشورهای مختلف آمریکایی و اروپایی با هدف ذخیره سازی مخفیانه میلیاردها عکس از مردم سراسر جهان به شدت بدنام است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین حریم شخصی هوش مصنوعی تشخیص هویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس

اوکراین خواستار حذف قایقرانان روسی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش اوکراین خواستار ممنوعیت حضور قایقرانان روسیه و بلاروس در مسابقات مقدماتی المپیک 2024 پاریس شدند.

نامه مربوطه به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و فدراسیون جهانی قایقرانی ارسال شد.

رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک 2024 + عکس

پیش از این مشخص شده بود که 13 قایقران از روسیه در مسابقات مقدماتی بازی‌های المپیک 2024 شرکت خواهند کرد. مسابقات انتخابی از 8 تا 9 می در مجارستان برگزار می‌شود و 8 ورزشکار روسی وارد مسافت‌های المپیک شدند. این آخرین فرصت برای جواز حضور در المپیک پاریس است.

بازی‌های المپیک پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • مایکروسافت استفاده از ابزار هوش مصنوعی تشخیص چهره را برای پلیس آمریکا ممنوع کرد
  • مایکروسافت استفاده از هوش مصنوعی برای پلیس آمریکا را ممنوع کرد
  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روس‌ها
  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها