Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در دومین روز از گشت ویژه بازار شب عید ۱۴۰۱، احمد اصانلو معاون وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی به همراه مسعود امرالهی سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی به‌ صورت سرزده از شرکت مارگارین تولید کننده انواع روغن خوراکی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد اصانلو رییس سازمان تعزیرات حکومتی در این بازدید سرزده که به‌ منظور امتناع از عرضه محصول توسط این شرکت در بازار انجام شد در جمع خبرنگاران، گفت: امروز گشت مشترک برای سرکشی از مراکز تولید و کارخانه‌های روغن در حال انجام است.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های رسیده از این کارخانه، حاکی از آن است که این شرکت بالغ بر ۷۰ هزار تن عرضه خارج از شبکه به همراه امتناع از عرضه داشته و همچنین اقدام به فروش دو نرخی کالا کرده است.

اصانلو با بیان اینکه بررسی‌های لازم در خصوص این موضوع در حال انجام است، یادآور شد: این موضوعات مستلزم بررسی اسناد است که در این خصوص ۳ دستور ویژه برای آن صادر شد و یک تیم متشکل از قضات، روسای شعب تعزیرات و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی تا عصر امروز در این مکان مستقر شده و اسناد را بررسی می‌کنند.

به گفته‌ وی، امتناع از عرضه بالغ‌ بر ۷۰ هزار تن روغن خوراکی خارج از شبکه، بررسی ادله‌ شرکت مبنی بر عدم عرضه به دلیل مسائل مربوط به پخش و همچنین فروش دو نرخی، ۳ دستور ویژه برای بررسی در این کارخانه است.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه ۳۰۰ تن روغن کنجد تاریخ‌ مصرف گذشته نیز در بازدیدها مشاهده شد، گفت: مدیر شرکت اعلام داشته که این کالا از سال گذشته انبار شده و مربوط به مدیریت قبل است؛ در حال حاضر دستور پلمپ انبار صادر شده است.

وی افزود: مقرر شده است تا نماینده بهداشت برای بررسی این مسئله حاضر شوند و درصورتی‌ که قابلیت استفاده انسانی و یا حیوانی از آن وجود نداشته باشد این کالاها امحاء شود.

*کمبودی در بازار روغن برای شب عید وجود ندارد

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نیز در این بازدید سرزده با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد روغن‌های وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شود و باید به قیمت مصوب به فروش برسد، گفت: روغن خوراکی به فراوانی در کشور وجود دارد و کارخانه‌ها باید عرضه این محصول را سرعت دهند.

به گفته‌ مسعود امرالهی، اگر کارخانه‌ای بیش از یک ماه عرضه را نگه دارد و برنامه‌ریزی کند تا پس از حذف ارز ترجیحی آن را توزیع کند، احتکار کرده است.

وی با بیان اینکه در این کارخانه روغن‌های تولیدی از ۲ آذر ماه موجود بوده و توزیع نشده است، تصریح کرد: نباید پس از تولید، این محصول بیش از یک هفته در انبارها ذخیره شود؛ ما کمبودی در بازار نداریم؛ البته هفته پایانی سال تقاضا برای این محصول زیاد است که باید عرضه انجام شود.

امرالهی با اشاره به دستور معاون اول رییس‌جمهور در ستاد تنظیم بازار، گفت: از روز پنج‌شنبه با جلسه مشترک با سازمان تعزیرات حکومتی برنامه‌ریزی برای نظارت بر توزیع و فروش کالاهای اساسی قند، شکر، برنج و روغن و سایر کالاهای انجام شده است.

وی ادامه داد: روز گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هم‌اکنون کارخانه‌های روغن مورد نظارت قرار گرفته است و در سراسر کشور نیز گشت‌های تعزیرات به همراه بازرسان وزارت جهاد کشاورزی؛ بازرسی‌های لازم در این خصوص را انجام می‌دهند.

سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که حدود ۳ ماه است که بر اساس قانون انتزاع، نظارت بر کالاهای اساسی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی محول شده است، تصریح کرد: ما در این ایام بیش از ۳۵۰ هزار مورد بازرسی انجام داده‌ایم و حدود ۳۰ هزار پرونده نیز به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال ‌شده است.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی اخبار مرتبط ۱۴:۰۵:۲۳ پیشنهاد تعزیرات به سران قوا برای نظارت مستقیم بر بازار ۱۱:۵۲:۴۴ برخی تولید کنندگان با فروشگاه های زنجیره ای تبانی می کنند ۱۳:۳۱:۵۴ توزیع درب منزل کالای اساسی در ۲۸ استان ۱۰:۳۴:۲۵ مصوبه اصلاح قانون خرید تضمینی برنج داخلی ابلاغ شد ۱۴:۰۸:۴۲ افزایش قیمت برنج چرا و چگونه رقم خورد؟ ۱۰:۴۹:۳۷ واردات برنج به ۸۰۰ هزار تن رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو برنج تعزیرات شب عید قانون معاون اول گرانی روغن احمد اصانلو نظارت بر کالاهای اساسی سازمان تعزیرات حکومتی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد