Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:48:13 GMT

گفتمان مشترکی بین شورا و شهردار قزوین وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۹۴۷

گفتمان مشترکی بین شورا و شهردار قزوین وجود ندارد

ایسنا/قزوین یک عضور شورای شهر قزوین گفت: گفتمان مشترکی بین شورای شهر و شهردار قزوین وجود ندارد، شهردار صرفا زمانی در شورا حضور پیدا می‌کند که درخواستی داشته باشد در غیر این صورت به نطق و تذکرهای اعضای شورا بی‌توجه است.

فاطمه اشدری در جلسه علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته ۲۲ اسفندماه برگزار شد، تصریح کرد: شورای شهر باید به نظرات اعضای شورا اهمیت بدهد، در حال حاضر این گونه نیست و ریاست شورا به راحتی از نظرها و پیشنهادهای اعضای شورا می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از گذشته مرسوم است هر زمان که نماینده شورا نطق می‌کند، شهردار پاسخی می‌دهد اما در این دوره شهردار از ما می‌خواهد از مدیران شهرداری چیزی نپرسیم و چیزی نخواهیم، شهرار می‌گوید خودم پاسخگو هستم و به سوالات شما جواب می‌دهم اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: شهردار باید به نطق ما پاسخ دهد، اگر مسئله مطرح شده در نطق اشتباه است باید بگوید که این نطق اشتباه است، وقتی نطقی مطرح می‌شود شهردار می‌تواند در برابر آن از خود دفاع کند همانطور که در دوره‌های گذشته این امری مرسوم بود، اما شهردار به نطق‌های شورا توجهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است بی‌توجهی به نطق‌ها ادامه داشته باشد، از این به بعد نطقی در صحن خوانده نمی‌شود بلکه به صورت سه نفره آن نطق را مانند پیشنهادی به شورا ارائه می‌دهیم که مصوب شود و شهردار مجبور به پاسخگویی شود.

اشدری یادآور شد: شهردار هیچ‌گاه برای پاسخگویی در صحن شورا حاضر نشده است، هر زمان که شهردار در شورا حضور یافته صرف ارائه پیشنهاد یا درخواست خودش بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرداری و حضور جوانان با استعداد، از شهردار درخواست کردیم که از به کارگیری نیروهای بازنشسته خودداری کند، از طرفی نیروهای قراردادی یا مدت معین نمی‌توانند احراز پست داشته باشند اما این اتفاق در شهرداری افتاده است.

این عضو شورا تاکید کرد: گفتمانی بین شورا و شهردار وجود ندارد باید در این مورد تدبیری اندیشده شود، شهردار باید به تذکرات، نطق‌ها و صحبت‌های اعضای شورا توجه کند.

معاونین شهردار شرایط احراز پست را ندارند

محسن حق شناس، نایب رئیس شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: به شهردار قزوین گفتم که معاونین انتخاب شده توسط شهردار، شرایط احراز پست را ندارند از این رو یک نامه تهیه کردم، اعضای شورا که با من موافق هستند نیز می‌توانند این نامه را امضا کنند تا بتوانیم به این مسئله رسیدگی کنیم.

شورا نباید در انتصابات دخالت کند

حسین صلح‌جو، دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز خاطرنشان کرد: ما به دنبال این نیستیم که ببینیم مدیری که آمده دارای چه نوع قراردادی است، باید ببینیم توانایی کار کردن دارد یا خیر، شورا نباید در انتخاب مدیران ورود پیدا کند.

وی تصریح کرد: صرفاً عملکرد مدیر برای ما دارای اهمیت است هر مدیری که کار نمی‌کند فارغ از نوع قرارداد باید از شهرداری برود، ما نباید در انتخاب مدیران و معاونین شهردار اظهار نظر کنیم.

شهردار موظف به پاسخگویی به نطق‌ها نیست

فرج‌الله فصیحی رامندی، رئیس شورای شهر قزوین نیز در این خصوص بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی این است که اعضای شورا تصور می‌کنند نطق‌ها و تذکراتشان باید توسط شهردار اجرایی شود در حالی که شهردار زمانی موظف به اجرای آن‌ها است که از طریق مصوبه به او ارجاع شود.

وی ادامه داد: اگر شما بارها تذکر دادید اما شهردار توجهی نکند این به معنای بی‌توجهی نیست ما باید از طریق مصوبه به شهردار ارجاع دهیم و نباید انتظار داشته باشیم تمام تذکرات اجرایی شود.

رئیس شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: هرکدام از اعضا اظهارنظری دارند اما این انتظار که همه اظهارنظرهای ما توسط شهرداری اجرا شود درست نیست، نماینده شهردار در شورا حضور دارد و می‌تواند پس از مشورت با شهردار به این موارد پاسخ دهد بنابراین نباید انتظار داشت که شهردار به نطق‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی قزوين شورای شهر قزوین شورای شهر قزوین اعضای شورا نطق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی این همایش که باحضور حجت الاسلام والمسلمین جواد تقی‌پور امام جمعه شهرستان، بهروز محبی نجم آباد نمایند شهرستان در مجلس شورای اسلامی، ابراهیمی فرماندار، احمدی زاده عضو شورای شهر جغتای وشورای عالی استان‌ها در محل هتل رضا جغتای برگزارشد امام جمعه جغتای در خصوص اهمیت مشورت گفت: خداوند در قرآن به مشورت سفارش کرده طوری که یک سوره به نام شورا در قرآن نامگذاری شده است.
 حجت الاسلام تقی پور با اشاره به آیات قرآن عنوان داشت که خداوند در قرآن می‌فرماید: هر قومی که مشورت نکرد هلاک شد.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورا گفت: با یک چشم بر هم زدن سه سال از خدمت شما در مجموعه شورا گذشت و یک سال دیگر باقی مانده و فراموش نکنیم که خداوند یکی از سوال‌هایی را که در قیامت از ما می‌پرسد از لحظه لحظه عمر مان است پس از مدت عمر شورای باقی مانده از اختلاف پرهیز کنید و اگر در طول عمر باقی مانده شورایی به این نتیجه رسیده اید که دیگر نمی‌توان با کار شورایی همراهی داشته باشید میدان را برای خدمت دیگری فراهم کنید.

احمدی زاده عضو شورای شهر جغتای و نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها نیز در خصوص تحقق شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده به نقش مردم اشاره کرد و گفت: اگر به سخنان رهبر انقلاب در طول سال گذشته دقت کنیم بحث نقش مردم همیشه مد نظر ایشان بوده است.

عضو شورای عالی استان‌ها در اهمیت کار شورایی افزود: در کشورما شورا‌ها رکن چهارم و مجلس دوم نامیده می‌شود که با ارائه یک طرح خوب که شاید از مجموعه شورای یک روستای کوچک سرچشمه بگیرد میشود به عنوان یک لایحه به مجلس ارائه شود.

دبیر شورای شورای عالی استان‌ها به قسم یاد کردن اعضای شورا اشاره کرد و گفت: فراموش نکنیم برای خدمت و در قبال مردم قسم یاد کرده‌ایم و باید در درگاه خداوند پاسخگوی قسم خود باشیم.

ابوالقاسم ابراهیمی فرماندار شهرستان جغتای نیز با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در سطح شهرستان گفت: بحمدالله در طول این مدت با همدلی و همراهی توفیقات خوبی را برای شهرستان شاهد بودیم و امیدواریم که با همدلی و همراهی مدت باقیمانده نیز شاهد تحول و پیشرفت باشیم.

 فرماندار جغتای خطاب به بهروز محبی نجم اباد نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته شهرستان جغتای رتبه اول استان در تحویل گندم به دولت را داشته الان نیز همین سربازان خط تولید تقاضای عدم خاموشی چا‌ههای کشاورزی را دارند تا بتوانند در تولید همانند سنوات گذشته پیشتاز باشند.

در پایان شورای روستا‌های فریمانه دستوران و حطیطه از بخش مرکزی و شورای روستا‌های حسین آباد رحیم خان، راه چمن و خلیل آباد از بخش هلالی به عنوان شورا‌های برتر انتخاب و هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند.

 

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • همایش هفته شورا‌ها در جغتای برگزار شد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • سامان احتشامی در تالار رودکی کنسرت می دهد/ پایان یک غیبت طولانی
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟