Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@22:55:25 GMT

عربستان چهارشنبه میزبان البرهان است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۷۲۵۲

عربستان چهارشنبه میزبان البرهان است

یک منبع مطلع در سفارت سودان در ریاض، پایتخت عربستان، اعلام کرد که رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان، چهارشنبه در قالب یک سفر رسمی به عربستان خواهد رفت. این در حالی است که او پنج‌شنبه گذشته به امارات رفته بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از "العین الاخباریه"، منبعی مطلع اعلام کرد که عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان تصمیم دارد که چهارشنبه به عربستان سفر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع که نخواست نامش فاش شود، در مصاحبه‌ای افزود: البرهان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار خواهد کرد تا درباره بسیاری از موضوعات دوجانبه، امنیت دریای سرخ و چشم‌انداز حل‌وفصل بحران سیاسی بین احزاب سودانی گفتگو کند.

براساس گفته‌های این منبع، در این سفر یک هیئت رسمی شامل علی الصادق و جبرئیل ابراهیم، وزیران امور خارجه و دارایی و احمد ابراهیم، ​​مدیر سرویس اطلاعاتی کل سودان، البرهان را همراهی می‌کنند.

طبق اعلام این منبع البرهان انتظار دارد که طرف سعودی بر اهمیت گفتگو و تفاهم بین شرکای دوره انتقالی برای غلبه بر چالش‌های پیش روی روند سیاسی در سودان تاکید کند.

این منبع توضیح داد که  در دیدار البرهان با ولیعهد سعودی، رئیس شورای حاکمیتی سودان از حمایت خود از گفتگو میان احزاب سودانی که منجر به تشکیل دولتی به رهبری غیرنظامیان و برگزاری انتخابات در پایان دوره انتقالی می‌شود، اطلاع خواهد داد.

همچنین این منبع افزایش کمک‌های اقتصادی عربستان به سودان به دنبال دیدار البرهان با محمد بن سلمان را دور از انتظار ندانست.

 این درحالی است که رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان پنج‌شنبه گذشته طی سفری رسمی به امارات متحده عربی رفت.

وی در این سفر با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی دیدار و در زمینه مشارکت‌های استراتژیک اقتصادی در زیرساخت‌ها، همکاری‌های نظامی و تبادل تجربیات  میان دو کشور گفتگو کرد.

هیئت همراه رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان در این سفر، متشکل از وزیر خارجه، وزیر دارایی و برنامه ریزی و مدیر سرویس اطلاعاتی کل سودان بود.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته شاهد تظاهراتی در رد اقدامات استثنایی عبدالفتاح البرهان بوده است که مهمترین آنها اعمال وضعیت اضطراری و انحلال شوراهای حاکمیتی و وزیران انتقالی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان عبدالفتاح البرهان عربستان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه، طلا و ارز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت سکه، طلا و دلار چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در بازار تهران مشخص شد.

بیشتر بخوانید: مالیات طلا افزایش می‌یابد؟
هر انس طلا ۲,۲۸۵۶۹
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۴,۱۲۰۰۰۰
سکه امامی ۴۱۶,۹۴۰,۰۰۰
سکه بهار آزادی ۳۸۰۱۵۰,۰۰۰
نیم سکه ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ربع سکه ۱۵۲,۰۰۰,۰۰۰
یک گرمی ۶۵,۰۰۰,۰۰۰
قیمت ارز قیمت (ریال)
دلار _
یورو ۶۶۱۹۵۰
پوند انگلیس ۷۷۵۰۲۰
درهم ۱۶۹۷۶۰
یوآن چین ۸۵۷۰۰
لیر ترکیه ۱۹۲۵۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1229132 برچسب‌ها قیمت سکه

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • قیمت سکه، طلا و ارز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روزنامه‌های چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است