Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد گفت: قیمت چرم آن نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده استاز مجموع مواد اولیه تولیدی کفش، ۶۰ درصد داخلی و ۴۰درصد وارداتی است که طی یک سال اخیر بیشتر این مواد بویژه چرم نوسان قیمتی زیادی داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، بازار شب‌های عید دارد به اوج گرمی خود می‌رسد و در روزهای باقی مانده خانواده‌ها تلاش دارند مایحتاج خود را خریداری کنند تا در تعطیلات نوروزی درگیر بازار و خرید نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری تسنیم در راستای پیگیری مطالبات مردمی طی یگ هفته گذشته اقدام به تهیه گزارش‌های میدانی از سطح بازار کرده و گلایه‌های مردمی را به گوش مسئولین رسانده است.

یکی از گلایه‌های مشترک مردم در این مدت افزایش قیمت پوشاک و کفش بود که قدرت خرید مردم را پایین آورده و بازار آن را نیز به سردی کشانده است.

مردم تنها نظاره‌گر هستند

محسن مرادی، نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: باید این واقعیت را بپذیریم که مردم توان خرید ندارند و فقط در بازار نظاره‌گر هستند.

وی ادامه داد:به نسبت سال قبل که برخی از تولیدکنندگان و پوشاک ما به دلیل شرایط کرونایی بسته بوده اند امسال به دلیل گرانی در بازارخبری نیست و میزان فروش تعدیل شده است.

بازارها و خیابان‌های شلوغ شهرستان بیرجند فرش قرمزی برای شیوع کرونا استفعالیت 200 هزار واحد صنفی در استان اصفهان/ بازار زیر ذره‌بین بازرسان رفتگزارش تسنیم از بازار شب عید مشهد/ التهاب، گرانی و نبود نظارت؛ مردم از این وضعیت ناراضی هستند

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک مشهد گفت: دلیل گرانی پوشاک که گلایه‌های مردمی را به همراه دارد افزایش قیمت مواد اولیه که به تناسب آن افزایش یافته می‌باشد.

مرادی عنوان کرد: البته این نکته را منکر نمی‌شویم که برخی از واحدها بی انصافی می‌کنند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهندکه در این راستا برای برخورد با آنها تیم‌های نظارتی را با همکاری دیگر نهادها تشکیل داده ایم.

وی افزود: متاسفانه پوشاک هفت برابر شده ولی توان مردم برای خرید افزایش نیافته است و بیشترین خریداران ما کارمندان و کارگران هستندکه با این عیدی‌ها و حقوق‌ها توان خرید را ندارند.

افزایش قیمت چرم دلیل گرانی کفش در بازار

محمد محمدی، رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره دلایل افزایش قیمت کفش در بازار اظهارداشت: پایه اصلی ساخت کفش، چرم است که قیمت آن نسبت به سال گذشته حدود 40 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: عوامل مختلفی می‌تواند روی قیمت کفش تاثیرگذار باشد که افزایش دستمزد کارگران و مواد اولیه ازجمله این عوامل هستند که در مجموع سبب شده قیمت کفش نسبت به گذشته رشد داشته باشد.

رئیس اتحادیه صنف کفاشان مشهد بیان کرد: از مجموع مواد اولیه تولیدی کفش، 60 درصد داخلی و 40درصد وارداتی است که طی یک سال اخیر بیشتر این مواد بویژه چرم نوسان قیمتی زیادی داشته است، دلیل عمده آن افزایش قیمت دلار بوده که نرخ‌های مواد اولیه تولید کفش را افزایش داده اما با کاهش نرخ دلار، قیمت مواد اولیه ثابت مانده و کاهشی نداشته است.

محمدی تصریح کرد:در طی برگزاری نمایشگاه‌ها در طول سال کفش تولیدی به فروش رسیده و آنچه در بازار وجود دارد؛ تولید جدید می‌باشد که افزایش قیمت‌ها روی آن تاثیرگذاشته است.

وی افزود:کاهش قدرت خرید مردم روی بازار کفش نیز تاثیرگذاشته و مردم در بازار فقط از این مغازه به آن مغازه می‌روند و فروشی صورت نمی‌گیرد در همین راستا برای کمک به مردم طرحی را آغاز کرده ایم تا اصناف نمایشگاه فروش فوق العاده داشته باشند وقیمت‌ها را کاهش دهند.

محمدی به قابلیت‌های بخش تولیدی کفش در مشهد اشاره کرد و گفت: از کفش‌هایی که در بازار عرضه می‌شود، 60 تا 70 درصد مربوط به تولیدات مشهد و دیگر کفش‌ها  مربوط به تولیدات شهرهای دیگر از جمله تهران و تبریز است.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس اتحادیه افزایش قیمت مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی صداوسیما محسن نصرپور اظهار کرد: ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات پنجشنبه ششم اردیبهشت در صداوسیمای خراسان رضوی برگزار می‌شود.

نصرپور افزود: همچنین برنامه تبلیغات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم به صورت رایگان توسط صداوسیمای خراسان رضوی تهیه و پخش خواهد شد.

وی افزود: هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد انتخابات استان هم در ضبط مناظرات نامزدها و برنامه‌های تبلیغاتی آنان نظارت خواهد کرد.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی و کاظم معتمدی فر دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابی مشهد و کلات، از ابتکار صداوسیما برای اجرای عدالت رسانه‌ای بین کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تشکر کردند و گفتند این کار نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های تبلیغات کاندیداها و شنیده شدن برنامه‌های آنها توسط مخاطبان داشته است.

کد خبر 747980

دیگر خبرها

  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد