Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه، گفت: پیش بینی وضعیت بازار سرمایه برای سال آینده به مذاکرات و جنگ اوکراین و روسیه وابسته است و در نتیجه کار بسیار دشواری است.

وی در ادامه گفت: با این وجود چهار سناریو پیش روی بازار سرمایه است و این چهار سناریو با متغیرهای غالب جنگ روسیه و اوکراین و مذاکرات مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالت اول اگر جنگ روسیه و اوکراین به همین حالت باقی بماند و پیشروی بیشتری اتفاق نیافتد و مذاکرات برجام نزدیک به توافق شود و نتایج مثبتی داشته باشد، بازارهای  جهانی به دلیل شدت جنگ روسیه رو به رشد خواهد بود و از طرف دیگر به دلیل انتظارات کاهش محدودیت های تحریمی شرکت ها نیز از فرضت افزایش قیمت کالاهای جهانی استفاده می کنند و از طرف دیگر نیز کاهش محدودیت های تحریمی انتظار ایجاد ثبات سیاسی را به وجود می آورد و با توجه به رکودی که در سایر بازارهای مالی ارز و طلا و سکه ایجاد می شود به نظر می رسد بازار سرمایه روند رو به رشدی را در پیش گیرد.

میرمعینی در ادامه افزود: در حالت دوم اگر شدت جنگ اوکراین و روسیه کاهش پیدا کند و به توافقی برسند بازارهای جهانی افت پیدا خواهند کرد و اگر مذاکرات به نتایج مثبت برسد شرکت‌ها عمدتا متاثر خواهند شد و صنایع خودرو و بانک به لحاظ دسترسی آنها به منابع و مواد اولیه افزایش سودآوری خواهند داشت و علی رغم اینکه صنایع صادرات محور نیز در بلندمدت شاهد رشد خواهند بود اما در کوتاه مدت به دلیل برداشته شدن تحریم ها و کاهش قیمت ها وضعیت این صنایع نزولی خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به اینکه در حالت دوم بازار را می توان به دو گروه تقسیم کرد؛ گفت: صنایع صادرات محور در این حالت رشد چشمگیری را تجربه نخواهند کرد و اما صنایعی که به بازارهای جهانی خیلی ارتباط پیدا نمی کنند به دلیل برداشته شدن تحریم ها افزایش سودآوری خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: در حالت سوم افزایش تنش ها در جنگ اوکراین و روسیه و عدم انجام توافقات را خوهیم داشت؛ در این حالت وضعیت بازار سرمایه برای صنایع صادرات محور مثبت خواهد بود و این صنایع رشد پیدا خواهند کرد و صنایع خودرو و بانک به دلیل ریسک های حاکم در همین وضعیت باقی خواهند ماند.

میرمعینی در ادامه گفت: در حالت چهارم مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و شدت جنگ روسیه و اوکراین کاهش پیدا خواهد کرد در چنین حالت کلیت بازار سرمایه نزولی خواهد شد چراکه کاهش قیمت ها در بازار جهانی را در پیش خواهیم داشت و محدودیت های ناشی از تحریم نیز هیچ تغییری نخواهد کرد.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1612500

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار سهام بازار سرمایه جنگ روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار و رعد و برق، عصر امروز در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، کارشناس اداره کل هواشناسی استان گفت: پیش بینی می‌کنیم عصر امروز شاهد رگبار باران، رعد و برق و افزایش سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان قم باشیم.

سعید اسماعیلی افزود: فردا هم آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم عصر فردا سرعت وزش باد در مناطق مرتفع به ۷۵ کیلومتر در ساعت برسد. 

کارشناس اداره کل هواشناسی استان افزود: از لحاظ دمایی تغییرات چندانی نخواهیم داشت و صبح‌ها شاهد افزایش دما خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی از آینده بازار سکه /سکه‌های کوچکتر تغییر فاز دادند
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در قم
  • رگبار و رعد و برق، عصر امروز در قم 
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • سناریو BBC برای کاهش فشار بر رژیم صهیونیستی
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!