Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:42:08 GMT

فعالیت یک واحد کشتی‌سازی آلاینده در بوشهر متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۶۷۷۶

فعالیت یک واحد کشتی‌سازی آلاینده در بوشهر متوقف شد

گروه استان‌ها- رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر از توقف فعالیت یک واحد کشتی‌سازی به سبب آلودگی زیست محیطی در بوشهر خبر داد و گفت: انتقال کارگاه‌های شناورسازی به خارج از شهر در اولویت برنامه حفاظت محیط زیست بوشهر قرار گرفته است. - اخبار استانها -

صادق پورسالم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، پیگیری مشکلات زیست محیطی واحدهای صنعتی را یکی از اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست دانست و اظهار داشت: اکنون در شهر بوشهر 9 واحد شناور سازی و کشتی‌سازی فعالیت می‌کنند که بیشتر آنان در مناطق مسکونی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انتقال کارگاه‌های صنعتی به خارج از شهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: انتقال کارگاه‌های شناورسازی به خارج از شهر بوشهر در اولویت قرار گرفته است.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر از فعالیت 9 کارگاه کشتی‌سازی در شهر بوشهر خبر داد و گفت: انتقال کارگاه‌های شناورسازی به خارج از شهر بوشهر تا نتیجه نهایی پیگیری می‌شود.

پورسالم از توقف فعالیت یک واحد کشتی‌سازی به سبب آلودگی محیط زیست در بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این واحد صنعتی که مجوز اوراق کردن شناورها دریافت نکرده بود چندی قبل اخطار لازم دریافت کرد که با ادامه فعالیت آن، با حکم دستگاه قضا دستور توقف آن صادر شد و تا رفع آلودگی و اخذ مجوزهای قانونی فعالیت این کشتی‌سازی متوقف است.

وی آلایندگی خاک، آب و محیط را از مشکلات این کشتی‌سازی دانست و تصریح کرد: همه کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی و کارگاهی باید دارای پیوست زیست محیطی باشند در غیر این صورت از فعالیت آنان جلوگیری می‌شود.

لکه نفتی خلیج فارس پاکسازی شدمشاهده 2 لکه نفتی در نزدیکی میدان نفتی ابوذر/ اعزام شناور ناجی سازمان بنادر به منطقهآلودگی نفتی در خلیج‌فارس و اطراف جزیره خارگ با مواد شیمیایی "امحا" می‌شود

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر آلودگی نفتی در سواحل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: پس از رسیدن لکه‌های نفتی کوچک موسوم به تاربال‌های نفتی به سواحل بوشهر و آلودگی سواحل، عملیات پاکسازی انجام شد.

پورسالم با بیان اینکه پاکسازی همه لکه‌های نفتی در ساحل بوشهر مقدور نیست افزود: اکنون از ورود لکه نفتی به ساحل بوشهر مشاهده نمی‌شود و تمام سواحل تحت نظارت ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/190/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتقال کارگاه حفاظت محیط زیست خارج از شهر کشتی سازی شهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک