Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@09:52:21 GMT

جریان شناسی تحریف مقدمه جهاد تبیین

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۶۲۴۷

جریان شناسی تحریف مقدمه جهاد تبیین

مقام معظم رهبری فرمودند جریان تحریف شکست بخورد، شکست تحریم قطعی است این تعبیر یعنی جنگ اقتصادی نیز بهانه‌ای است برای جنگ ذهنی لذا با جهاد تبیین و مبارزه با تحریف می‌توان بر جنگ اقتصادی دشمن فائق آمد که مقدمه آن جریان شناسی تحریف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ جهاد تبیین یکی از دستورکارهای حائز اهمیت برای مقابله با هرگونه تحریف و انحراف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است که این روزها رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده اند از این رو نیاز است تا تمام جریان انقلابی با تمام ظرفیت های ممکن همانند گذشته پای کار فرمایشات پیشوای خوش بیایند و نگذارند دشمن با ایجاد جنگ روانی مردم را از انقلاب که متعلق به خودشان است دلسرد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این مقام معظم رهبری فرمودند جریان تحریف شکست بخورد، شکست تحریم قطعی است. این تعبیر یعنی جنگ اقتصادی نیز بهانه ای است برای جنگ ذهنی. حال جنگ ذهنی هدفش چیست؟ مردم برای هیچ حرکت و اصلاحی اقدام نکنند. چطور ممکن است؟ اینکه از راه طی شده 40 ساله پشیمان شوند و آینده را سیاه و تلخ ببینند. غایت جنگ ذهنی یا ادراکی "پشیمانی از گذشته" و "ناامیدی از آینده" است.

اما 10 گونه در جریان تحریف سهم دارند، البته بجز سهم "مخاطب" و "مسئولین".

یکم. افرادی که قلب واقع می کنند. دروغ می گویند مثل آب خوردن؛ روشن است و عبور می کنیم.

دوم. افرادی که بزرگنمایی می کنند. آنچه می گویند کذب نیست، اما فراتر از اندازه خودش است.

سوم. افرادی که جای اصل و فرع امور را عوض می کنند. امر فرعی را جای اصلی جا می زنند.

چهارم. دسته‌ای که فقط سیاهی ها را می بینند و حاضر نمی شوند دارائی ها و فضائل را به زبان بیاورند.

پنجم. افرادی که فضائل را یا کتمان می کنند یا کوچک بحساب می آورند و یا به تمسخر می گیرند.

ششم. گروهی که مخاطب را بمباران سیاهی می کنند. هجمه خبرهای تلخ، تصویر سیاه می سازد.

هفتم. افرادی که ضعف ها را تعمیم می دهند. خطا را در جزءمی بینند وبه کل نسبت می دهند.

هشتم. افرادی که با تلخی ها سلفی می گیرند. کسانی که حیات شان در سیاهی ها است و شهرت می گیرند، جریان تحریف اند.

نهم. افرادی که بت "من" می شوند. کسانی که تلاش می کنند نشان دهند همه از جمله حکومت خواب است و تنها آنها قهرمان اصلاح هستند.

و دهم هیجان سازها. غوغاسالارهایی که با تحریک احساسات مخاطب اجازه نمی دهند عقل مخاطب منطقی مسائل را تحلیل کند.

اما آیا مخاطب هم سهم دارد؟ بله. مخاطبی که کورکورانه محتوای دیگران را لایک و ریشیر و ریتوئیت می کند و متن و خبر بدون بررسی از این گروه به آن گروه می برد در این جریان وارونه نما سهم دارد.

مسوولان چطور؟ حتما. مسئولین با پنهان کاری زمینه ساز جریان تحریف هستند. همچنین مسئولی که مردم را جهت پاسخگوئی و روشنگری به حساب نمی آورد بیرق دار جریان تحریف است.

به صورت خلاصه، جریان تحریف معتقد است ایران تحریم می شود زیرا: 1- کشور نرمالی نیست، 2- از دنیا دور افتاده و نمی‌تواند زبان دنیا را بفهمد، 3- رفتاری ایدئولوژیک به جای رفتار مبتنی بر منافع ملی دارد، 4- هزینه غیرمعقول بابت موضوعات غیرمهم می‌دهیم و 5- با تسخیر سفارت آمریکا در آبان ماه 58، آغازگر تخاصم با آمریکا بوده و باید به این تخاصم پایان دهد.

ورود به عرصه جهاد تبیین نیازمند روحیه جهادی است علاوه بر آن می توان گفت نام هر حرکت ارزشمند و تلاش و مبارزه مستمر که همه جانبه، هدفدار و با نیت خنثی کردن و عقیم کردن تلاش خصم‌آلود دشمن باشد، جهاد است و در شرایطی که دشمن به دنبال تغییر باورها، اعتقادات و افکار است توجه به این موضوع ضروریست.

مسعود ولی زاده، کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جریان تحریف جهاد تبیین جنگ ذهنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مسئله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد و بر زبان نحس خود جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • مسئولان عملیات فرهنگی و جهاد تبیین را جدی بگیرند
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس + سند
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود