Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@20:15:00 GMT

تکلیف سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۶۸۵۸

تکلیف سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا چه می‌شود؟

با توجه به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر تغییر تقویم فوتبال باشگاهی و دو تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا و AFC Cup، شاید تیم‌های غرب آسیایی از این مسئله سود ببرند، اما هم‌اکنون در یک بلاتکلیفی هستند، چرا که لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید و لیگ قهرمانان از فصل آینده، در یک فصل فوتبالی غرب آسیا برگزار می‌شود که اولین فصل آن ۲۴-۲۰۲۳ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مسئله باعث می‌شود که لیگ‌های غرب آسیایی برای تعیین سهمیه باشگاه‌ها دچار مشکل شوند که در این مورد فدراسیون‌های هر کشور تصمیم‌گیرنده هستند.

فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی باید درباره سهمیه‌های فوتبال باشگاهی ایران برای فصل ۲۴-۲۰۲۳ تصمیم‌گیری کند که شروع لیگ بیست‌ویکم با پیش‌فرض کسب سهمیه برای لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۳ برگزار شد. با این حال، با تغییر تقویم لیگ بیست‌ودوم (فصل ۰۲-۱۴۰۱) نیز شامل کسب سهمیه خواهد شد که فدراسیون هنوز تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است. به طور مثال آیا قرار است قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی در فصل بیست‌ویکم و بیست‌ودوم راهی لیگ قهرمانان فصل آینده شوند یا شیوه تقسیم سهمیه متفاوت است؟

تصمیم‌گیری در این مورد به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال سپرده شده است و پس از تصویب این مسئله و ابلاغ آن به سازمان لیگ، به باشگاه‌ها اعلام خواهد شد که شیوه کسب سهمیه برای لیگ قهرمانان ۲۴-۲۰۲۳ به چه صورت خواهد بود، اما تا آن زمان باشگاه‌ها در بلاتکلیفی هستند. همانطور که جواد نکونام، سرمربی فولاد در واکنش به این مسئله که آیا تیمش بین چهار تیم بالای جدول خواهد بود یا نه تا کسب سهمیه کند، گفته است: «فدراسیون ابتدا باید تکلیف سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را روشن کند. ما تلاش می‌کنیم بهترین رتبه را کسب کنیم و من در تمام دوران فوتبال و مربیگری‌ام هیچ قولی نداده‌ام».

این مسئله یک بلاتکلیفی برای تیم‌ها به وجود آورده است و باشگاه‌ها نمی‌دانند که آیا در این فصل موفق به کسب سهمیه خواهند شد یا برای رسیدن به آسیا، باید در فصل آینده تلاش کنند. اگر چنین باشد، رقابت در این فصل فقط برای قهرمانی خواهد بود که دو مدعی اصلی هم استقلال و پرسپولیس هستند و شاید دیگر رتبه دوم تا چهاردهم جدول، تفاوتی نداشته باشد. با این حال، اگر تیمی قرار است از این فصل کسب سهمیه کند، فدراسیون باید زودتر تصمیم بگیرد تا انگیزه تیم‌ها در هفته‌های پایانی کشته نشود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا لیگ قهرمانان آسیا باشگاه ها کسب سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید

ملی‌پوشان قایقرانی با کمترین امکانات توانستند چهار سهمیه در المپیک پاریس بگیرند و اکنون تمام نگاه‌ها به سمت فدراسیون است که با چه شرایطی این نفرات را راهی پاریس می‌کند.

به گزارش ایسنا، قایقرانی ایران در مسابقات انتخابی المپیک نمایش خوبی داشت و حاصل آن دو سهمیه در آب‌های آرام (کانو و کایاک یک نفره ۱۰۰۰ متر مردان) و دو سهمیه در رویینگ (یک نفره و دونفره زنان) بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک با تاریخ‌سازی همراه بود و قایقرانی توانست برای اولین بار در قایق دونفره صاحب سهمیه المپیک شود.

مسلما نمایش خوب قایقرانی نباید تنها صرفا به حضور در المپیک ختم شود بلکه انتظار می رود شاهد عملکرد متفات نسبت به ادوار گذشته باشیم.

گرفتن مدال المپیک در حال حاضر کار بسیار سختی برای قایقرانی ایران محسوب می شود و در پاریس کسی انتظار مدال از این رشته ندارد اما صعود به فینال A و B می‌تواند عملکرد خوبی برای قایقرانی باشد اما این نتیجه چگونه به دست می‌آید؟

قایقرانی سه ماه حساس را پیش رو دارد تا بتواند به بهترین نحو آماده شود اما کمبود برخی امکانات  شرایط سختی را برای ملی‌پوشان رقم زده است.

ملی‌پوشان رویینگ بارها از نداشتن پیست استاندارد (۲ کیلومتر) گلایه کرده‌اند اما  در این سال‌ها هیچ چاره‌ای اندیشیده نشده است. پاروزنان مجبور هستند در دریاچه آزادی که مسافت هزار متر دارد، تمرین کنند و یا پشت سدها بروند. در واقع بدون تمرین در شرایط نرمال به مسابقات رفته‌اند با این وجود توانسته‌اند همپای کشورهای دیگر رقابت کنند.

پس از بازگشت از انتخابی المپیک هم قایقرانان خواستار حمایت بیشتر شدند. آنها عنوان کردند نیاز به اسپانسر دارند چون مکمل‌ را هم از جیب خود تهیه می‌کنند و همچنین به تمرین در پیست استاندارد نیاز دارند و این مسئله با  اردو زدن در کشورهای دیگر که پیست استاندارد دارند، محقق می‌شود.

در واقع با توجه به شرایط موجود موفقیت قایقرانی در المپیک بستگی به فدراسیون دارد که در این سه ماه پیش رو چه شرایطی را فراهم می‌کند. المپیک رویداد بزرگی است و قطعا خیلی از کشورها با برنامه منسجم وارد آن می‌شوند بنابراین فدراسیون ایران نیز باید از فکر اینکه قایقرانان با تمرین در دریاچه آزادی که یک روز آب دارد و روز دیگر درگیر کم شدن عمق آب می‌شود، بیرون بیاید و در فاصله کمتر از سه ماه تا المپیک به فکر اردوی با کیفیت بلند مدت  در یک کشور خارجی برای  پنج پاروزن اعزامی به المپیک باشد.

ورزشکاران رویینگ، کانو و کایاک کار خود را با گرفتن سهمیه المپیک انجام دادند و اکنون دیگر وظیفه فدراسیون است شرایطی فراهم کند تا ورزشکار به جای اینکه دغدغه تمرین یا پرداخت هزینه مکمل از جیب داشته باشد، صفر تا صد تمرکز خود را روی تمرین بگذارد.

اکنون تمام نگاه‌ها به فدراسیون قایقرانی است که چگونه پنج ورزشکار خود را برای المپیک آماده می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • سهمیه‌ کشورها در فصل آینده باشگاه‌های آسیا تعیین شد
  • سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ نیم تیم کمتر از عربستان!
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • کیومرث هاشمی: معافیت‌هایی برای نفر سوم جهان و دوم و سوم آسیا در راهند