Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای امنیت کشور گفت: مقامات آمریکایی در شکست مفتضحانه راهبرد فشار حداکثری اعترافی تاریخی کردند که عامل این شکست، تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم عزیز و تأسی به شهداست.

وزیر کشور می گوید با تأکید بر پاسخ قاطع ایران به هرگونه توطئه دشمنان پاسخ قاطعی داده است و دشمن این موضوع را فهمیده است اما باز به‌اشتباه گمان می‌کند می‌تواند عزیزی از ما را به شهادت برساند و بی‌پاسخ بماند؛ هیهات، این‌چنین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وحیدی می گوید آنچه دشمن باید بیش از هر زمانی بداند این است که ملت سربلند و رزمندگان بزرگ ما هرگز در رصد توطئه‌های دشمنان و پاسخ لازم به آنها، باز نخواهد نشست و این‌گونه نیست که دسیسه‌ها و خسارت‌های دشمنان را فراموش کند.

به گفته وزیر کشور امروز همه یکدست و یکپارچه به‌دنبال تحقق اهداف آرمان‌های بلند اسلامی هستیم و راه شهدای عزیز با قدرت ادامه می‌یابد.

وزیر کشور می گوید خدای متعال را شکر می کنیم از اینکه "در نظامی مقدس با آرمان‌های بلند و مسیر پرافتخار شهدا زندگی می‌کنیم"،شهدا شمع راه بشریتند.

‌به گفته وحیدی شهید کسی است که از خود رهیده و به خدا پیوسته است، و می توان این جمله شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را یادآور شد که شهدا اول در زندگی شهیدند و بعد شهید می‌شوند.

وزیر کشور با استناد به خطبه حضرت امیرالمؤمنین(ع) می گوید اگر نبود آن اجلی که خداوند برای آنها قرار داده بود؛ چشم‌به‌هم‌زدنی ارواح بزرگ آنها در این جسم‌ها قرار نمی‌گرفت، پس شهید قبل از اینکه شهید شود؛ شهید است چون پرواز را آموخته و آماده پرواز است.

به گفته وحیدی در وصیت‌نامه شهید باکری که او را "جان آذربایجان" نامید، آمده است "چقدر لذتبخش است که انسان برای دیدار پروردگارش آماده باشد."

وزیر کشور دلدادگی شهدا به خدا را نشان موحد بودنشان می داند و می گوید با گذشت ۳۷ سال عشق، محبت و خاطرات شهید باکری در دل مشتاقان و پیروانش و کسانی که دل به راه او داده‌اند، همچنان زنده است.

به گفته وحیدی  "باید قدردان و سپاسگزار شهدا باشیم و با تمام وجود یادشان را گرامی بداریم"،شهدا به ما آموختند در مسیر هدایت، سعادت و حیات طیبه چگونه قدم برداریم.

به گفته وی شهید باکری،این شهید بزرگوار مخلص، شجاع، عارف، مجاهد، متفکر، متوکل و متواضع بود.

وزیر کشور همچنین با یادآوری فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص "جهاد تبیین" می گوید که از جمله بیّنات انقلاب اسلامی، شهدا هستند و بخشی از این جهاد به این امر مربوط می‌شود که چگونگی حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی در مسیر رشد و توسعه تبیین شود.

به گفته وزیر کشور شهدا دلیل روشن حقانیت انقلاب اسلامی هستند و آیا نباید به روشنی مسیر انقلاب اسلامی که چنین فرزندانی را در دامن خود پرورانده است، پی ببریم؟ شهید باکری یکی از نخبگان شهداست و مسیر این شهید عزیز نشان می‌دهد راه انقلاب اسلامی، راهی درست، صحیح و در مسیر الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس سردار شهید شهید باکری جشنواره شهدا انقلاب اسلامی شهید باکری وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

به گزارش ایرنا، دیوید کامرون روز سه‌شنبه در نشست کمیته روابط بین‌الملل و دفاعی پارلمان انگلیس عنوان کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل در فهرست تحریم‌های این کشور قرار دارد و شناسایی آن به عنوان سازمان تروریستی به مصلحت نیست.

وی ادعا کرد: تمام کارهایی را که باید انجام دهیم تا بر ایران فشار بیاوریم و مطمئن شویم جایی که آنها غیرقانونی عمل می کنند، می توانیم علیه آنها اقدام کنیم، در نظام تحریمی‌ ما لحاظ شده است. اما وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه روابط دیپلماتیک انگلیس و ایران در مقطع کنونی «نسبتاً مختصر» است اما هشدار داد که شناسایی سپاه به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی، به این روابط پایان می دهد.

کامرون عنوان کرد:‌ «وقتی صحبت از تلاش برای متوقف کردن تشدید درگیری‌ها می‌شود، وقتی صحبت از ارسال پیامی مستقیم به ایرانی‌ها می‌شود... من می‌خواهم خودم با آن‌ها گفت‌وگو داشته باشم، نمی‌خواهم به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم، آیا می توانید به ایرانیان این پیام را ارسال کنیم؟»

وی افزود: «به نظرم این اقدام (افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی) به نفع بریتانیا نیست، این اقدام نه تنها رویکرد ما را تقویت نمی‌کند که از بسیاری جهات آن را تضعیف می کند.»

وزیر امور خارجه انگلیس دو هفته پیش هم در سفر به سرزمین‌های اشغالی خطاب به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود که دولت لندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان سازمان به اصطلاح تروریستی شناسایی نخواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها کامرون به نتانیاهو این طور گفته است: وزیر امور خارجه ایران دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با هم گفت‌وگو کنیم. بنابراین تحریم سپاه کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

بحث افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد رسمی نظامی ایران، به فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس، در مقطعی از ناآرامی‌های آذر ۱۴۰۱، به سوژه رسانه‌های غربی تبدیل شد. این طرح غیرقانونی به‌واسطه تحرکات گروه‌های ضد انقلاب و حمایت لابی رژیم صهیونیستی به محافل سیاسی هم راه‌پیدا کرد اما با شکست مواجه شد.

مقام‌های دولت انگلیس همان زمان اعلام کردند که چنین اقدامی به مصلحت روابط دیپلماتیک دو کشور نیست و تمایلی به تشدید روابط با ایران ندارند. با این حال گروه های وابسته به رژیم صهیونیستی هر از گاهی تلاش می‌کنند تا این طرح شکست خورده را احیا کنند.

چندی پیش گروه دوستی پارلمانی انگلیس-اسرائیل طی نامه‌ای خطاب به نخست وزیر انگلیس، این درخواست غیرقانونی را دوباره تکرار و ادعا کرد که اقدامات فرامرزی سپاه، باعث نگرانی جامعه انگلیس شده است.

در همین پیوند سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس ضمن محکوم کردن تلاش‌ها برای سیاه‌نمایی سپاه اعلام کرد که این فشارها از سوی عناصری اعمال می‌شود که درصدد کاهش و تخریب روابط ایران و انگلیس هستند.

سفارت کشورمان در بیانیه‌ای برای نشریه میدل‌ایست‌آی نوشت: ما معتقدیم که فشار برای تحریم سپاه تحت تأثیر بازیگران خارجی، به ویژه رژیم اسرائیل است که سابقه خصومت با ایران دارد. این تلاش به جای ارتقای صلح و ثبات در منطقه، در خدمت تشدید تنش ها و ایجاد تقابل است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در مقابله با «تهدیدات تروریستی و گروه های افراطی» خاورمیانه، نقش بسیاری مهمی را ایفا کرده است، افزود: «اتهامات تروریستی علیه سپاه فاقد دلیل و مدرک است و با گرایش‌های سیاسی مطرح می‌شود.»

تحلیلگران در انگلیس هم معتقدند که قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، تنش‌ها بین لندن و تهران را در میان تحولات غرب آسیا تشدید و هر گونه امید در خصوص تلاش‌های دیپلماتیک برای نجات توافق سال ۹۴ را پیچیده خواهد کرد. از این رو به نظر می‌رسد که انگلیس تمایلی به چنین اقدام تنش‌زایی ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • عملیات وعده صادق فخر اسلام و مسلمین بود
  • ولایت‌محوری گام نهادن در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها