Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصرایران؛ مصطفی داننده- 81 انسان توسط عربستان در یک روز اعدام شده‌اند. خبر دردناکی که در میانه خبرهای حمله نظامی روسیه به اوکراین( قابل توجه سفیر مسکو در تهران) گم شد. این رفتار از سوی عربستان نشان می‌دهد، که حوکت این کشور همچنان خوی دیکتاتوری و خون آشامی خود را دارد حتی اگر در ظاهر خود را آزاد نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خوی این حکومت در ماجرای جمال خاشقچی هم به خوبی خود را نشان داد. مخالفان جایی در گفتمان به ظاهر آزاد آل سعود ندارد و مرگ پایان سرنوشت کسانی است که علم مخالفت با عربستان سعودی را بر می‌دارد.

جهان هم طبق عادت به دلیل مبادلات اقتصادی و سیاسی، چشم خود را بر روی جنایت‌های این رژیم می‌بندد و انگار نه انگار جوی خون در قلب خاورمیانه جاری شده است. رفتار دنیا در برابر نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف آدمی را یاد معروف‌ترین جمله کتاب قلعه حیوانات، اثر "جورج اورول" می‌اندازد که « همه با هم برابرند، اما برخی برابرترند.»

البته که جنگ اوکراین نشان داد که نگاه جهان به مسائل سیاسی، آنگونه نیست که نشان می‌دهند و در زمان خودش همه مسائل با ربط و بی‌ربط را به هم وصل می‌کنند تا سیاست‌های خود را اعمال کنند. نمونه بارزش همین تلاش برای جدا کردن سیاست از ورزش بود که ناگهان با بروز بحران اوکراین، سیاست با یک پرش طول وسط سیاست افتاد و ورزشکارانی که هیچ نقشی در تصمیمات جنایتکارانه کرملین ندارند از حق ابتدایی‌شان یعنی ورزش کردن در عرصه جهانی محروم شدند.

البته عربستان این یکه تازی خود را مدیون دیپلماسی ضعیف ایران است. شاید اگر ما دیپلماسی قدرتمندی داشتیم و با جهان بیشتر دوست بودیم، می‌توانستیم از ابزار سیاست خارجی علیه جنایت عربستان استفاده کنیم. الان هم دیر نیست. باید سروصدا کرد تا جهان متوجه این جنایت شود.

آنهایی که می‌گویند چه احتیاجی به دوستی با جهان است و کشورهایی مثل روسیه و چین برای ادامه حیات ما کفایت می‌کند، بهتر است این روزها را ببیند. در دنیای امروز نمی‌شود با تعداد دوستان محدود زندگی کرد.

اتفاقات اخیر نشان داد که داشتن رویای دنیای بدون جنگ و خونریزی، به این زودی‌ها محقق نخواهد شد و جهان همچنان تشنه خون است. و کاش حرف سهراب سپهری را ما مردم جهان گوش می‌کردیم و به جای مردان سیاست، درخت می‌کاشتیم تا حداقل حال خودمان در این کره خالی کمی بهتر از امروز باشد. الان فرصت خوبی است که با هم بخوانیم که «یک روز خوب خواهد آمد...»

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیولی: اینتر با قوی‌ترین تیم فقط دوبار قهرمان شد!

به گزارش "ورزش سه"، میلان شنبه شب در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و چهارم سری آ ایتالیا باید در ورزشگاه خانگی یوونتوس برابر این تیم به میدان برود و بازی نسبتا دشواری را برابر این حریف قدیمی پیش رو خواهد داشت.

عملکرد نه چندان خوب روسونری در رقابت‌های این فصل باعث شده است که انتقادهای بسیاری از کادر فنی و بازیکنان این تیم مطرح شود و شرایط پس از مسجل شدن قهرمانی اینتر با کسب پیروزی برابر این تیم در دربی شهر میلان در هفته‌ای که گذشت برای آنها بسیار سخت‌تر شده است.

پیولی دقایقی قبل در نشست خبری پیش از بازی برابر یوونتوس حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران درباره این بازی و شرایط تیمش پاسخ داد.

سرمربی میلان با اشاره به فشردگی برنامه تیمش در ماه آوریل گفت:«شرایط قطعا باید همینطور باشد و اهمیت این بازی برای ما بسیار زیاد است که متاسفانه به دلیل نتایج نه چندان خوب اخیر بیشتر هم شده است. تمرکز ما باید روی این باشد که بتوانیم فصل را در جایگاه دوم به پایان ببریم. حالا ۱۰ روز سخت را در پیش داریم.

ما نمی‌توانیم با وجود ناراحتی‌ای که از آن رنج می‌بریم و ناامیدی‌ای که به هواداران‌مان دادیم متوقف شویم. بنابراین، باید اشتیاق خودمان را برای بازسازی نشان دهیم و منسجم بمانیم و ثابت کنیم که انگیزه بسیاری برای دیدارهایی که تا پایان فصل باقی مانده است داریم. ما از این شرایط رنج می‌بریم اما وظیفه‌ای داریم که باید به آن عمل کنیم.»

او درباره شرایط تیمش برابر یوونتوس اضافه کرد:«ما باید بجنگیم و با تمام وجود بازی کنیم، طوری که انگار آخرین دیداری است که به میدان می‌رویم. باید متمرکز و مصمم باشیم. می‌خواهیم از جایگاه دومی که در آن قرار داریم دفاع کنیم.»

پیولی درباره قدرت اینتر اظهار داشت:«ما با تمام وجود جنگیدیم اما نتوانستیم همیشه تمام توانایی و کیفیت تیم را در زمین نشان دهیم. اینتر قدرتمندترین تیم لیگ را در چهار سال اخیر در اختیار داشته و تنها دو قهرمانی به دست آورده است. ما هرگز تیمی به این قدرتمندی نداشتیم و یک قهرمانی به دست آوردیم اما با تمام وجود بازی کردیم حتی با اینکه نتوانستیم سطح بازی‌مان را بالا ببریم. می‌خواهیم در این بازی‌های باقیمانده نشان دهیم که چه کسی هستیم، می‌خواهیم نشان دهیم که میلان هستیم.»

این مربی ایتالیایی درباره نقش زلاتان ابراهیموویچ در این تیم گفت:«زلاتان دیروز و روز پیش از آن در کنار ما بود. او همیشه به ما نزدیک است و از ما حمایت می‌کند تا به لحظات ناخوشایند غلبه کنیم. ما کنار هم هستیم و با هم سعی می‌کنیم از این روزهای سخت عبور کنیم.»

پیولی درباره غیبتش در نشست خبری پس از شکست برابر اینتر مدعی شد:«من نبودم که خواستم در نشست خبری حضور پیدا نکنم، بلکه این تصمیم مدیریت باشگاه بود. من همیشه مسئولیت‌هایم را در نظر می‌گیرم، در غیر این صورت تا پایان فصل ساکت می‌ماندم.»

دیگر خبرها

  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد
  • جامعه دانشگاهی در برابر جنایات رژیم غاصب اسرائیل سکوت نمی‌کند
  • ابهامات خط و نشان ارزی در دقیقه ۹۰ مجلس یازدهم
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • ادامه روزهای کابوس وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان
  • موج نفرت از جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی در حال گسترش است
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • پیولی: اینتر با قوی‌ترین تیم فقط دوبار قهرمان شد!
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد