Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@00:43:25 GMT

لیست سایت دانشگاه های کانادا + وب سایت دانشگاه ها

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۳۶۴

لیست سایت دانشگاه های کانادا + وب سایت دانشگاه ها

 

کانادا یکی از کشورهای محبوب برای دانشجویان بین‌المللی است. در این مقاله دانشگاه‌های مناسب برای دانشجویان بین‌المللی را معرفی می‌کنیم و وب سایت این دانشگاه‌ها را در اختیارتان قرار می‌‌دهیم.

لیست سایت دانشگاه های کانادا

در مقاله دانشگاه‌های کانادا برای اپلای می‌خوانیم: سیستم آموزشی سطح بالا، شرایط زندگی و اقتصادی مناسب ازجمله معیارهایی است که دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان، به تحصیل در کشور کانادا تشویق می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا همواره آرزوی بسیاری از دانشجویان است.

بیش از 90 درصد کسانی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند اکنون در بهترین سمت‌ها مشغول به کار هستند. اگر تصمیم دارید برای ادامه تحصیل به یکی از دانشگاه‌های این کشور بروید، بهتر است با بهترین دانشگاه های کانادا بیشتر آشنا شوید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های کانادا بیشتر آشنا کنیم.

دانشگاه ساسکاچوان

ساسکاچوان بزرگترین دانشگاه استان ساسکاچوان بوده و در حاشیه رود ساسکاچوان جنوبی قرار دارد. این دانشگاه در سال 1907 تاسسیس شده است. ساسکاچوان از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های کاناداست که حدود 24000 دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف مثل پزشکی، مهندسی و ... می‌پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این دانشگاه با آدرس  www.usask.ca مراجعه کنید.

دانشگاه شربروک

شربروک در سال 1954 در استان کبک تاسیس شد. این دانشگاه معتبر رنکینگ 24 دانشگاه‌های کانادا را دارد. زبان دانشگاه فرانسوی است. دانشگاه دولتی بوده و سالانه میانگین 31000 نفر دانشجو دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این دانشگاه به سایت usherbrooke.ca مراجعه کنید.

دانشگاه سایمون فریزر

این دانشگاه دولتی و معتبر در استان بریتیش کلمبیا و در شهر ونکوور قرار دارد. سایمون فریزر در سال 1965 تاسیس شد و سالانه بیش از 30 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه در رتبه 10 تا 17 کانادا قرار دارد و یک دانشگاه محبوب و معتبر است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت sfu.ca مراجعه کنید.

ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا و شهر ویکتوریا قرار دارد. در ابتدا این دانشگاه یک موسسه آموزشی وابسته به دانشگاه مک گیل بود که بعدا مستقل شد. دانشگاه ویکتوریا به دلیل اعتبار خوبی که دارد به یکی از دانشگاه های معتبر کانادا تبدیل شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت uvic.ca مراجعه کنید.

واترلو

دانشگاه واترلو یک دانشگاه عمومی و دولتی با رنکینگ 7 در کشور کاناداست که در سال 1957 در انتاریو تاسیس شد. این دانشگاه میانگین 42000 دانشجو دارد که 22 درصد آنها در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت uwaterloo.ca مراجعه کنید.

وسترن

دانشگاه وسترن در شهر لندن انتاریو قرار دارد. این دانشگاه در سال 1878 تاسیس شد و از دانشگاه‌های معتبر کاناداست. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت uwo.ca مراجعه کنید.

دانشگاه ویندزور

این دانشگاه در سال 1857 در استان انتاریو تاسیس شد. زبان دانشگاه انگلیسی و رتبه آن 28 در کاناداست. دانشگاه دولتی بوده و سالانه بیش از 4000 دانشجو دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به uwindsor.ca مراجعه کنید.

آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در ادمونتون قرار دارد و یکی از مهمترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در کاناداست. این دانشگاه رتبه 4 در کانادا را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت alberta.ca مراجعه کنید.

بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا یک دانشگاه دولتی است که در سال 1916 تاسیس شد. این دانشگاه سالانه حدود 66000 دانشجو دارد و بورسیه‌های مختلفی برای دانشجویان خود در نظر گرفته است. سایت دانشگاه  ubc.ca است.

کلگری

دانشگاه کلگری در سال 1966 در آلبرتا تاسیس شد و یک دانشگاه عمومی است که رتبه 233 جهانی را دارد. این دانشگاه نیز بورسیه های مختلفی را به دانشجویان ممتاز اهدا می‌کند. سایت دانشگاه ucalgary.ca است.

کارلتون

دانشگاه کارلتون در سال 1942 در اتاوا تاسیس شد. این دانشگاه رتبه 323 جهانی را دارد و دولتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت carleton.ca مراجعه کنید.

کنکوردیا

دانشگاه دولتی کنکوردیا در سال 1974 در شهر مونترال تاسیس شد. این دانشگاه رتبه 477 جهانی را دارد. آدر سایت رسمی دانشگاه concordia.ca است.

دالهاوس

دانشگاه دولتی دالهاوس یا دالهاوزی در سال 1818 در نوا اسکوشیا تاسیس شد. این دانشگاه رتبه 289 جهانی را دارد. سایت دانشگاه به آدرس dal.ca است.

گلف

دانشگاه گولف در سال 1964 در انتاریو تاسیس شد. این دانشگاه دولتی بوده و رنکینگ 18 کانادا و 425 جهانی را دارد. آدرس سایت رسمی دانشگاه uoguelph.ca است.

مونترال

این دانشگاه در شهر مونترال استان کبک در سال 1878 تاسیس شد و دولتی است. دانشگاه منترال جزو 10 دانشگاه برتر کانادا بوده و رتبه 137 جهانی را دارد. سایت دانشگاه montreal.ca است.

تورنتو

دانشگاه تورنتو در سال 1827 در تورنتو تاسیس شد. این دانشگاه دولتی یکی از برترین دانشگاه های کاناداست و رتبه 25 جهانی را دارد. سایت دانشگاه به آدرس utoronto.ca است.

سایر دانشگاه‌های کانادا انتاریو (ontariotechu.ca) اتاوا (uottawa.ca) کویینز (queensu.ca) رجینا (uregina.ca) اکول پلی تکنیک (polymtl.ca) لاوال (ulaval.ca) مک گیل (mcgill.ca) مک مستر (mcmaster.ca) مانیتوبا (umanitoba.ca) مموریال (mun.ca)

آیا امکان اخذ بورسیه از این دانشگاه‌ها وجود دارد؟

امکان اخذ بورسیه از اکثر دانشگاه‌های معتبر کانادا بخصوص در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. فقط دانشگاه‌ها نیستند که بورسیه اهدا می‌کنند. امکان اخذ انواع بورسیه دولتی و خصوص در کانادا نیز وجود دارد. در مقاله بورسیه تحصیلی کانادا می‌خوانیم: اگر قصد پذیرش از دانشگاه‌های کانادا و اخذ بورسیه تحصیلی را دارید، باید بدانید، شرایط برای دریافت هر یک از انواع بورسیه در هر یک از مقاطع متفاوت است. حتی شرایط بورسیه دانشگاه‌های مختلف نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. پس بهتر است خودتان با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه مد نظر، شرایط را بررسی کنید اما به طور کلی یک دانشجو برای اخذ بورسیه کانادا باید شرایط زیر را داشته باشد.

● رزومه عالی تحصیلی و نمرات خوب

● مهارت بالا در زبان

● شرکت در برنامه‌های فوق برنامه و تشکلات و اجتماعات مختلف

● نوشتن مقالات علمی و تجربیات تحقیقاتی

کلام آخر

در مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا از کن اپلای می‌خوانیم: آماده شدن برای آینده و پیشرفت می‌تواند مرحله مهیجی از زندگی باشد. گزینه‌ها و راه‌های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد! برای گسترش افق دید و کسب تجربه‌ و موفقیت‌های بیشتر در زمینه تحصیلی، بسیاری از دانشجویان ترجیح می‌دهند در خارج از کشور تحصیل کنند. از میان کشورهای زیادی که برای تحصیل، دانشجویان بین‌المللی می‌پذیرند، کانادا در رتبه اول قرار دارد. در واقع طی چند سال گذشته تعداد دانشجویان بین‌المللی در این کشور به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اما چرا؟ دلایل بسیاری از شرایط ساده، مزایای زیاد و هزینه معقول وجود دارد. مهمترین قدم انتخاب دانشگاه است که در این مقاله سعی کردیم بهترین دانشگاه های کانادا را معرفی کنیم.

منبع: فردا

کلیدواژه: دانشگاه های کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، 

متن پیام دکتر ابراهیمی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چهاردهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بانک سپه آغاز فصلی نو در سپهر اقتصادی کشور و نوید‌بخش خودباوری و اتکاء به سرمایه‌های مادی و معنوی فرزندان این مرز و بوم است. نخستین و بزرگترین بانک کشور با گذر از نزدیک یک قرن تلاش و خدمت صادقانه، در نودونهمین سالروز تاسیس خود همچون درختی تناور ریشه در اعتماد عموم مردم و مشتریان گرانقدر خود دارد و نام، آوازه، قدمت، اعتبار، موفقیت‌ها و دستاوردهای آن بر بلندای نظام پولی و مالی کشور می درخشد.

بی‌تردید دوام و قوام بانک سپه بر همت بلند و اراده راسخ مدیران و کارکنان خدوم این بانک استوار شده و طی نود و نه سال فعالیت، به پشتوانه سرمایه بزرگ انسانی خود، با عبور از حوادث گوناگون و امواج پرتلاطمی همچون جنگ، تحریم، تنگناهای اقتصادی و سنگ‌اندازی‌های بدخواهان این ملک و مملکت، توانسته است سربلند و پرقدرت به مسیر خود ادامه دهد و بر قله‌های رفیع پیشرفت و افتخار بایستد.

خدمت به مردم، کسب دستاوردهای مختلف در شبکه بانکی کشور و تلاش برای شکوفایی اقتصادی و خودکفایی میهن عزیزمان، مدال افتخار و مایه مباهات بانک بزرگ و با اصالت سپه است؛ بانکی که امروز با نقش‌آفرینی در اقتصاد ایران اسلامی، پشتیبانی از اَبرپروژه‌های کلان ملی و حمایت از اقشار مختلف مردم، سرمایه‌ای بی‌بدیل برای کشور محسوب می‌شود.

اینک در نود و نهمین سالروز تاسیس بانک سپه، یاد، نام و اقدامات ارزشمند پیشکسوتان بانک به ویژه شهدای والامقام آن را گرامی می داریم و در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، هم پیمان می‌شویم که همه توان و تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیریم و از هیچ اقدامی در مسیر رشد، شکوفایی اقتصادی، خدمت به عموم هموطنان و عزت و سربلندی کشور دریغ نورزیم.
اینجانب فرارسیدن چهاردهم اردیبهشت ماه، سالروز تأسیس نخستین بانک ایرانی را به همه مدیران، کارکنان پرتلاش و مشتریان عزیز تبریک و شاد‌باش عرض می‌کنم و با تقدیر از تلاش‌های ارزنده شما گرامیان، سربلندی، توفیقات روزافزون و بهروزی بانک بزرگ سپه و کارکنان خدوم آن را از پیشگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

آیت اله ابراهیمی - مدیرعامل بانک سپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین دانشکده علوم خانواده ایران در دانشگاه تهران افتتاح شد
  • سردار آزمون و تاسیس آژانس هواپیمایی؛ بفرمایید تور روسیه! + عکس
  • ابراهیمی فرارسیدن سالروز تأسیس بانک سپه را تبریک گفت
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • یونس فضلی مسئول کوکیوان فدراسیون تکواندو کانادا شد
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • نیم قرن مجاهدت «فقیه مجاهد»/ از تاسیس شبکه ماهواره ای تا دانشگاه
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!