Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:34:00 GMT

لزوم برخورد جدی با سگ‌گردانی در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۷۶۳۹

لزوم برخورد جدی با سگ‌گردانی در قزوین

ایسنا/قزوین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: یکی از مسائلی که توسط زنان بسیار مورد شکایت است سگ گردانی در سطح شهر قزوین و بوستان‌های آن است، طی مکاتباتی که با دادستان قزوین شده، سگ‌گردانی در قزوین جرم محسوب می‌شود و اجرایی شدن این قانون نیازمند هم‌افزایی شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبری علیخانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین که شب گذشته ۲۲ اسفند ماه برگزار شد، تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی زنان و دختران در استان قزوین کمبود مراکز تفریحی و ورزشی در سطح شهر است، در این خصوص شورای شهر باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر بوستان نرگس متعلق به بانوان است، اما این بوستان صرفاً فضای سبز بدون امکانات خاصی است و زنان نمی‌توانند آزادی عمل داشته باشند، شهربانو نمونه خوبی است که در تهران اجرا شده است، در این بوستان موارد مختلف تفریحی، بازی، پارک، مهدکودک و سایر موارد در کنار هم قرار دارد اما در قزوین این اتفاق نیفتاده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین درباره بوستان مادر و کودک که در یکی از محلات جنوبی شهر قزوین در دست احداث است، بیان کرد: از این بوستان بازدید کردیم و با توجه همراهی با شورا تصمیم داریم این بوستان را مانند شهربانو در تهران طراحی کنیم، در حال حاضر این بوستان نیز دارای کمبودها و خلأهایی است که می‌توانیم آن را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پارک‌های بانوان از نوعی استاندارد خاص برخودار هستند و تعریف مخصوصی دارند؛ متأسفانه اینگونه مسائل در ادوار گذشته دیده نشده است.

علیخانی یادآور شد: یکی دیگر از مسائلی که توسط زنان بسیار مورد شکایت است سگ گردانی در سطح شهر قزوین و بوستان‌های آن است، طی مکاتباتی که با دادستان قزوین شده، سگ‌گردانی در قزوین جرم محسوب می‌شود و اجرایی شدن این قانون نیازمند هم‌افزایی شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی بیان کرد: برخی از انجمن‌های حامی حیوانات با این قانون برخورد می‌کنند، برخی نیز می‌گویند بوستانی اختصاصی طراحی شود اما این کار نیز باعث رواج سگ‌گردانی می‌شود، شهرداری قزوین بودجه‌ای برای عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در نظر می‌گیرد و متأسفانه مدیریت غلط برخی مسئولان در دولت پیشین، این اختیار را به برخی سمن‌ها با محوریت حمایت از حیوانات دادند که سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری کنند و آنان را پس از عقیم‌سازی و انگل‌زدایی به صورت رایگان به خانواده‌ها هدیه دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیان کرد: اگر با این موضوع مقابله نکنیم، نگهداری از سگ و رفت‌وآمد آن‌ها در مراکز عمومی به یک فرهنگ تبدیل می‌شود؛ این مسئله‌ای است که زنان روستایی نیز به آن اعتراض دارند گویا این سگ‌ها را در روستا رها می‌کنند که باید با آن برخورد شود.

وی تأکید کرد: مسئله سگ‌گردانی به قدری مهم است که ترجیح دادم در این جلسه به آن بپردازم، تحویل رایگان این سگ‌ها توسط انجمن مردم نهاد باعث ترویج حضور سگ‌ها در خانه می‌شود، این در حالی است که همه ما در برابر این موضوع سکوت کردیم.

علیخانی یادآور شد: کمرنگ شدن زیست عفیفانه نیز مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد، با توجه به ایام نوروز و حضور توریست‌ها در شهر باید میراث فرهنگی به این مسئله توجه جدی داشته باشد، سال گذشته در سعدالسلطنه عفاف و حجاب توسط مسافرین رعایت نمی‌شد، برخورد و تذکری وجود نداشت و مسئولین حراست می‌گفتند که ما اجازه این کار را نداریم، باید در این حوزه نظارت جدی صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر، به جای آنکه معرف یک فرهنگ حسنه و اسلامی باشد به معرفی سالن‌های زیبایی و آرایشی اختصاص دارد و این موضوع به ظاهر کوچک پشت‌پرده‌های بسیاری را دربردارد، با استناد به کتاب مشاهیر قزوین، تعداد زیادی از بانوان هنرمند در قزوین وجود دارند که می‌توان یکی از بیلبوردهای شاخص شهر را به این بانوان اختصاص داد تا الگوسازی صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین تأکید کرد: تابلوهای شهری تأثیر بسزایی در روح و روان شهروندان دارد، بیلبوردهای شهری با مضامین تبلیغات آرایشگاه‌های مختلف تیشه به ریشه زیست بوم اسلامی می زند؛ همچنین در ایام منتهی به نوروز سال‌های گذشته شهرداری کارناوال اتوبوس شادی در سطح شهر داشت که به واسطه آن اتوبوس‌ها آهنگ‌های غیرمجاز پخش می‌شد در همین راستا انتظار داریم، شورای جدید نسبت به چنین مسائل فرهنگی اهتمام لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: رقیه رضایی شهیده قزوین است که انتظار می‌رود یکی از میادین اصلی شهر به نام او نامگذاری شود.

فرج‌الله فصیحی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: برخورد با سگ‌گردانی باید توسط نیروی انتظامی و قوه قضائیه پیگیری شود با این حال با توجه به اهمیت موضوع به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ابلاغ می‌شود که نسبت به این موضوع توجه داشته و به شهروندانی که در بوستان‌ها و فضای عمومی شهر سگ‌گردانی می‌کنند، تذکر لازم را بدهند.

وی افزود: تمامی مسائل مطرح شده در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و ذیل کمیته‌های تخصصی بررسی می‌شود؛ شورای شهر برای رفع مشکلات آمادگی دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری عفاف و حجاب قزوين سگ گردانی مدیرکل امور بانوان شورای اسلامی شهر استانداری قزوین سگ گردانی سطح شهر شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:دیروز عصر گزارشی مبنی بر برخورد ۲خودرو پراید در کیلومتر ۶۲ آزاد راه قزوین - زنجان لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه ضیاءآباد جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی، یک مصدوم به صورت سرپایی مداوا شد  و ۲ مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نگاهی بر خبر‌های ورزشی یازدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • تلف شدن ۵۷ گوسفند در برخورد قطار با گله در قزوین
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان