Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/تهران فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران از افزایش 81 درصدی کشفیات سرقت به عنوان پیگیری دغدغه اصلی مردم و مسئولان در یکسال گذشته خبر داد.

سردار کیومرث عزیزی در آخرین نشست خبری  سال 1400 با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر اسلام به نقش تعیین کننده اصحاب رسانه و قلم در ایجاد و گسترش امنیت در جامعه و شعار نورزوی پلیس با عنوان پلیس هوشمند، قانون مداری ، نشاط بهاری و مأموریت پیش روی پلیس در قالب طرح انتظامی– ترافیکی چهارشنبه آخر سال و نوروز 1401 اشاره کرد و گفت: پلیس در طرح انتظامی – ترافیکی نوروز 1401 با افزایش 13 ایستگاه نوروزی پلیس و به کارگیری صد در صدی کارکنان انتظامی ، متعهدانه، مسئولانه و با زیبندگی به اخلاقیات و برخورداری از اقتدار قانونی نقش آفرینی کرده و آرامش و امنیت را به اقشار اجتماعی هدیه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در ادامه با بیان عمکرد یکساله پلیس استان افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از هشت هزار و 381 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و 31 باند مهم قاچاق و 6843 خرده فروش و 79 قاچاقچی مواد افیونی به همراه 1432 معتاد متجاهر دستگیر شدند.

وی با اشاره به افزایش 81 درصدی کشفیات سرقت اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات قرارگاه مبارزه با سرقت ، ضمن کاهش یک درصدی وقوع سرقت ، پلیس موفق به شناسایی و دستگیری 14هزار و 510 نفر سارق شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل دارای 7 درصد افزایش دستگیری بوده است.   

سردار عزیزی افزود: یکی از اولویت های ما برابر رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر فرمانده گرانقدر ناجا برخورد با قاچاق کالا و باندهای سازمان یافته بود که در این رابطه 825 نفر قاچاقچی دستگیر و  انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 2 هزار و 390 میلیون ریال کشف شد.

رئیس پلیس شرق استان تهران با اشاره مصالحه 75 درصدی پرونده های قضائی و کاهش بار قضائی در مرکز مشاوره آرامش پلیس افزود: در حوزه مشاوره اجتماعی، بیش از 15300 نفر از هموطنان عزیزمان مشاوره رایگان دریافت و 388 جلسه در قالب طرح مشاوره فعال در مساجد ، مدارس، بسیج و اصناف برای 2188 نفز از شهروندان از دیگر خدمات این مرکز می باشد.

وی از اجرای 13 هزار و 597 فقره از احکام قضائی با 32 هزار و 888 خدمت قضائی خبر داد و افزود:در این رابطه 7529 برابر حکم جلب دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با اشاره به کاهش 8 درصدی وقوع کلاهبرداری و افزایش 5 درصدی کشفیات جعل خاطرنشان کرد: کاهش وقوع کلاهبرداری، از افزایش سطح آگاهی مردم در کمتر به دام افراد کلاهبردار افتادن، خبر می‌دهد.

سردار عزیزی در بحث بسیار حائز اهمیت مقابله با اراذل و اوباش به عنوان دغدغه مردم و مسئولان از دستگیری 492 نفر اراذل و اوباش در سطح استان خبر داد و افزود: در این حوزه با افزایش 11 درصدی و افزایش 11 درصدی کشفیات سلاح قاچاق رضایت عمومی حاصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین در حوزه جرائم سایبری با کشف 1835 فقره جرائم رایانه ای شاهد افزایش 3  درصدی کشفیات بوده که قالبا مربوط به استان های دیگر است و با تشکیل پرونده به مبادی مربوطه ارسال شده است.

فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در بحث تصادفات فوتی با ابراز تاسف از افزایش 10درصدی مرگ ومیر ناشی از تصادفات افزود: در مجموع 7919 دستگاه خودرو و متور سیکلت توقیف که کاهش 74 درصدی را در این حوزه به دلیل تدابیر سلسله مراتب مبنی بر حداقل توقیف بجز موارد جرائم مشهود برای جلب رضایت مردم را داشته باشیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری با اشاره اجرای 11 مرحله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در استان خاطر نشان کرد: در این راستا 2148 کیلو انواع مواد مخدر به همراه 1753 نفر معتاد متجاهر و 2442 سارق حرفه ای و 226 نفر از اراذل و اوباش با توقیف 1920 دستگاه وسائط نقلیه متخلف و کشف 5808 فقره انواع سرقت از توفیقات اجرای طرح حهای ارتقاء امنیت اجتماعی بوده است.
 
فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در ادامه به ارتباط مستمر مردمی در حوزه مرکز فوریت های پلیسی 110 پرداخت و افزود: بیش از 814 هزار تماس مردمی که بیش از  466 هزار مورد آن عملیاتی شده است نشان از اعتماد مردم فهیم استان به پلیس می باشد.

سردار عزیزی در بخش دیگر ادامه داد: امسال در خصوص چهارشنبه آخر سال همچون گذشته تجمع نداریم چراکه دورهم جمع شدن های افراد در محلات می تواند زمینه ساز شیوع بیماری کرونا باشد که در این رابطه در سراسر استان بلوک بندی حوزه استحفاظی و استقرار نیروی محسوس و نامحسوس انجام می شود تا این آئین را نیز با توجه به محدودیت هایی که اطلاع رسانی شده پشت سر بگذاریم.

وی بیان کرد: در شب چهارشنبه آخر سال اماکن مختلف شهر تحت مدیریت مجموعه انتظامی قرار خواهند گرفت اما خط قرمز پلیس همچون دیگر مناسبت ها، پیشگیری از اخلال در نظم عمومی و حوادث غیرمنتظره است که در این رابطه با همکاری عوامل اورژانس، آتش نشانی و دیگر رده های خدماتی و امدادی انجام وظیفه می کنیم.

این مقام انتظامی در بخش دیگر با اشاره به راه اندازی قرارگاه نوروزی امام علی (ع) و شروع طرح عملیاتی نوروز که از تاریخ 25 اسفند ماه 1400 و تا 15 فروردین 1401 ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با برگزاری چندین جلسه هماهنگی با عزیزان سپاه ،هلال اهمر ،اورژانس ،فرمانداری و سایر دستگاه های اجرایی تصمیمات سازنده ای اتخاذ شده است.
 
گفتنی است در پایان سردار عزیزی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پليس چهارشنبه سوري فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران درصدی کشفیات سردار عزیزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد
  • دستگیری باند سارقان مشاعات ساختمان در بندرانزلی
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه