Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:00:36 GMT

مخترع بروجردی صندوق‌دار بیمارستان!

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۷۲۵۶

مخترع بروجردی صندوق‌دار بیمارستان!

ایسنا/لرستان مخترع و نخبه بروجردی گفت: فارغ‌التحصیل در رشته کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی هستم ولی به‌عنوان صندوق‌دار در بیمارستان به کار گرفته شده‌ام.

مهران بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون ۲۰ اختراع ثبت شده و ۶۵ اظهارنامه ثبت اختراع در حال داوری دارم.

وی تصریح کرد: دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم آزمایشگاهی بوده ولی در بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) به‌عنوان صندوق‌دار به کار گرفته شده‌ام درحالی‌که این کار را هم افراد دیگر می‌توانند انجام دهند و رشته تحصیلی بنده علوم آزمایشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مخترع بروجردی خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد در رشته علوم آزمایشگاهی و انگل‌شناسی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی همدان هستم، نخستین اختراعم تیغه جراحی بود که زمان دانش‌آموزی به ثبت رسید و به جشنواره خوارزمی راه پیدا کرد و پس‌ازآن ۲۰ اختراع دیگر به ثبت رساندم که برخی از آن‌ها به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند.

بختیاری اضافه کرد: پس از فارغ‌التحصیلی در رشته کارشناسی ارشد علوم آزمایشگاهی رشته انگل‌شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان به‌عنوان مدرس در کارگاه‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می‌شد حضور یافته و بیش از ۲۵۰ ساعت تدریس داشتم که در این رابطه به‌عنوان محقق و پژوهشگر برتر شناخته شدم.

وی بیان کرد: همچنین کلاس‌های زیادی در خصوص اختراع و ثبت اختراع برای دانشجویان برپا کردم همچنین مقالاتم را در مجله‌های ISI و ICS و مجلات علمی پژوهشی به چاپ رساندم و هم‌اکنون شرکت نوپای دانش‌بنیان با عنوان آزما مهر را در حال ثبت دارم.

این نخبه بروجردی ادامه داد: ۲ کتاب با عناوین صفر تا صد ثبت اختراع و مخترع شو تاکنون به چاپ رسانده‌ام و کتاب‌های عوامل ضد میکروبی و غیر آنتی‌بیوتیکی و واکسن‌سازی در حال داوری برای انتشار است.

بختیاری عنوان کرد: پایان‌نامه مقطع ارشد را برای کشور کره جنوبی ارسال و با بالاترین رتبه از این دانشگاه مدرک گرفتم.

وی اظهار کرد: در سال جاری همراه با تیم پنج نفره خود با ارائه اختراع چک کننده دارویی با قابلیت پیشگیری از خطاهای دارویی در مسابقات ۲۰۲۱ مخترعین جهان که به میزبانی کشور هندوستان برگزار شده بود به‌عنوان برتر دست‌یافته و به مدال طلای این مسابقات رسیدیم.

مخترع جوان بروجردی تصریح کرد: از اختراعاتم می‌توان به بالم لب با رنگ توت‌فرنگی و چغندرقند و بدون پارابن، لام تشخیصی میکروفیلرها و تریپانوزوم‌ها، ماسک لایه‌بردار سفیده تخم‌مرغ و ویتامینه طبیعی صورت، لام تشخیصی ۶ خانه پروماستیگوت زنده لیشمانیا، تیغه لایه‌بردار از سطح چشم جهت تشخیص انگل آکانتامبا، سرنگ چرخان قرارگیری لوله‌های خلاء، کیت تشخیصی آزمایشگاهی لیشمانیوز جلدی به همراه میکروتیوب‌های بدون درب، لوله آزمایش دو کاناله ساده و لخته، لوله آزمایش درب‌دار حاوی گویه ای شیشه‌ای، سرنگ سه کاناله تزریقات چند دارویی، دستگاه آندوسکوپی دستی اجسام مسدود کننده گلوی انسان، کیت و میکروتیوب چهار کاناله مولکولی، لام فیکساتور آزمایش tool exam، مخزن دمایی و فیلترینگ نانو ذرات دستگاه سونیکاتور، قرص و شربت خوران کودک و ویال چرخشی آب مقطر و داروهای پودری تزریقی خارج از جو اشاره کرد.

این نخبه بروجردی خاطرنشان کرد: متولیان امر می توانند از توانایی، تخصص و استعداد بنده در راستای تدریس در دانشگاه‌ها استفاده کنند تا کشور از بند وابستگی بیگانگان نجات پیدا کنند.

بختیاری اضافه کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری راه نجات کشور رشد و پویایی جوانان نخبه بخصوص شرکت‌های دانش بنیان است اینکه بتوانم در دانشگاه‌ها تدریس راه و روش مخترع شدن و ایده پردازی و ثبت اختراع و ... را داشته باشم بسیار مثمر ثمر واقع خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر در این راستا در دانشگاه‌ها واحد درسی ارائه شود دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی به دنبال کار نخواهد بود و خودشان می‌توانند کارآفرین باشند.

این نخبه بروجردی ادامه داد: باید به‌گونه‌ای باشد که کشورهای دیگر از علم آنها  برای وارد شدن ارز به کشور استفاده کنند.

بختیاری ادامه داد: از زمانی‌که صندوق‌دار شده‌ام از ثبت اختراع‌های بنده کم شده است چون در محیط علمی نبوده‌ام اگر در این جایگاه قرار بگیرم می‌توانم دستاوردهای بیشتری داشته باشم و علم و دانش خود را بهتر می‌توانم در اختیار دیگران قرار دهم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ایسنا كره جنوبي دانشگاه علوم پزشکی همدان بروجردی مقام معظم رهبری علوم آزمایشگاهی علوم آزمایشگاهی کارشناسی ارشد ثبت اختراع صندوق دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد

هادی حق بین در خصوص آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شهید بروجردی گفت: « امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) درحال اجرا است و ما کریدور شمالی- غربی شهر تهران را در بخش‌های مختلف در دست اجرا داریم.»

او در ادامه افزود: درواقع اگر بخواهم از شمالی‌ترین نقطه این پروژه مسیر را برای شما ترسیم کنم، به این شکل است که بعد از میدان جی، از محدوده پادگان‌های نظامی به میدان فتح می رسیم. در ادامه از طریق بزرگراه شهید متوسلیان و پس آن بلوار بهار و ۴۵ متری زرند به فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی می‌رسیم. در نهایت این بزرگراه، به بزرگراه آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد.

حق بین ادامه داد: در مهر ماه سال گذشته ۳.۷ دهم کیلومتر از پروژه بزرگراه شهید بروجردی را در فاز اول افتتاح کردیم. امسال هم پس از رفع معارضین ملکی و تاسیساتی، فاز دوم پروژه نیز تحویل شهروندان تهرانی خواهند. این بخشی از کریدور ۹ کیلومتری شمالی – غربی شهر تهران است. در بخش شمالی و شرقی این پروژه هم موضوع میدان فتح و میدان جی و مسیر اتصالی مربوط به آن را داریم که این بخش هم در محدوده پادگان‌های نظامی در دست اجرا است.

معاون شهردار تهران درخصوص بازدید وزیر کشور از این پروژه هم گفت: نکته ای که در بازدید وزیر محترم کشور از این پروژه داشتیم، در واقع موضوع ضرورت عملیاتی شدن میدان جی است. ما در محدوده این میدان یک تقاطع ۳ سطحی را داریم که شامل یک دستگاه تونل ۳۵۰ متری و زیرگذرهایی که باید در آن محدوده اجرا شود و دسترسی‌هایی که شبکه موجود متصل شود. این بخش از پروژه، دارای پیچیدگی های فنی و اجرایی بالایی است. در نتیجه نیاز است تا در میدان جی انسداد کامل صورت بگیرد.

حق بین ادامه داد: در این خصوص طرح های ترافیکی تهیه شده است. همچنین ۳ جلسه بازدید به همراه رییس پلیس راهور شهر تهران در این محدوده صورت گرفته و طرح مورد نظر نهایی شده است. باتوجه به اهمیت موضوع و تاثیری که در شبکه معابر پیرامونی، درنهایت تصمیم بر این شد تا طرح در شورای تامین استان تهران مطرح و در آنجا تصمیم گیری شود. درهمین رابطه بازدید روز پنج شنبه استاندار و وزیر کشور محترم کشور را به فال نیک گرفته و این موضوع را مطرح کردیم. در نهایت قرار بر این شد که تا مجوز مورد نظر برای اجرای پروژه و انسداد کامل میدان جی صادر شود تا ما این امکان را داشته باشیم که با انسداد کامل میدان جی، عملیات اجرایی مربوط به این پروژه را در دستور کار قرار دهیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: باتوجه به اینکه کار بسیار پیچیده بوده و حجم عملیات بسیار بالا است، به محض فراهم شدن انسداد میدان جی، می‌توانیم به سرعت این پروژه را فعال کرده و بتوانیم تا یکسال آینده این بخش از پروژه را نیز تکمیل کنیم.

حق بین در خصوص بودجه و هزینه این پروژه هم افزود: کل پروژه در چند بخش تفکیک می شود، اما برای این کریدور حدودا ۹.۲ کیلومتری در بخش های عمرانی و رفع معارضین شخصی و تاسیساتی، هزینه ای بالغ بر ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یا همان ۸.۵ همت پیش بینی شده و درحال اجرا است، البته به جز توافقات بخش نهادی که صورت گرفته است. بودجه مورد نیاز این پروژه در کتاب بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی شده است. سهم سال این پروژه مشخص است و امسال هم اعتبار خوبی را برای این پروژه گرفته ایم و مشکل اعتباری وجود ندارد. همان طور که اشاره شد، بخشی از این بودجه پیش بینی شده نیز در اجرای فاز اول پروژه شهید بروجردی هزینه شده و این فرآیند درحال اجرا است. در واقع میزان اعتبار ذکر شده برای کل پروژه پیش بینی و تعریف شده است.

کد خبر 847258 برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران استاندار تهران بزرگراه پایتخت بودجه 1403

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • آخرین وضعیت بزرگراه شهید بروجردی در غرب تهران | این بزرگراه به آزادگان و آزادراه تهران- ساوه متصل خواهد شد
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • برنامه‌نویسی، زندگی را هدایت می‌کند | گفت‌وگوی همشهری با مخترع زبان برنامه‌نویسی روبی