Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@15:30:43 GMT

راه اندازی کلینیک کسب و کار در همدان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۵۹۹۱

راه اندازی کلینیک کسب و کار در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صمت استان همدان از راه اندازی کلینیک کسب و کار در سال آینده خبر داد و گفت:در این کلینیک صنایعی که به هر نحوی فعال نیستند، توسط مشاورین و متخصصان درمان و فعالیت آن‌ها از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا؛ احمد شانیان با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا؛ اظهار کرد: راه اندازی کلینیک کسب و کار در سال آینده با قوت بیشتری پیگیری می‌شود و در این کلینیک هر یک از صنایع مشکلات خود را مطرح می‌کنند و مشاورین و متخصصان با تشکیل کمیته تخصصی مشکل صنعت مورد نظر را بررسی کرده و در راستای حل و فصل کردن این موانع تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی صنایع به صورت نیمه فعال بوده و امروز با ظرفیت کمتری در حال ارائه خدمات و فعالیت هستند که در تلاش هستیم با راه اندازی کلینیک کسب و کار و مشاوره به آن‌ها بتوانیم ظرفیت این واحدهای تولیدی را افزایش دهیم.

شانیان به شرکت فنر سازان اشاره کرد و گفت: این واحد تولیدی با ظرفیت ۳۰ درصدی در حال فعالیت است که با رایزنی‌های انجام شده ظرفیت آن در آینده نزدیک به ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر کل صمت یادآور شد: فرهنگ استفاده از مشاوره در همدان بسیار ضعیف است و متاسفانه افراد خود را دانا  و توانمند در حل همهم مسائل می‌دانند در حالی‌که باید در هر حوزه از متخصصان آن کمک گرفت و کلینیک کسب و کار از مشاوران و اساتید مجرب در حوزه صنعت دعوت بعمل می‌آید تا بتوانند با هم‌فکری مشکلات واحدهای تولیدی را حل کرده و به چرخه تولید بازگردانند.

صنایع به مشاوران اعتماد کنند

شانیان با بیان اینکه راه‌اندازی این کلینیک به توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه کمک خواهد کرد، افزود: زمانی می‌توانیم در کلینیک کسب و کار موفق باشیم که به اساتید دانشگاه‌ها  و مشاوران اعتماد داشته باشیم و این موضوع نیازمند ترویج فرهنگ مشاوره است.

وی به اهمیت به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه ها در صنایع اشاره کرد و گفت: در ابتدا باید صنایع رشته‌های مورد نیاز خود را شناسایی و اعلام کنند، همچنین دانشگاه بر اساس سند چشم‌انداز توسعه و متناسب با نیاز صنایع اقدام به جذب دانشجو کند و در این صورت می‌توان گفت دانشگاه‌ها و صنایع در ایجاد ارتباط موفق عمل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده واحدهای تولیدی در استان مورد پایش قرار خواهند گرفت که این امر به علت دسترسی راحت‌تر از شهرک‌های صنعتی آغاز می‌شود تا بتوانیم به طور دقیق تعداد واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل را مشخص کنیم و در راستای احیای آن‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

مدیرکل صمت استان اضافه کرد: هشت واحد در شهرک‌های صنعتی توسط بانک تملیک شده که در تلاشیم مشکلات آنها با بانک‌ها را رفع کنیم، همچنین ۹۶ واحد در تعطیلی کامل به سر می‌برند که هر یک به علت‌های مختلفی به تعطیلی کشیده شده که مالکان آن‌ها را برای ارائه توضیحات به صمت دعوت خواهیم کرد تا بتوانیم این واحدها را به چرخه تولید بازگردانیم.

تامین، توزیع و نظارت بر کالاهای اساسی به جهادکشاورزی واگذار شد

شانیان به واگذاری تامین و توزیع کالاهای اساسی به جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: همیشه ناهماهنگی بین تامین، توزیع و نظارت بود که یکی از تصمیمات درست و به جا گرفته شد و زنجیره به هم متصل شد و در نهایت این وظیفه مهم به جهاد کشاورزی واگذار شد.

وی با اشاره به تمدید پروانه معادن در همدان اظهار کرد: معادن باید برای تمدید پروانه ۱۸ ماه قبل اقدام کنند و اگر در مهلت مقرر نسبت به  تمدید پراونه اقدام نکنند پروانه فعالیت وی باطل شده و  معدن مورد نظر به دولت واگذار می‌شود و  دولت نیز برای واگذاری معدن مزایده برگزار می‌کند.

شانیان تصریح کرد: میزان برداشت در معادن باید قانونی باشد و نیازمند نظارت هوشمند در این زمینه هستیم تا برداشت‌های غیر مجاز از معادن را به حداقل برسد.

وی در ادامه به معدن شن و ماسه در سد اکباتان اشاره کرد و  گفت: فعالان در این عرصه مجوز برداشت و برخی نیز پروانه بهره برداری دارند، همچنین معدن پرشین یاقوت جزء اولین معادنی است که برای احیای آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

آموزش زیر بنای توسعه است

مدیرکل صمت با بیان اینکه همدان در خصوص معدن سنگ‌های نیمه قیمتی و قیمتی در وضعیت خوبی قرار دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های داخلی استان به بهترین شکل استفاده کنیم و تنها خود را محدود به وجود ظرفیت‌های موجود نکنیم، می‌توانیم همدان را به عنوان پایلوت در نظر بگیریم و برنامه‌های آموزشی برای فعالیت معادن یا بازارچه‌های محصولات سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در همدان داشته باشیم.

شانیان با بیان اینکه آموزش زیر بنای توسعه است، تصریح کرد: در استان همدان پتانسیل‌های زیادی وجود دارد و می‌توان از این پتانسیل‌ها به بهترین شکل استفاده کرد.

خواسته های مدیر کل صمت از سفر رئیس جمهور به همدان

مدیر کل صنعت، معدت و تجارت استان همدان گفت: در سفر رئیس جمهور به همدان خواستار فراهم کردن زیرساخت‌های صنعتی هستیم که بتوانیم به قطب صنایع بزرگ در کشور تبدیل شویم چرا که با احداث نیروگاه‌ها زیرساخت‌های فعالیت و توسعه صنایع فراهم می‌شود.

شانیان به نظارت بر شرکت‌های آسانسوری اشاره کرد و گفت:  استانداردهای آسانسورها بر عهده اداره کل استاندارد بوده اما نظارت بر این حوزه بر عهده صمت است و اگر شهروندی شکایتی در خصوص ارائه خدمات آسانسوری دارد می‌تواند از طریق سامانه ۱۲۴ موضوع را  اطلاع دهد و کارشناسان نیز موضوع را در اسرع وقت بررسی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۸۴ طرح و پروژه برای سال آینده در دست اقدام است، عنوان کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد افتتاح این طرح‌ها باشیم و سرمایه‌گذاران را برای اجرای این پروژه‌ها تشویق کنیم، اما در این میان برخی افراد تنها به دنبال دریافت جواز بهره‌برداری هستند که بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند که این موضوع نیازمند ایجاد فرهنگ است.

محصولات داخلی را صادرات محور کنیم

وی به افزایش کیفیت تولید کالاهای داخلی اشاره کرد و افزود: محصولات ایرانی باید صادرات محور باشند چرا که در این صورت می‌توانند در فضای رقابتی موفق عمل کنند.

مدیرکل صمت با بیان اینکه در طرح تامین مالی زنجیره‌ای مبلغ تسهیلاتبه جای فرد به واحد تامین‌کننده مواد اولیه پرداخت می‌شود، اظهار کرد: در این صورت علاوه بر تامین نیاز هر دو شرکت جلوی سوءاستفاده ها هم گرفته خواهد شد.

شانیان به طرح خرید شفاف در همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان در اجرای طرح خرید شفاف جزء استان‌های برتر بوده که در این راستا شهروندان می‌توانند توان خرید بهتری داشته باشند و اکنون در حال اجرای مرحله دوم آن هستیم.

وی به روحیه جوانی در کار اشاره کرد و گفت: جوانان پتانسیل‌های ویژه‌ای دارند که شاید یک فرد با سن بالاتر نداشته باشد، شجاعت، صحبت‌های بی مهابا و روحیه مطالبه‌گری از ویژگی‌های جوانان است که می‌توان از آن‌ها به بهترین شکل در فضای مدیریتی بهره برد.

شانیان در پایان صحبت‌های خود  به جهاد تببین اشاره کرد و گفت: حوزه جهاد تببین به تعامل ما با رسانه‌ها بر می‌گردد، عرصه خبر و رسانه بسیار مهم است و این موضوع برکسی پوشیده نیست و هرکسی در هر عرصه‌ای فعالیت می‌کند باید فضای رسانه را با خود همراه داشته باشد، چرا که در حال حاضر جنگ‌ها جنگ رسانه است و مقام معظم رهبری بر جهاد تببین تاکید بسیار زیادی دارد، رسانه‌ها باید ضمن حفظ امانت‌داری و صداقت از اغراق‌دوری کنند، نباید فعالیت‌های مثبت نادیده گرفته شوند و امیدواریم همکاری ما با رسانه‌ها تا زمانی که این میز به امانت سپرده شده بتوانیم به نحو احنست انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی کلینیک سازمان صمت راه اندازی کلینیک کسب و کار اشاره کرد و گفت سال آینده استان همدان مدیرکل صمت کل صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، حضور در نمایشگاه‌ها و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری در زمینه محصولات صنایع غذایی در کشورهای روسیه، چین، هندوستان، پاکستان، اندونزی و قزاقستان در دستور کار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • فیلم/ آتش‌سوزی در کارخانه صنایع نظامی «دیل» در برلین
  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • فرصت‌های صادراتی محصولات صنایع غذایی
  • کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی
  • درس‌هایی برای روانپزشکان از پروژه‌های کنترل ذهن سیا
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • اتوبوس گردشگری گرگان راه اندازی می شود