Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه از آمادگی وزارت ‌خارجه برای کمک به تسهیل مراودات تجاری ایران با کشورهای هدف از طریق منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدجلال‌الدین علوی امروز صبح امروز در حاشیه بازدید هیئتی از معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه از ‌‌ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعتی ‌استان البرز اظهار داشت: بخشی از این سفر به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام اختصاص داشت  و در این سفر در  مورد ظرفیت‌های آن با مدیران و مسئولان مربوطه گفت‌وگو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات و پتانسیل‌های گسترده موجود این منطقه ویژه اقتصادی در استان البرز در دیپلماسی اقتصادی کشور مغفول مانده است.

مازاد تجارت خارجی روسیه در ژانویه 2022 دو برابر شدقطع ارتباط روسیه با سوئیفت تجارت غیردلاری را افزایش می‌دهدرئیس جمهور در پاسخ به تسنیم: بندر امیرآباد به مرکز تجارت و صادرات منطقه تبدیل می‌شود/کشاورزی مازندران متحول خواهد شد/ تکمیل استادیوم شهید وطنی تا 4 ماه آینده

مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه بیان کرد: در این بازدید مقرر شد که در دیدارها و تعاملات بعدی گفت‌وگوهایی در خصوص راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های منطقه ویژه پیام در حوزه حمل بار و دیگر پتانسیل‌های مناطق ویژه به نفع دیپلماسی اقتصادی کشور و توسعه اقتصادی استان البرز داشته باشیم.

وی با اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای کمک به تسهیل مراودات تجاری ایران با کشورهای هدف از طریق منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: این سفر تجربه خوبی بود تا با امکانات البرز در منطقه ویژه اقتصادی پیام بیشتر آشنا شویم.

علوی با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از جمله حمل و نقل بار و پروازهای کارگو در خصوص استفاده از آن برای توسعه روابط با دیگر کشورها  گفت: در تعاملات با کشورهای همسایه به یقین در چارچوب ارتباط با برخی سازمان‌ها مانند اکو، اتحادیه اوراسیا و برخی دیگر از مراودات چندجانبه می توانیم از ظرفیت‌های حمل و نقل موجود در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر تجارتی مستلزم بهره برداری صحیح از ظرفیت های ترانزیتی است، افزود: خوشبختانه استان البرز در منطقه ویژه اقتصادی پیام و فرودگاه آن ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد، با توجه به این پتانسیل ها، کشورهای زیادی می‌توانند نامزد همکاری تجاری با ایران از طریق ظرفیت اقتصادی البرز باشند.

مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین المللی وزارت امور خارجه در بخش دیگری در خصوص دیدار با مسئولان اتاق بازرگانی البرز گفت: از سوی مسئولان مربوطه امکانات و ظرفیت‌های اقتصادی بی‌شماری از البرز تشریح شد که متاسفانه در دیپلماسی اقتصادی کشور آنچنان که باید مورد توجه نبوده است.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام منطقه ویژه اقتصادی وزارت امور خارجه استان البرز ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین

به گزارش جام جم آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات