Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:35:35 GMT

سه اقدام برای فرودگاه طبس در دستور کار است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۸۷۷۷۳

سه اقدام برای فرودگاه طبس در دستور کار است

عظیم طهماسبی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات فرودگاه‌های استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، با اشاره به موقعیت خاص فرودگاه طبس و اهمیت پوشش راداری این فرودگاه گفت: برای استقرار سامانه رادار فرودگاه ابتدا باید زیرساخت‌ها تامین شود و نیاز به همکاری دستگاه‌های مربوطه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه طراحی و اجرای باند فرودگاه نیز توسط شرکت فرودگاه‌ها و از محل منابع داخلی انجام خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: تامین روشنایی باند فرودگاه طبس از دیگر موضوعاتی بوده که در سنوات قبل مکاتباتی صورت گرفته و سازمان مدیریت بحران برای تامین اعتبار اعلام آمادگی کرده بود و برآورد اولیه اعتبار نیز اعلام شده است.

وی اظهار داشت: موضوع سوم استقرار سامانه راداری فرودگاه طبس در ارتفاعات کوه شتری برای پوشش شرق کشور است.

طهماسبی گفت: ظرفیت سنسوری (حسگر) در شرق کشور از نظر ورودی ترافیک به ۳۰ درصد رسیده و بین ظرفیت‌ها در سطح کشور متفاوت است.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده به دلیل تحریم‌ها تهیه این قطعه با مشکل مواجه است اما سنسور برای پوشش شرق کشور را تهیه کرده‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات کنونی فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم است که از مرکز اعلام شده و اگر زیرساخت‌ها زودتر تامین نشود، سنسور را به محل دیگری منتقل و نصب خواهند کرد.

وی افزود: تا حدودی زیرساخت‌های سایت کوه‌های شتری توسط پدافند هوایی از سال‌های قبل تامین شده و در حال استفاده است اما تداخل فرکانسی مطرح شد که با بررسی‌های صورت گرفته هیچ تداخلی در این خصوص وجود ندارد.

طهماسبی یادآور شد: درخصوص در اختیار قرار دادن اطلاعات رادار فرودگاه با پدافند هوایی هماهنگ شده و اطلاعات ما امنیتی نیست بلکه ایمنی است و هر زمان لازم باشد در اختیار پدافند هوایی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به موضوع نگهداری مسیر زیرساخت برق در این منطقه گفت: شرکت برق تا پایین کوه، پروژه را برعهده دارد و ایجاد و نگهداری خط انتقال قدرت تا بالای کوه با بهره‌بردار است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: برای آسفالت مسیر باقیمانده نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده و مرکز اعلام کرده اگر استان همکاری و قیر مورد نیاز را تامین و مسیر را آسفالت کند در نیمه اول سال ۱۴۰۱ سنسور را نصب می‌کنند.

وی بیان کرد: درخواست داریم دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این منطقه همکاری کنند تا در سال جاری و در اسرع وقت نسبت به نصب سنسور اقدام شود.

طهماسبی گفت: فرودگاه طبس ۲ پرواز در هفته دارد که قادر به تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌های مختلف از جمله تامین روشنایی باند فرودگاه نیست از طرفی با توجه به شرایط کرونا شرکت‌های هواپیمایی در مضیقه قرار گرفته‌ و با کمبود بودجه مواجه‌اند.

عملیات ساخت فرودگاه طبس از سال ۱۳۶۸ آغاز شد و پروازهای فرودگاه ۲ سال پس از افتتاح رسمی و در سال ۱۳۷۴ برقرار شدند.

فرودگاه طبس از ابتدای تاسیس زیر نظر اداره فرودگاه‌های استان خراسان قرار داشت تا اینکه پس از تغییر در تقسمات کشوری، از ابتدای سال ۱۳۸۱ به اداره کل فرودگاه‌های استان یزد منتقل شد. پایان فروردین سال ۱۳۹۲ با انتزاع شهرستان طبس از استان یزد و الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی، فرودگاه طبس در زیرمجموعه فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی قرار گرفت.

این فرودگاه امکان پذیرش چهار فروند هواپیمای بدنه متوسط و کوچک به‌طور همزمان را دارد و از لحاظ تعداد و تنوع دستگاه‌ها و سامانه‌های هوانوردی و نقش‌آفرینی در هدایت پروازهای عبوری یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های جنوب شرق کشور محسوب می‌شود.

خراسان جنوبی در ۲ شهر بیرجند و طبس فرودگاه فعال دارد.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خراسان جنوبی طبس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خراسان جنوبی طبس شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران خراسان جنوبی طبس فرودگاه های استان خراسان جنوبی فرودگاه طبس زیرساخت ها فرودگاه ها شرق کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۸۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم

266 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902478

دیگر خبرها

  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • عکس | اطلاعیه جدید سامانه تجارت
  • جذب مربی‌های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی