Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ۲۸۲ شرکت، سود خود را از طریق سجام پرداخت کردند زمان توقف وجوه در سپرده‌گذاری مرکزی جزییات راه‌اندازی میز صنعت

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در مراسم تقدیر از ناشران بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰، با اشاره به معیارهای اصلی انتخاب ناشران برتر گفت: افشای به موقع اطلاعات، پرداخت سود، سودآوری و افزایش تولید و خدمات، سه معیار اصلی انتخاب ناشران برتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه ارزیابی عملکرد ناشران بورسی، به ارزیابی تخلفات و برخورد با آن می‌پرداخت. از این رو لازم بود تا در این حوزه از ناشرانی که همکاری خوبی در بخش‌های متعدد با سازمان بورس و مجموعه بازار سرمایه دارند، تقدیر و قدردانی شود.

 ۲۸۲ شرکت، سود خود را از طریق سجام پرداخت کردند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: به دلیل افزایش تعداد سهامداران شرکت‌های بورسی و تعداد قابل توجه سهامدارن شرکت‌هایی که در سال‌های اخیر وارد بازار سرمایه شده‌اند، لازم بود تا همه ناشران در این حوزه نیز عملکرد بهتری را ثبت کنند. بنابراین با تلاش‌های صورت گرفته، امسال بالغ بر ۲۸۲ شرکت بورسی، سود خود را از طریق سجام پرداخت کردند.

زمان توقف وجوه در سپرده‌گذاری مرکزی

عشقی اظهار داشت: سامانه جدید توزیع سود، به نحوی طراحی شد که ضمن واریز سود تمامی ناشران از طریق سجام، وجوه مورد نظر مدت زمان کمتری در حساب شرکت سپرده‌گذاری متوقف شود. بنابراین طبق  رویه جدید، از این پس مدت زمان توقف وجوه در سپرده‌گذاری به کمتر از یک الی دو روز کاهش می‌یابد.

جزییات راه‌اندازی میز صنعت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: میز صنعت که امسال در سازمان بورس راه‌اندازی شد، در حال حاضر در قالب اداره‌ای مستقل فعالیت می‌کند. از سال ۱۴۰۱ سعی خواهد شد با فعال‌تر کردن اقدامات و فعالیت‌های این اداره، زمینه بررسی، پیگیری و رفع مشکلات ناشران را جدی‌تر از قبل در سطوح کلان کشور اعم از دولت، مجلس و دیگر مراجع تصمیم‌گیرنده فراهم کنیم.

اخبار مرتبط ۰۸:۰۱:۲۲ زمان تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اعلام شد + جزییات ۱۸:۴۳:۴۶ پرداخت سود از طریق سجام الزامی است / معافیت صندوق های سرمایه گذاری از مالیات ۱۴:۰۱:۵۳ سود سهام عدالت، فردا واریز خواهد شد ۰۰:۳۳:۲۱ اتصال سامانه صدور مجوز سازمان بورس به درگاه ملی مجوزهای کشور + عکس ۱۴:۰۸:۲۹ باید به مرجع قیمت ‌گذاری انرژی در منطقه تبدیل شویم / افزایش شفافیت با راه اندازی بازار… ۰۰:۲۸:۲۶ درج صندوق های املاک و مستغلات تا پیش از پایان سال در فرابورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو سازمان بورس و اوراق بهادار مجید عشقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی

امتداد - با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی، موضع عملیاتی بانک مرکزی در این هفته توافق بازخرید بود. از این رو، این بانک به اجرای عملیات بازار باز در قالب توافق بازخرید به مبلغ  2051.7 هزار میلیارد ریال اقدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی (۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شرح زیر است: 


بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی و موردی اجرا می‌کند. موضع عملیاتی این بانک (خرید یا فروش از طریق ابزارهای موجود) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی(تابا) اعلام می‌شود. متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی (تابا) اقدام کنند.     بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از اعتبارگیری قاعده‌مند (دریافت اعتبار با وثیقه از بانک مرکزی مطابق با ضوابط تعیین شده) مشروط به در اختیار داشتن اوراق مالی اسلامی دولتی و در قالب توافق بازخرید با نرخ سقف دالان نرخ سود (۲۴ درصد) استفاده کنند. برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • جریمه ۱۰۷ میلیارد ریالی عرضه خارج از شبکه پلی اتیلن
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • پرداخت بیش از ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها در قزوین
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به کم مصرف‌ها
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • سپرده‌گذاری۱۰ میلیون نفر در صندوق امداد ولایت/ عدم دریافت دیرکرد اقساط در این صندوق