Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- دیوان عدالت اداری با رد شکایت یکی از اعضای مجمع، صحت انتخابات فدراسیون تکواندو را تایید و اعلام کرد که انتخاب هادی ساعی ایراد قانونی ندارد.

پس از انتخاب هادی ساعی به عنوان رییس فدراسیون تکواندو که در تاریخ ۱۵ دی انجام شد، حسینعلی نظری سرمربی تیم ملی پومسه و یکی از اعضای مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو از وزارت ورزش و جوانان به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و خواستار ابطال انتخابات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجا که طبق قانون برای انتخاب رییس فدراسیون به نصف +۱ رای اعضای مجمع نیاز است، شاکی این انتخابات معتقد بود با احتساب ۵۷ عضو حاضر در مجمع، فرد منتخب باید صاحب ۳۰ رای می‌شد اما هادی ساعی با کسب ۲۹ رای به عنوان رییس فدراسیون معرفی شده است.

شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری پس از بررسی های انجام شده، ضمن تایید انتخابات فدراسیون تکواندو، در بخشی از رای خود آورده است: اعضاء حاضر در این مجمع ۵۷ نفر بودند اما ۵۶ رای اخذ شد که دلیل آن عدم شرکت نماینده وزارت ورزش و جوانان در فرآیند رای گیری، به منظور رعایت بی طرفی وزارت ورزش بوده است. بنابراین از آنجا که ملاک در کسب اکثریت مطلق، کسب نصف+ یک آرای اخذ شده است و با عنایت به اینکه در مجمع مورد شکایت، آقای هادی ساعی حائز ۲۹ رای از مجموع ۵۶ رای ماخوذه شده و در واقع اکثریت مطلق آرا محقق شده، فلذا به عقیده این شعبه دیوان، فرآیند انتخاب رییس فدراسیون تکواندو در مجمع فوق عاری از هر گونه ایراد و اشکال قانونی بوده است.

پیش از این نیز معاونت حقوقی ریاست جمهوری در پاسخ به استعلام وزارت ورزش، انتخابات فدراسیون تکواندو را تایید کرد و هادی ساعی پس از ۴۵ روز سرانجام در تاریخ یک اسفند حکم خود را از وزیر ورزش دریافت کرد.

 

 

 ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری فدراسیون تکواندو رییس فدراسیون وزارت ورزش هادی ساعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند

محسن رضوانی با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان انتخاب شد و فرید فتاحیان بعنوان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا باقی ماند.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان انتخاب شد و فرید فتاحیان مدیر روابط بین الملل کمیته ملی المپیک به عنوان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا باقی ماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • تکلیف کمیسیون‌های فدراسیون دوومیدانی مشخص شد
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع تکواندوی آسیا
  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع