Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@18:12:47 GMT

تکمیل بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز اولویت است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۶۰۳۴

تکمیل بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز اولویت است

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به اینکه سلامت جامعه کارگری ضامن رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است، گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان شماره دو تامین اجتماعی شیراز و ایجاد درمانگاه‌های کارگری در سطح شهرستان‌های استان با جدیت در حال پیگیری است.

محمدهادی ایمانیه عصر یکشنبه ۲۲ اسفند در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه فارس و آیین تجلیل از خانه‌های بهداشت برتر کارگری و کارفرمایان سلامت محور این استان گفت: بیش از ۷۰۰ هزار کارگر در سطح استان فارس وجود دارد که با احتساب خانواده آنها بیش از نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند و ارائه خدمت شایسته به این گروه عظیم، خدمت به اکثریت اهالی فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه با بیان اینکه جلسات کارگروه‌های اقتصادی استان از جمله رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری با جدیت دنبال و ۸۰ درصد مصوبات این کارگروه‌ها عملیاتی شده است، از همکاری مناسب دستگاه قضا و بانک‌ها برای رفع موانع تولید در این استان یاد و اضافه کرد: شخصا تعهد می‌دهم که در سال ۱۴۰۱ نیز مدیریت ارشد فارس حامی واقعی و جدی تولید باشد.

او با اشاره به رشد حدود ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده، گفت: کارفرمایان و تولیدکنندگان فارس نگران این مسئله نباشند چون قطعا با همت کارگران سختکوش استان این موضوع جبران خواهد شد زیرا اگر معیشت کارگر بهبود یابد قطعا انگیزه کار در استان نیز بالا خواهد رفت و از طرفی دیگر نیز مدیریت ارشد استان فارس نیز پشتوانه آنها است و قطعا موانع اداری از پیش پای تولید برداشته خواهد شد.

ایمانیه همچنین مسئله سلامت جامعه کار و تلاش را امری مهم دانست و ضمن بیان اینکه باید در همه واحدهای تولیدی و کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر استان فارس خانه بهداشت کارگری تاسیس شود، اضافه کرد: تکمیل و تجهیز بیمارستان شماره دو تامین اجتماعی شیراز و ایجاد درمانگاه‌های کارگری در سطح شهرستان‌های استان با جدیت در حال پیگیری است زیرا سلامت جامعه کارگری ضامن رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است.

او در ادامه از وجود رکود در بعضی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز سخن گفت و وعده پیگیری این مسئله و رفع موانع این واحدها را داد تا زمینه اشتغالزایی و تولید مناسبی در سطح استان فراهم شود و گفت: رونق صنعت ساختمان این استان زمینه جهش مسکن را فراهم می‌کند که در این راستا باید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح فارس ایجاد شود.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در ادامه این مراسم، کارگران را نقش آفرینان عرصه اقتصادی دانست که با شرایط موجود حماسه‌ای بی نظیر خلق کرده‌اند و گفت: براساس ماده ۱۹۵ قانون کار، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هرساله نخبگان جامعه کار و تولید از جمله مخترعان و مبتکران این حوزه را شناسایی و به جامعه معرفی می‌کند.

وحید خداپرست افزود: ثبت نام متقاضیان جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه هر ساله با اعلام رسمی در سه بخش صنعت،خدمات و کشاورزی از طریق سامانه‌ انجام و سپس تقاضاها داوری و منتخبین پس از بازدید حضوری مشخص و برترین‌های استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر فارس همواره جزو برترین‌های ملی این جشنواره بوده، گفت: انتخاب کارگران ،گروه‌های کار و واحدهای نمونه فارس در دوره‌های مختلف جشنواره ملی امتنان نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: مجموعا ۲ هزار و ۳۶۱ نفر در سطح این استان برای شرکت در سی و دومین جشنواره امتنان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۷۲ نفر برای شرکت در بخش کارگر نمونه صنعت، هزار و ۱۲۹ نفر بخش خدمات و ۲۶۹ نفر بخش کشاورزی ثبت نام کردند، ۱۸ گروه کار و ۹۱ واحد نمونه نیز در این دوره جشنواره امتنان فارس به بخش داوری راه یافتند.

افزایش حقوق موجب تعدیل نیروی کار نشود

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار فارس نیز در این مراسم از دغدغه کارگران استان در زمینه تعدیل نیرو توسط کارفرمایان در پی افزایش حدود ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد سخن گفت و اظهار داشت: کارگران بعنوان سرمایه و مولدان عرصه تولید ،نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور دارند.

مهرزاد مویدی امنیت شغلی کارگران را موضوعی مهم بیان و با اشاره به افزایش خرسند کننده حقوق کارگران برای سال جدید، در عین حال نگرانی از تعدیل نیروی کار به دلیل این افزایش دستمزد را یادآوری و خاطرنشان کرد: کاسته شدن دغدغه معیشت، راهکاری اثرگذار در رونق تولید است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شيراز اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس قانون کار استانی سیاسی جشنواره امتنان جامعه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه

احمد رضا حیدرنیا مدیرعامل محترم شرکت پتروشیمی شیرازطی پیامی روز کارگر را تبریک گفت متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

با سلام و احترام و تبریک روز کارگر به تمامی کارگران خدوم و زحمتکش ایران اسلامی

همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "کارگر مظهر تلاش و استقامت و قوام و اساس هر جامعه‌ای است. " ما در پتروشیمی شیراز مفتخریم که در کنار چنین انسان‌های شریف و فداکاری کار می‌کنیم که در تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت هم" نقش‌آفرینی بی‌بدیلی داشته‌اند.

۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر، فرصتی مغتنم برای قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه کارگران عزیز در تمامی عرصه‌ها، به ویژه در مجموعه پتروشیمی شیراز است.

کارگران پتروشیمی شیراز با تعهد، تخصص و روحیه مشارکت خود، در سال جهش تولید، گام‌های بلندی در راستای افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات و رونق اقتصادی کشور برداشتند. صبر، استقامت، ابتکار و خلاقیت این عزیزان در تمامی مراحل تولید، از فرآوری و تبدیل آنها به محصولات نهایی، ستودنی و قابل تحسین است.

ما در پتروشیمی شیراز همواره بر حفظ کرامت انسانی کارگران، ارتقای سطح رفاه و معیشت آنان و ایجاد محیطی امن و سالم برای کار اهتمام داشته‌ایم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

 همچنین با برنامه‌ریزی‌های مدون و حمایت‌های همه‌جانبه، زمینه‌های لازم را برای مشارکت هر چه بیشتر کارگران در فرآیند تولید و تصمیم‌گیری‌ها فراهم خواهیم کرد.
امیدوارم در سایه همدلی، تلاش مضاعف و مشارکت همگانی، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی کشور، تحقق کامل شعار "جهش تولید با مشارکت هم" و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • نقش برجسته کارگران در جهش تولید
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین